Wat heeft mijn zoon? en voorstellen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Nederland is een ontwikkelingsland op het gebied van deze klachten.
Zoek een ME vriendelijke arts!
De Meirleir is aan te raden, maar wordt niet vergoed door de zorgverzekering.

Sterkte met alles, en laat je niet afschepen!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Atlanta welkom op het forum en ik vind het heel erg wat ik lees over je zoon en het gevecht met artsen en het niet serieus worden genomen ......
Sterkte!
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Van harte welkom op het forum, Atlanta!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi atlanta,
atlanta schreef:Lousia dus er is gewoon weer een standaard onderzoek geweest? Wat is dit?

Ik heb ze duidelijk gevraagd om onderzoeken naar alles wat nodig is in bij de klachten die mijn zoon heeft.
Waarom doen ze dit dan niet?
Of moet ik het medisch dossier maar eens gaan opvragen?

Ik heb na de uitslagen gebeld, ze schrokken toen ik zei dat ik de uitslagen had, hoe dat kon?
Ik zei nou gewoon een copy opgevraagd bij de huisarts hoezo?
En toen vroeg ik om de uitslagen van de herpesvirussen en schildklier die lagen dan plots bij een ander lab!????
Hoezo moeten die dan niet in het dossier of liegt men nu?
Meis, ik zou inderdaad maar eens kopieën gaan opvragen van het hele medisch dossier, waar alles en ook alle uitslagen in zitten.

De huisarts(en) en alle andere artsen waar je met je zoon bent geweest hebben de verplichting om je dat te geven. Daar heb je wettelijk recht op.

Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar ik krijg zo het gevoel, dat je aan het lijntje wordt gehouden. Hoezo?....zijn uitslagen van de schildklier, de herpesvirussen, en de vitamines (B12, D?) in een ander lab en nog niet beschikbaar? Dat is echt een vreemd verhaal.

Jeetje, meis, welkom in Nederlands-(huis)artsen-land. Dit overkomt veel mensen, helaas.

Je hebt veel huiswerk te doen, dat is lastig, maar blijf nu op je strepen staan, om alles boven tafel te krijgen. Geef niet op en ga er voor vechten!

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
atlanta
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:31

Bericht door atlanta »

Dat bevreemde mij ook enorm, waarom sturen ze die niet op of zijn ze niet eens gedaan?

Dus wat speelt er dan?
Als een dokter zegt er is niets aan de hand, gelooft de rest dit ook..
Alles was in orde nml zegt men, nu dat is het duidelijk niet!
Of is er een bang dat er een foutje aan het licht komt?
Of denk ik nu teveel na?
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi atlanta,

Jemig, wat een gedoe, zeg. Maar, ik zou echt het dossier met alle info gaan opvragen, want alleen zo kom je achter de feiten.

En lijkt het je geen goed idee om een afspraak te maken bij PvM of Dr. M.?
Dat zijn artsen die kijken verder dan hun neus lang is én zoeken ook verder, want dat is wat er moet gebeuren. En deze artsen nemen hun patiënten en lange lijsten met klachten altijd serieus!

En nog iets anders: jouw zoon valt onder jouw verzekering, dat is mooi :wink:. Maar, heb jij zelf dan aanvullende verzekeringen? Anders moet je even gaan bellen met jouw zorgverzekeraar en navragen of de onderzoeken/behandelingen van deze artsen in het basispakket van de zorgverzekering vallen.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi atlanta,

:wink: Ik zit nog ff aan jou en jouw zoon te denken.

Als je wilt weten of jouw zoon ME/cvs heeft, zijn er maar een paar ME/cvs-vriendelijke opties waar je naar toe kunt gaan in Nederland. Deze centra/artsen/internisten erkennen ME/cvs als een lichamelijke ziekte.

