Petitie: Misleidende claims PACE-trial dienen teruggetrokken

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Petitie: Misleidende claims PACE-trial dienen teruggetrokken

Bericht door asje »

Dear Friends,
I just signed the petition: Misleading PACE claims should be retracted

It would mean the world to me if you could also add your support for this important issue affecting patients with Myalgic Encephalomyelitis. Every name that is added builds momentum for #MEAction and makes it more likely that Misleading PACE claims should be retracted will reach its goal.

Will you join me?

http://my.meaction.net/petitions/pace-t ... review-now

After you've signed the petition please also take a moment to share it with others. It's easy – all you need to do is forward this email.

Thank you!
Life smells...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Getekend!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mooi :)

Op de homepage staat 't artikel nu vertaald, BELANGRIJK, TEKEN ALLEN!

Link toegevoegd. :) Mod.
Life smells...
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

gedaan
Gebruikersavatar
leena
Actief lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jun 2015, 11:43

Bericht door leena »

Hoe komt het eigenlijk dat in de gewone media hier niets van gezegd wordt? De fouten die gemaakt werden zijn toch zo duidelijk.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Die media falen al sinds CVS/CGT gepropageerd werd in de jaren '90, de juiste informatie drong niet door, speelde toen al. Alleen enkele media schreven wel juiste zaken (oa Elsevier). Het is met journalisten niet anders als met artsen of welke groep dan ook; als men eenmaal iets gelooft, is het er moeilijk uit te krijgen, dan is men blind voor de waarheid, tunnelvisie enzo.
Life smells...
Gebruikersavatar
leena
Actief lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jun 2015, 11:43

Bericht door leena »

Juist ja, maar los van het al dan niet geloven van de media in cgt is dit gewoon een onderzoek waar veel geld tegenaan werd gegooid en dat vervolgens totaal niet op correct wetenschappelijke wijze uitgevoerd werd. Los van het thema cvs/cgt zou je toch denken dat de media net dol is op zo'n verhaal? Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor, had gewoon graag een objectief stuk erover in een gewone krant zien passeren. Over de fouten die gemaakt zijn dus.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik ook.

Nijmegen en cs deden hetzelfde en de media zijn altijd stukken gestuurd, die plaatsen ze gewoon niet.
Life smells...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Goed gedaan Asje ik ga tekenen!
Belachelijk ME blijft maar een ondergeschoven kindje bah!
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Fijn dat het vertaald is, maar élke forumpagina heeft ingebouwde leesproblemen sinds die irritante "sociale"media links veel te groot staan te zijn. Aangezien je geacht wordt ze alle plat te lopen, is een pictogram ter grootte van een kwart ruim voldoende te weten waarop je klikken moet.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

? Ik ben blond.
Life smells...
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Ondertussen werd vorige maand de petitie met maar liefst 12.000 handtekeningen afgeleverd!

Daaraan werd een persbericht gekoppeld, dat zelfs de bekende krant The Wall Street Journal gehaald heeft:

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... -1545.html



Vandaag dd. 20 april 2016 is ook een driedaagse rechtszaak begonnen waarbij de PACE-auteurs (Queen Mary University London (QMUL)) in beroep gaan tegen een eerder besluit van de Information Commissioner dat zij de PACE-data vrij moeten geven:

https://valerieeliotsmith.com/2016/04/1 ... pril-2016/
Hoop doet leven!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, het is spannend nu en hoopgevend!
Life smells...
Plaats reactie