Independer is nu van Achmea?!?

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Independer is nu van Achmea?!?

Bericht door meintje »

Verzekeraar Achmea, met dochterondernemingen Zilveren Kruis, zorgverzekeraar OZF en Interpolis, is vanaf heden volledig eigenaar van vergelijkerssite Independer.

nieuws-160508-Vergelijkingssite_niet_onafhankelijk
Eind 2011 had Achmea al 78 procent van de organisatie in handen toen het aandelen van investeringsmaatschappij NPM kocht. Door het laatste pakket aandelen te kopen is Independer nu volledig van Achmea. Independer vergelijkt (zorg)verzekeringen met elkaar waardoor consumenten het meeste waar voor hun geld hopen te krijgen.

Achmea beoogt diverse doelen met de aankoop van de vergelijker. Zo wil het de kwaliteit van dienstverlening en de ontwikkeling van klantgerichte producten verbeteren. Daarbij maakt de organisatie het een prioriteit om het consumentenvertrouwen in verzekeringen te herstellen.

Independer komt niet altijd over als de onafhankelijke vergelijker het claimt te zijn. Daarom communiceerde het op de website eerder niet over de relatie met Achmea. Sinds de 78 procent van de aandelen in handen van de verzekeringsorganisatie is gekomen, probeert het objectiviteit te tonen door te laten zien dat het marktaandeel van Achmea-polissen bij Independer lager is dan de gehele markt.

Ook is er een onafhankelijke raad aangesteld om objectiviteit in stand te houden. Independer zelf zegt slechts financieel afhankelijk te zijn, alle werkzaamheden die het uitvoert zijn compleet onafhankelijk van Achmea.

Bron: Nationale Zorggids

Gepubliceerd op MSweb: 09-06-2016
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Independer is nu van Achmea?!?

Bericht door haaii »

Op deze manier ben je alleszins niet in de waan dat advies orgranen van winstgevende entiteiten onpartijdig zijn. Het laatste wat je wilt is een schijnbare objectiviteit die zogenaamd gewaarborgd zou zijn door de organisatie.
Better be paranoid than sorry.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
Gebruikersavatar
me
Beginner
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 jun 2015, 14:39

Independer is nu van Achmea?!?

Bericht door me »

Dit is met al dit soort sites zo. Helaas. Wie betaalt bepaald. En dan bedoel ik niet wij als verzekerden.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Independer is nu van Achmea?!?

Bericht door asje »

Gewoon bij de Consumentenbond kijken.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

"Better be paranoid than sorry."

Met recht.
Plaats reactie