Hier een lijstje:
* ME/CVS Amsterdam (daar kun je op korte termijn een afspraak maken, er is geen wachttijd meer): http://www.cvscentrum.nl
* VermoeidheidCentrum Lelystad: http://www.vermoeidheidcentrum.nl/over-ons
* PvM in Utrecht: http://www.abng.nl/mecvs.html
* Dr. M. Zeist: http://www.abng.nl/ABNG-site/schildklie ... laars.html

En zijn ook centra als Nijmegen (NKCV) en collega revalidatie-centra/ziekenhuizen, die ME/cvs als een psychische ziekte zien en dito behandelen.
Zorg dat jouw zoon nooit, in dat psychische circuit terecht komt, of door de huisarts/internist naar toe wordt gestuurd.

Weet, dat ME/cvs een lichamelijke ziekte is! (zijn 4.000 wetenschappelijke bewijzen voor).
En ik las iets over EBV (Pfeifer) bij jouw zoon?. EBV (Pfeiffer) kan een trigger/oorzaak zijn voor ME/cvs. Daar is het bij mij ook mee begonnen.
Hier nog interessante info: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-12.html

Als je vragen hebt, stel ze gerust, goed :wink:?

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
atlanta
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:31

Bericht door atlanta »

Nou aangezien men nu inderdaad wel vaag reageerd op het feit dat hij deze klachten heeft, krijg ik ook het vermoeden dat zij niet verder nadenken dan hun neus lang is en ze dus gaan denken in die richting.
Nou als er een normaal is, is dat die knul wel!
Daar steek ik mijn handen wel voor in het vuur desnoods.
Maar hem door laten sturen naar psychiaters nee dank je!
Daar mogen ze zelf naar toe als ze zo gaan denken.
Bedankt voor je linken en informatie.
Ga ze door nemen!
Merci hiervoor.

Hij kan niet veel doen, als hij iets te veel doet, wordt hij zwaar vermoeid en krijgt dan erge hoofdpijn en ook last van de spieren, ik weet niet of dit hoort bij M.E?
De hoofdpijn trekt weg na rust en begint weer als hij grenzen over gaat inclu de vermoeidheid.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Als je klachten erger worden na een inpanning (fysisch of mentaal) , noemen ze dat inspanningsintolerantie. Dat is een hoofdkenmerk van ME.

De kunst is inderdaad niet over die onzichtbare grens te gaan. Zo houdt het lichaam energie over om het immuunsysteem zijn werk te laten doen enerzijds en anderzijds put je de motor van de cellen niet verder uit.

Je kan het vergelijken met de batterij van een telefoon. Die van je zoon loopt heel snel af wegens bepaalde redenen buiten zijn wil om.

Wat mij heel veel heeft geholpen is:
- neuraal therapie
- nu low dose naltrexone (LDN)
- vitaminen en supplementen
- GAPS dieet

Je kan er alles over teruglezen op mijn blog. Bekijk het eens rustig en stel me je vragen ok?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
atlanta
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:31

Bericht door atlanta »

Hallo allemaal!

Ik wil toch even verhaal doen over wat er is voorgevallen!
Hele vreemde zaken dat kan ik wel vertellen.
Nu nog onbegrijpelijk.

Mijn zoon is inmiddels genezen gelukkig.
Nu wil iedereen vast weten wat de oorzaak dan was van zijn vermoeidheid en ME diagnose?

Dat zal ik vertellen!

Vitamine D tekort en goed ook!
Mijn zoon mocht van het ZAT Team en de kinderarts die daar dus bij hoorde niet uit hun netwerk...?
Ik heb het dossier opgevraagd en daar stonden echt hele wilde verhalen in, absurd gewoon!
:shock: Heel bizar!

Ik ben toch naar een andere huisarts gegaan, maar daarop stond een straffe van een AMK melding!
Zo werkt dat blijkbaar in ons land?
Dus ik moest doen wat zij vonden (ZAT team van de school en de kinderarts etc) dat ik mocht doen en anders dreigde men maar even met een melding doen bij jeugdzorg!
Ik begrijp hier niets van...toen ook niet maar goed.
Ik ben blij dat ik het gedaan heb!
Had ik dit niet gedaan had men waarschijnlijk zelfs mijn zoon uit huis getrokken tzt ivm zijn ME klachten!

