Karina Hansen in eindelijk thuis !!!!

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Karina Hansen in eindelijk thuis !!!!

Bericht door poppetje »

Op sociale media veel emoties van blijdschap en ook boosheid dat dit heeft kunnen gebeuren.

Laten we met elkaar invredesnaam een vuist maken tegen het biopsychosociaal model/ SOLK (vergeet niet Per Fink die Karina in zijn kliniek vasthield, werkte jaren in europese commissies samen met PACE auteurs, oa. White, als ook Knoop en Rosmalen etc).

Laten we zorgen voor verandering, alsjeblieft help mee!! Denk niet een ander doet het wel, we redden dit alleen als JIJ ook helpt.

De invloed van onbewezen hypothesen over wat een ernstige ziekte is heeft meer dan genoeg kwaad gedaan, laten we met elkaar proberen verandering te bewerkstelligen voor een betere toekomst zonder niet evidence based hypothesen en de daarop gebaseerde behandelingen
Ik wil nog een kans op een normaal leven, een toekomst, zonder vechten tegen instanties, en niet geloofd worden door artsen, etc etc. keer op keer.

Help als je kunt alsjeblieft MEE,

Deel, vraag familie en vrienden, we hebben jullie nodig. Kom op mensen..
Teken voor ME....niet nog een decennium wachten op verandering.
Laat je horen richting Gezondheidsraad !!

https://meisgeensolk.petities.nl/

Alsjeblieft!!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Karina Hansen in eindelijk thuis !!!!

Bericht door asje »

God- zij- dank.

Hoe is ze vrijgekomen?? Ik zie alleen dat als ze zelf wilde, ze met haar ouders mee naar huis kon gaan (zoals het gebeurd is), waarom kon dat nu ineens??
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dankje annac. Alleen is het me teveel leeswerk :(
Life smells...
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

@asje Wat ik ervan begrepen heb is dat ze een weekje 'op vakantie' mocht naar huis (zal deel uitmaken van de procedures als ze goed gedrag toonde ofzo, gok ik?), en aan het einde van die week ze te kennen gaf dat ze thuis wou blijven.

Intussen had een Deense mensenrechtenorganisatie een nieuw wetsartikel (of een achterpoortje?) gevonden, ivm mensen wiens rechten zijn afgenomen (zoals gebeurd was bij haar plaatsing) - blijkbaar kan je nu in Denemarken niet meer helemaal iemands rechten/voogdij afnemen, en kan dus de persoon in kwestie nog steeds zijn/haar eigen voorkeuren uitdrukken en moeten die dan tot op bepaalde hoogte gevolgd worden.

Dus op die manier is ze thuis kunnen blijven, maar nu hangt het er nog vanaf of de mensen die voor haar voogdij verantwoordelijk waren daarmee akkoord gaan. Een soort spelletje van allerlei wetten en achterpoortjes naar elkaars kop gooien en dan hopen dat je er uiteindelijk als winnaar uit komt? Dus echt helemaal veilig is ze nog niet. Echt vreselijk he...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dankjewel abby! Dus door die organisatie. Ja, ik begreep dat het nog niet definitief is, pff. Gruwelijk, ja.
Life smells...
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Alle context ontbreekt.
Er staat niets in van haarzelf, haar ouders of haar advocaat.

Als het waar is en het verhaal niet expres of per ongeluk verdraaid is, dan heb ik alle sympathie voor dat meisje.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wat een vreemde reactie. Hoezo zou het evt niet waar zijn? Er zijn veel meer ME-kinderen en jongeren die op die manier opgesloten worden. Er is nog een meisje bekend op dit moment. Jij hebt 't kennelijk gemist, je zou eerst eens Karina's naam kunnen googelen, dan vind je meer.

