overgevoelig voor zo ongeveer alles (behalve eten ;))

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

nogal! jemig was vergeten hoe vurrukkeluk gewoon normaal slapen is, en doe net de gordijnen open en zie een geel lint om de toren hiernaast heen met "pas op, asbestverwijdering" dus ehm als iemand nog tips heeft?? :lol: merk nog niks maar ik doe toch maar geen raam open ff
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

asbestverwijdering?! :shock: Plak snel nog effe wat van die tochtstrips! :wink:
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

Ik heb dit ook, en men moede weet dat van men overgevoeligheid aan geuren. Zelfs voor ik het zelf wist.

Dus heeft ze maar lekker gedaan alsof haar neus bloed en totaal het tegenovergestelde van datgeen ik beklemtoon niet te doen.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

hier ook even reclame maken voor zeeman z'n topic \:D/

als in dat je moeder zich letterlijk voor jouw neus besprenkelt met parfum haaii?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@soof Kwam dit toevallig tegen, weet niet of je 't al kende (ook niet waar 't stond):

Namen voor vormen van dystonie die bepaalde lichaamsdelen betreft[1]
Naam Onwillekeurig samentrekkende spieren
Blefarospasme Musculus orbicularis oculi en aangrenzende gelaatsspieren. De combinatie van blefarospasme en oromandibulaire en linguale dystonie staat bekend als craniale dystonie, syndroom van Meige of syndroom van Brueghel

Oromandibulaire dystonie Kaak en mond
Linguale dystonie Tong
Spasmodische dysfonie Strottenhoofd (fluisterende of bemoeilijkte spraak)

(Deze dus) :!: Dystonische dysfagie Keel

Torticollis spasmodica (Cervicale dystonie) Nek, met name de musculus sternocleidomastoidicus
Schrijverskramp en andere beroepskrampen (musici) Hand, onderarm en arm
Axiale dystonie Voet, been en dij
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

ah, je hebt je er blijkbaar toe gezet m'n blogje te lezen ;0) bedankt voor de info, ik geloof dystonie idd eens eerder gehoord als (op zich logische) verklaring, vaker wordt het fasciculaties genoemd en vooral door artsen afgedaan als 'maar spiersamentrekkingen', de behandelingen zijn magnesium (zit ik nu hevig aan, maakt niks uit), botox haha, en nog een paar dingen die ik vergeten ben want het is iets anders nl want a) het is niet willekeurig, ik heb er een soort van controle over zoals het laten beginnen of stoppen of naar een andere plek sturen b) het zit ook en vooral in m'n hersenen en daar zitten geen spieren c) er komen neurotransmitters bij vrij d) het is een compleet ander gevoel dan zo'n lullig trillend oogspiertje wat iedereen wel es heeft

dan nog ff on topic; ben er nog niet helemaal maar de combi vitamine D (van de huisarts!)/magnesium/zink/borium/NAET heeft de kattenbak en andere klachten voor het grootste deel opgelost jippie
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Plaats reactie