Onvoorstelbaar immers... er was niets aan de hand bij ons in de thuissituatie maar die jongen had gewoon een ernstig vitamine d tekort.

Nou goed de nieuwe huisarts was bereid tot een bloedtest en ook de vitamine d test waar ik in twee jaar tijd al meermalen om gevraagd had bij het ziekenhuis en de huisarts!
Vreemd genoeg kregen we deze dus niet.

Gevolg is dat mijn zoon twee jaar moest missen van school.
Een school zo waardeloos dat ze eigenlijk in mijn ogen de naam school niet mogen dragen.
Ze hebben mijn zoon beschimpt, getreiterd, belachelijk gemaakt, mij elke 3 weken op het matje geroepen wanneer mijn zoon eens beter dacht te zijn!


:cry: We hebben twee jaar in een hel geleefd dankzij deze school en de mensen eromheen.
Echt een hel, ik was bijna overspannen door de gruwelijk nare gesprekken op die school.
Het leek wel alsof ik terecht stond wegens een ernstige misdaad.
Het was echt een hel geloof me.

Wat een nare mensen het doet me nu zelfs denken aan die film: Rosemary's baby...misschien kent iemand de film van vroeger.
Gewoon griezelig eng hoe mensen invloed uitoefenen op je leven en dat zelf heel normaal lijken te vinden.

Mijn zoon had overgewicht, nu had hij dit al jaren maar niet vanwege teveel eten.
Dat is na de flinke doseringen vit d op doktersvoorschrift, ook binnen een half jaar met 50 kilo naar beneden gegaan zonder dieet!!!!!

Maar die mensen op die school vonden dat we naar een dietiste moesten.
Ik zei hen al, dat ik genoeg wist over voeding en dat dit niet het probleem was bij mijn zoon, maar men geloofde dat natuurlijk niet.

Er werd letterlijk gezegd, waarbij men zelfs zichzelf op de borst sloeg, Wij zijn hier de professionals en jij niet!

:?: :!: Bizar of niet.
Dat is toch geen normale wijze van communiceren lijkt me zeker op een school niet.

Nou dat werd al een aantekening, moeder werkt niet mee...!

Hierna moesten we nog veel dingen meemaken die nergens over gingen en waarvan ik ook wist dat het zinloos was qua onderzoeken.
Maar werkten wij niet mee, nou dan zou men wel even een AMK melding doen. Dus je moet je wel meewerken.

Ondertussen kon mijn zoon nauwelijks naar school maar deed alles zelf thuis en behaalde nog best goede cijfers ook.
De school hield cijfers achter of kon ze plots niet vinden oid, of men beweerde dat de cijfers zo slecht waren dat mijn zoon nooit VWO kon behalen, zelfs VMBO was nog maar de vraag zei men.
Nu is hij zelfs hoogbegaafd dus dat zou wel meevallen.
Ik herkende dit nml. vanuit mijn eigen jeugdjaren dus...hij zou het wel redden.
Ik zal het verhaal kort proberen te houden want de rest van de hel zal ik maar niet benoemen hier.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat mijn zoon bijna overspannen raakte dankzij die school, en hij een onderzoek moest doen ivm slaapapneu, terwijl alle antwoorden uit een vooronderzoek wezen op geen slaapapneu, wilde men toch dat hij 3 dagen inclu zendertje om zijn nek en draden op zijn hoofd door het leven ging.
Hij weigerde en dat was voor mij het teken dat het genoeg was geweest, dan maar die AMK melding...
Ik wilde niet dat dit schorum, want dat was het op die school, oorzaak werd van overspannenheid van mijn zoon. En erger want je zou verdorie als kind zwaar beschadigd raken door zulke onverlaten.
Dat recht had niemand en hij had wel genoeg meegemaakt.