Nog een paar voorbeelden waarvan ik lang geleden (BBC-)rapportages heb gezien: een meisje van vijf, die met veel geweld uit huis werd gehaald en opgesloten en een jongetje van 9, bijkans verlamd, idem; zijn psychiater aldaar gaf opdracht het jongetje in het diepe in een zwembad te gooien, dan zóu die wel bewegen (...). Niet dus, hij spartelde alleen een beetje, letterlijk voor z'n leven. Een goeie verpleegkundige die erbij was, is in het water gesprongen en heeft hem gered.

En wat denk je van al die jongeren die in Nijmegen fysiek en emotioneel gemarteld werden met GET + uitspraken als 'dat ze zeker niet beter wilden worden hè' en 'ziek zijn is wel makkelijk hè' ed. Toen dat bekend werd, zijn ze gaan oppassen met wat ze zeiden.

Je hebt geen idee wat er allemaal gebeurt. Ook in NL moet je vreselijk uitkijken voor Jeugdzorg als je een kind met ME hebt. Want ME is psychisch toch, dus als een kind ME heeft, moet de moeder wel Von Münchhausen by Proxy hebben hè.
Life smells...
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Van die "martelingen" in het Radboud weet ik alles, want ik ben daar geweest. Een of andere dipshit zei dat hij mij 100% beter zou maken. Gewisseld van behandelaar en zelfs die vond haar collega gestoord. Na in totaal 6 sessies heb ik het daar afgesloten.

Je bent er zelf bij en kan besluiten te stoppen. Ik heb dat gedaan. In het geval van minderjarigen ligt het anders. Dan heb je te maken met de kinderrechtbank en ouderlijke macht, hetzij mensen daaruit zetten.

Het kan ook zijn dat kinderen ME hebben, maar dat door jeugdhulp heel anders gezien word en het kind uit huid gehaald word na een uitspraak van de rechter.

Google maar eens over rechten voor volwassenen en kinderen/ouders. Als iemand zoals Karina onjuist is opgesloten, dan kan ze een dikke vette rechtszaak aanspannen voor smartegeld.

Ik weet ook niet wat de wetten aldaar zijn. Het is ook niet aan mij te beoordelen.

Maar wat me aangrijpt zijn kinderen met ouders die hun kind zomaar overleveren aan "professionals", omdat ze het anders ook niet weten. Ik heb ook dat soort dingen meegemaakt.

asje, denk niet dat ik niets meegemaakt heb. Ik heb juist heel veel meegemaakt. Maar ik heb altijd nee kunnen zeggen, op 1x na. Toen was ik wel heel jong.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

robin schreef: asje, denk niet dat ik niets meegemaakt heb.
Denk ik zeker niet. Maar je reactie op Karina deed vermoeden dat je niet wist wat er allemaal aan extreems gebeurt.

Probleem is wel, dat sommigen helemaal geloven in dipshits (haha, nooit eerder gehoord) en dan eerst doodziek worden vooraleer te stoppen. En idd, de heel jongen.

Ik hóóp dat Karina een berg smartengeld krijgt ...
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

asje schreef:Wat een vreemde reactie. Hoezo zou het evt niet waar zijn? Er zijn veel meer ME-kinderen en jongeren die op die manier opgesloten worden. Er is nog een meisje bekend op dit moment. Jij hebt 't kennelijk gemist, je zou eerst eens Karina's naam kunnen googelen, dan vind je meer.

Nog een paar voorbeelden waarvan ik lang geleden (BBC-)rapportages heb gezien: een meisje van vijf, die met veel geweld uit huis werd gehaald en opgesloten en een jongetje van 9, bijkans verlamd, idem; zijn psychiater aldaar gaf opdracht het jongetje in het diepe in een zwembad te gooien, dan zóu die wel bewegen (...). Niet dus, hij spartelde alleen een beetje, letterlijk voor z'n leven. Een goeie verpleegkundige die erbij was, is in het water gesprongen en heeft hem gered.

En wat denk je van al die jongeren die in Nijmegen fysiek en emotioneel gemarteld werden met GET + uitspraken als 'dat ze zeker niet beter wilden worden hè' en 'ziek zijn is wel makkelijk hè' ed. Toen dat bekend werd, zijn ze gaan oppassen met wat ze zeiden.

