doeltreffende alternatieven op AB..

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door haaii »

Na ruim 2,5 jaar in behandeling van een befaamde dokter uit Brussel, wier naam ik niet ga benoemen (het wordt vaak afgekort op fora), ben ik bedlegerig en weer een paar jaar verder. ik ben op zoek naar alternatieven, niet noodzakelijk alternatieve geneeskunde (hoewel ik daar niet tegen ben). maar artsen, behandelingsprotocollen die me een goede kans geven te herstellen van lyme(?).

Ik had interesse in dr. maes, sinds hij terug in het land is. Maar hij kost stukken van mensen en heb niet de energie op te zoeken wat de ervaringen zijn. Jammer dat er over hem nooit een poll is gehouden zoals bij dml etc is gebeurd. dus welke artsen geven mij statistisch het meeste kans (als dat al mogelijk is met de middelen die we voor handen hebben) en als dat niet aan te geven valt. Welke anderen artsen die niet met AB werken hebben ook succes verhalen op hun palmares... Heb het snel moeten schrijven dus spijt me als het wat onbegrijpelijk overkomt.

Dankje voor het lezen.
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door feuer »

Welkom terug!
Wat vervelend dat je je door de behandeling niet beter (of zelfs slechter) bent gaan voelen!
Lyme word hier nog maar weinig besproken, de meeste chronische lyme patiënten zijn naar het lyme forum gegaan, ik denk dat je je vraag dus beter daar kan stellen. http://www.lymeforum.nl/forum/
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door haaii »

Ik weet niet of ik lyme heb. En ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met maes. (oude berichten over voorgenoemde arts zijn ook welkom) maar ik zelf desalniettemin ook op het lyme forum een bericht plaatsen.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door asje »

Bedoel je dat je slechter werd van de behandeling?

Ik kan je helaas geen antwoord geven.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door soof »

m'n vader die er lang niet zo slecht aan toe is/was als jij is behoorlijk enthousiast over http://drkorbee.nl/ die werkt volgens de methodes van Maes (hemzelf is hij door het India-verhaal misgelopen) waar hij eigenlijk naartoe wilde na het lezen van z'n boek

maar er was dus zelfs met die overdreven scherp afgestelde testjes geen lyme gevonden door Kenny maar je hebt wel AB gekregen? was er wel iets anders gevonden dan? op mij dácht ik dat AB ook een rampzalig effect had, gelukkig alleen tijdens, maar het bleek toch verrekte nodig te zijn, lees m'n blogje maar als je het op kan brengen
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door haaii »

asje schreef:Bedoel je dat je slechter werd van de behandeling?

Ik kan je helaas geen antwoord geven.
Ja, in't bijzonder de intraveneuze AB. Maar ook gewoon orale ab.

En dankje voor e antwoord soof. Hier kan ik wel wat mee, ben trouwens wel postief uitgekomen op borrellia testen(ltt).

Zie welndat korbee met ab werkt... Deed maes dat ook? K weet niet meer waar naartoe en n de diagnose lyme geloof ik eigenoijk niet meer.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door haaii »

Behandeling bij maes lijkt dan toch zijn vruchten af te werpen. Hoewel het nog maar in beperkte mate is. En de opflakkeringen kort zij, men toestand is dan ook grilliger dan gewoonlijk. Maar in de grote algemene trend is zeker een positieve wending waar te nemen. Ik heb dus, voor wie dit topic volgde, toch op de koop toe naar revitalis gewezest. eind Februari was dit. intussen al een opvolg afspraak gachter de rug bij de eigenaar van dit centrum. aan zijnadviezen twijfel ik een beete maar ik zalzien wat het oplevert. eind deze maand opnieuw maes bezoeken. Als het ook maar iemand interesseert houd ik een soort log bij. Heb graaag een rustig forum om dat te bespreken. En geloof niet meer in lyme. wel jammer dta maes mijn ltt verslag wou inkijken. hij is dus ook op dt spoor gekoen en wilt me misschien ook aan de ab zetten. Maar ik zal het kort houden.. ook al wil ik veel meer kwijt.

bedankt voor jullie steun!

ps. ik volg een hoog antioxidant supplementen kuur samen met stoffen (zoals glutamine) tegen leuky gut. dat was trouwens zijn diagnose. Maar lyme zou co-existeren, en bijgevolg bestreden moeten worden. helaas..
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door haaii »

ja ik heb het maar snel getypt. 't is leesbaar. maar aar houdt het dan ook bij op :D
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door asje »

Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat met je bij Maes, graag berichten ja!

Revitalis deed een vorm van revalidatie toch? Zou ik je dus niet aanraden.
Life smells...
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door abby »

ja, haaii, ik lees ook heel graag mee!

wb Revitalis, wat was daar je indruk van, en de voorgestelde behandeling? Hun website geeft de indruk dat ze alles door elkaar halen (CVS, chronische vermoeidheid, moe zijn, en eigenlijk alle onverklaarde ziektes ... is allemaal hetzelfde. ME wordt nergens vernoemd?) Maar een persoonlijke getuigenis vertelt wel meer denk ik.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door haaii »

Revitalis, hoewel de naam dat doet vermoeden, doet niet aan fysiologische revalidatie. Maes weet denk ik wel wat ME is, gezien hij verschillende publicatie's heeft gemaakt waarin hij zaken, zoals biochemische afwijkingen, bij ME patienten heeft onderzocht. Ik las zojuist nog een rapport ove rME op deze website, met trieste getuigenissen van personen zoals die vrouw die doodgegaan is aan kanker maar in het psyochosociale vakje werd getrokken. Zeer sneu! daarin stonder voorts enkele feiten over ME op een rijtje gesteld met allerhande stoornissen van onze lichaamsfunctie's. Bij eentje werd Maes geciteerd. zo klein kan de wereld zijn; Het was het 'vergeet me niet' document. (was de naam even kwijt. en typ dit liggend. ma nu schiet het me te binnen! :p) Ik ga weldra een nieuw onderwerp openen om het verloop van mijn leven te delen. (enkel op de behandeling concentreren is wat teveel verengd, ME bestrijkt nu eenmaal ook je sociale en professionele leven) hoewel de focus voornmelijk daarop zal liggen). Dat wil ik wel deftig geschreven hebben. Geen nomineerbaar kortverhaal, maar net ietjes meer leesbaar. Dat verdienen jullie wel. 't is al moeilijk genoeg met onze slome kop.

Ps, Ik hoop jullie vragen een beetje beantwoord te hebben.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door asje »

Ooh, ik was wsl in de war met iets heel anders en Maes is natuurlijk oké! Ben benieuwd verder. Wordt er eigenlijk iets vergoed van de behandeling?
Life smells...
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door abby »

bedankt voor de update haaii!
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

doeltreffende alternatieven op AB..

Bericht door haaii »

asje schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat met je bij Maes, graag berichten ja!

Revitalis deed een vorm van revalidatie toch? Zou ik je dus niet aanraden.
Nee, is geen medisch centrum en maes werkt daar niet vanuit België. Dus valt niet/ moeilijk te regelen. Ik hoop dat de baxters qua prijs meezitten. Ik heb het gevoel dat ik daarmee toch wel de juiste richting insla. Dus ik vraag het de volgende keer.
Plaats reactie