Ondertussen heb ik losgelaten richting de school, dat wij alles opgenomen hadden, alle gesprekken op die school, dat was ook zo!
Ik wilde gewoon bewijs hebben van wat zij ons aandeden.
Zelfs de kinderarts schold mijn zoon uit voor dikkerdje en waarom hij zichzelf zo wel goed vond dat hij dat niet was.
Ik was zo boos op die man, ik zei wat denkt u wel niet dat u mijn zoon een complex gaat aanpraten?
Wat doet u eigenlijk voor mijn zoon? Helemaal niets.
We komen hier niet langer, we zijn er klaar mee.
Hij was woest en stuurde onze vorige huisarts en de kinderarts op school continu brieven over ons.
Heel vreemd allemaal... begrijpen doe ik dit nog niet.
De huisarts was zijn brieven op een gegeven moment helemaal zat!

Nou goed hierna was de school ineens stil!
Het was klaar en afgelopen blijkbaar.
Ze schreven mijn zoon uit op hun school zonder reden nb!
Wat dus niet eens mag.

Alle mensen die ik gevraagd had ons te helpen bij de problemen op deze school en dat ZAT team keerden zich later tegen ons, ook zo vreemd. Hier waren ze lief en aardig en hadden ze de school gesproken dan stond men plots achter die school.
De school wilde mijn zoon van hun school af.
Hij moest naar het speciaal onderwijs, wat ik dus niet wilde en hii ook niet.
Gezien zijn school dichtbij was, en het niet lag aan het niet kunnen leren.

Oh ja ik kreeg ook nog 2 moeders van school, op bezoek telkens, achteraf bleken de moeders geinstrueerd te zijn om hier te komen spioneren, wat er gaande was. Leuk hé, mensen!? Lekker betrouwbaar ook!

Nou goed mijn zoon heeft dus een jaar zonder school gezeten en omdat hij genezen was dankzij de vit D doseringen, kon jeugdzorg er ook niets meer mee.
Godzijdank!

Dus afgesloten!

Maar wel een valse melding.

Een melding waar continu mee gedreigd werd.
Echt sick!

Nu ik er over schrijf wordt ik weer woest op die mensen wat ze aangericht hebben!

Maar goed ik was blij dat mijn zoon eindelijk 18 werd dat kan ik wel vertellen.
Hij is begonnen op de avondschool en doet HAVO, moet wel 3 jaar inhalen terwijl anderen dus in feite een jaartje overdoen, maar hij haalt toch gemiddelde cijfers, niet over the top maar dat kan ook niet.
Hij is zijn eigen bedrijf gestart, doet zijn eigen boekhouding en is daar erg goed in!
Zijn bedrijf loopt prima!
Hij is nu 19.

Onvoorstelbaar dat je van 2 jaar platliggen plots na twee weken vitamine D zegt, heey ik voel dat ik weer meer energie heb?
Dat zei hij nml.
Ineens kon hij weer van alles.
Hij ging sporten en sport nu nog bijna dagelijks.
Is enorm gedisciplineerd, onvoorstelbaar gewoon voor een knul van 19!

Dus vitamine d is minder vermoeid zijn, minder klachten en uiteindelijk helemaal geen klachten meer, daardoor meer kunnen bewegen en sporten en dus ook afvallen.
Blijkbaar heeft hij zijn hele leven al last van een ernstig vitamine d tekort en zal hij dit altijd wel in moeten nemen.

Ondanks dat hij in de zon komt, heeft hij dit dus nodig.

Ik wilde dit alles toch met jullie delen.
Ik hoop dat dit anderen zal helpen en hoe belangrijk het is dat men je serieus neemt.
En wie weet hoeveel mensen rondlopen met de diagnose ME/CVS terwijl het gewoon een vitamine d tekort is.

En je zou je kind maar kwijtraken door dat soort schorum op zo'n school?
Wat mankeerde die mensen daar?

Ik vind het nog steeds zeer abnormaal wat daar is voorgevallen.
Mijn zoon komt er wel tzt.
Hij wil hierna het HBO gaan doen.
Hij vond de motivatie godzijdank terug, en niet dankzij die school!