Je hebt geen idee wat er allemaal gebeurt. Ook in NL moet je vreselijk uitkijken voor Jeugdzorg als je een kind met ME hebt. Want ME is psychisch toch, dus als een kind ME heeft, moet de moeder wel Von Münchhausen by Proxy hebben hè.


En als je je samen bij nogal wat neerlegt loop je ook kans op het Stockholm syndroom. Moet je van je vijand gaan houden, die je steeds pest en discrimineert.....

Tje, asje.

Ik wist dat er meer dan Karina waren maar hier heb je ze toch maar even opgesomt.

Helaas klinkt het voor mn. buitenstaanders absurd, maar de werkelijkheid is dikwijls gruwelijker dan menig fantasie blijkt maar weer.

Gelukkig dat ik zelf in het medische circuit zat, anders was het met mijn zoon, toen 16, ook minder goed afgelopen. Want ook ik moest structureel oppassen niet steeds in de psychosomatische fuik te lopen. Want ze BLIJVEN proberen, dwingen, zoete praatjes verkopen, manipuleren.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

annac schreef: Moet je van je vijand gaan houden, die je steeds pest en discrimineert.....
Nou ja, moet, het gebeurt. (Zie ultiem voorbeeld, bijv ene Astrid nu.)
Ik wist dat er meer dan Karina waren maar hier heb je ze toch maar even opgesomt.
Dat zijn er maar 3, er zijn er natuurlijk nog véél meer ...
Helaas klinkt het voor mn. buitenstaanders absurd, maar de werkelijkheid is dikwijls gruwelijker dan menig fantasie blijkt maar weer.
Altijd en hoe erger, hoe minder het geloofd wordt.

Ja, gelukkig voor je zoon. Mij verging het in het begin slecht wat dit betreft. Blijvend zieker.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

robin123 schreef:Van die "martelingen" in het Radboud weet ik alles, want ik ben daar geweest. Een of andere dipshit zei dat hij mij 100% beter zou maken. Gewisseld van behandelaar en zelfs die vond haar collega gestoord. Na in totaal 6 sessies heb ik het daar afgesloten.

Je bent er zelf bij en kan besluiten te stoppen. Ik heb dat gedaan. In het geval van minderjarigen ligt het anders. Dan heb je te maken met de kinderrechtbank en ouderlijke macht, hetzij mensen daaruit zetten.

Het kan ook zijn dat kinderen ME hebben, maar dat door jeugdhulp heel anders gezien word en het kind uit huid gehaald word na een uitspraak van de rechter.

Google maar eens over rechten voor volwassenen en kinderen/ouders. Als iemand zoals Karina onjuist is opgesloten, dan kan ze een dikke vette rechtszaak aanspannen voor smartegeld.

Ik weet ook niet wat de wetten aldaar zijn. Het is ook niet aan mij te beoordelen.

Maar wat me aangrijpt zijn kinderen met ouders die hun kind zomaar overleveren aan "professionals", omdat ze het anders ook niet weten. Ik heb ook dat soort dingen meegemaakt.

asje, denk niet dat ik niets meegemaakt heb. Ik heb juist heel veel meegemaakt. Maar ik heb altijd nee kunnen zeggen, op 1x na. Toen was ik wel heel jong.

Volgens mij was Karina meerderjarig toen ze gevangen gezet werd.

Dit soort zaken zijn trouwens erger dan het lijkt. De tiener in Amerika die dankzij lang volhouden en wereldwijde petitie terug naar huis kon, was uit de oudelijke macht ontzet om als proefkonijn voor medicijnen te fungeren. En dat schijnt geen uitzondering te zijn.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

semma schreef: ...om als proefkonijn voor medicijnen te fungeren. En dat schijnt geen uitzondering te zijn.
Heb je daar een link van?
Life smells...
Plaats reactie