(Psje, de mensen (Stichtingen, artsen, onderzoeken etc), waar wij naartoe moesten voor onderzoeken en testen, en de mensen die hier kwamen omdat ik vroeg om hulp, werkten later allemaal samen met die school!!!!!!!! In het dossier stond gewoon dat de zg bijlesleraar waar ik om gevraagd had hier kwam spioneren...hoe het ging in de thuissituatie en meneer wilde nogal interessant doen, dus vertelde hij hele blabla verhalen.
Brr wat gestoord gewoon! Ik zie ze als zeer domme mensen die echt niet weten wat zij deden... (of wel?)

:lol: Dus al met al vermoedelijk belangenverstrengeling, ziek toch?
Ik kreeg ooit een folder in de bus, waar al die namen onder stonden als in samenwerkingsverband met... Toen ging er een belletje rinkelen. Bij al die bedrijven waren wij geweest omdat dit moest en we mochten niet uit hun netwerk?
Dus dat er bv zorgkosten zijn die de pan uitreizen begrijp ik nu wel!
Als jij dat doet krijg jij...en dan..krijg ik...zoveel procent...!!!
Nu werkt die school met al deze bedrijven samen en hebben zij vele gratis studenten die zij voor niets stage laten lopen in deze bedrijven onder het mom van kijk ons eens goed bezig zijn...)

:wink:

Heey mensen take care en de groeten.
Ik ben blij dat we van ze af zijn, wat een hel je tegen komt.

Denk aan jezelf aub en laat zg professionals je niet bedotten.
grtz
abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

@atlanta, wat een heftig verhaal zeg... Kan me inbeelden dat dat nog heel lang blijft nazinderen... Ik heb al vaker verhalen gehoord van minderjarige ME-patiënten waar bij de ouders voortdurend gedreigd wordt met ontvoogding enzo. De stress en zorg die dat veroorzaakt lijkt me slopend... Maar wel ontzettend goed dat die vit D de oplossing bracht! Bedankt om je verhaal te delen en nog heel veel succes voor jullie verder!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ver-schrik-ke-lijk, atlanta. Maar niet onbekend, dit zo ongeveer gebeurt velen. Godzijdank is het over en je zoon beter. Ik zou het verhaal wel hier en daar melden, kan even niet bedenken waar precies, media evt ook. Geen procedure oid, dat win je toch niet.

Dit soort gedrag van instanties ed komt ook heel veel voor bij heel andere zaken, nl die van slachtoffers van allerlei vreselijke daders, wat dan ontkend wordt. Ik ga niet uitweiden, maar ik ken het (ME speelt bij mij dan natuurlijk ook een rol, 'ze is toch gek'). Ik kan ook niet begrijpen hoe mensen zo kunnen zijn, maar 't moet wel te maken hebben met hun beperkte referentiekader, tunnelvisie, groepsgedrag ed. En het zijn geen lieve mensen, met inzicht ... Blijft lastig. Wie zei dat ook weer, "De hel, dat zijn de anderen".
Life smells...
Gebruikersavatar
atlanta
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:31

Bericht door atlanta »

Dank voor toch nog wat antwoorden, want ik ben ook wel benieuwd of er meerderen zijn die dit meemaken.
Helaas is dit dus wel het geval.
Jullie mogen het verhaal altijd gebruiken om aan te geven hoe erg het gesteld is in de maatschappij...
Dit is gewoon eng.

Een proces win je nooit.
Het zijn grote logge organen, en zij hebben veel geld.
Die school bv.
Ik had gelezen hoe ver zij gingen ivm een leerkracht die ooit, jaren geleden uit de school klapte over iets en dat mocht niet, maar aangezien dat anoniem was, hebben ze het tot het hoogste gerecht gebracht om te weten te komen wie die leerkracht was. Of het gelukt is weet ik dus niet, maar ik wist toen wel genoeg. Ik heb wel 2x in die tijd, een advocaat ingeschakeld, bij de eerste kreeg ik al het idee dat ze contact had gehad met de school. Die sprak er zo laconiek over, en dat het zinloos was allemaal om er een zaak van te maken. De tweede was later ook al om, deed ook niets meer...dus? Conclusie het is
zinloos.
Gewoon niet aan beginnen, want je trekt als burger aan het kortste eind. Tenzij je enorm rijk bent, dan kom je er misschien nog wel.
We hebben geluk gehad, maar de gedachte dat mijn zoon 2 jaren gemist heeft dankzij dat groepje mensen, niemand geloofde ons nog immers?
Dat was echt vergaderen met veel geroddel.
Wat nergens over ging.

Ik weet nog hoe men trots verwoordde in het dossier, dat ik mijn zoon niet aan kon, hij zou doen alsof en ik zou hem beter moeten aanpakken.
Belachelijk!
Mijn zoon wilde graag studeren namelijk, je gaat dan niet voor je lol 2 jaar platliggen immers?

Artsen namen ons dankzij dat ZAT team niet serieus, vragen van mij over bloedtesten e.d. werden afgewimpeld want ''moeders denkt het beter te weten''.
Nou en dat kan natuurlijk niet.
Moeders weten niets, zij weten wat het beste is. Terwijl de meesten ons niet eens kenden en ook op de school wisten ze niet wie mijn zoon was NB.
Qua school en AMK raad ik echt aan om alles op te nemen. Alle gesprekken.
Dat is je enige bewijs.

De kinderarts beoordeelde mijn zoon op ME door middel van een papiertje met 10 vragen. Hierna mocht hij meteen door naar een intern revalidatiecentrum.
Ik zei sorry, maar dat is niet nodig.
Als dan extern. Maar kun je je voorstellen dat je kind uit huis moet om een vitamine D tekort?
Belachelijk immers.

Ik weet nog hoe hij mij een keer aan keek en zei:
Jij denkt dat je mij kunt pakken hé? Ja, dat denk jij.
Ik had echt zoiets van die man is niet goed bij zijn hoofd, waar gaat dit over?

Gelukkig ben ik verder wel eigenwijs en weet ik ook best veel over gezondheid en voeding.
(Dat krijg je ook wel als je dat allemaal meemaakt immers?)
Maar ik heb echt enorm moeten vechten, als een leeuwin, voor mijn zoon.
In je eentje tegenover die hele bende "wolven".
Ik heb het gedaan, maar zou het niet graag willen overdoen.

Ik hoop dan ook dat andere ouders iets hebben aan ons verhaal.
Je moet er toch niet aan denken dat ze je kind uit huis halen om zoiets?
Belachelijk.

Ik heb me wel flink verdiept in die materie en daar wordt ook enorm veel geld verdiend aan uithuisplaatsingen etc.
En stel zo'n revalidatiecentrum werkt samen met kinderartsen etc. dan verdienen zij hier ook flink aan.
"Stuur maar door" verhaal...

Vroeger had je dit soort rare toestanden niet op scholen en in de gezondheidszorg.

Ik hoop ook dat er mensen zijn die door dit verhaal hun bloed laten testen op vitamine D.
Ik heb zelf ook een tekort gehad, wel minder erg dan mijn zoon maar de spierpijnen komen me bekend voor.
Je kunt vitamine d tekort testen trouwens door te drukken, wat wrijven, op het borstbeen, niet te hard uiteraard, maar als dat gevoelig is dan schijnt dat een teken te zijn van een tekort.

"Its no measure of health, to be well adjusted to a sick society"

Sterkte allemaal!

En bedankt voor de antwoorden.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Scholen, gezondheidszorg en alle andere instanties; je kunt zomaar aan de verkeerde kant van de lijn terechtkomen. Die leraar waar je over schrijft was dus klokkenluider, die zijn per definitie de klos.

+ PB terug!
Life smells...
Plaats reactie