Vaccinatie's, polio = M.E.?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Vaccinatie's, polio = M.E.?

Bericht door vicky12 »

Er zijn al lang vermoedens dat het ontstaan van M.E. o.a. te maken heeft met vaccinatie's en dan met name het poliovaccin.

Dat dit niet vreemd is getuige deze tekst:

http://www.me-cvsvereniging.nl/sites/de ... 0Polio.pdf
".......ME/cvs - Een andere naam voor Polio ME/cvs Vereniging September 2012. Onderzoek naar het postpoliosyndroom en chronische vermoeidheid heeft voor een verbazingwekkende ontdekking gezorgd. Het virus dat de belangrijkste trigger is voor ME/cvs is nauw verwant aan het virus dat polio veroorzaakt......
Ze noemden het virus ‘Coxsackie’ naar een kleine stad bij de Hudsonrivier waar het werd ontdekt. En ze noemden de ziekte ‘atypische polio’ omdat de symptomen ervan op een soort polio leken, hoewel het virus schijnbaar anders leek................"

M.E. patienten die hun bloed hebben laten testen blijken nl. ook (vaak) het Coxsackie- " virus" bij zich te dragen.

Hoe eenvoudig kan het toch zijn om de waarheid hieromtrent door te hebben:

De NRC schrijft op 5 januari 2016

Veiliger poliovaccin op komst
EEN NIEUW POLIOVACCIN MUTEERT NIET MEER TERUG NAAR EEN ZIEKMAKEND VIRUS.

(... Dus... het oude doet dat wel!!! )

Amsterdam.
Een nieuw ‘designer’-vaccin tegen polio beschermt uitstekend tegen de verlammende virusziekte. Het is HOOGSTWAARSCHIJNLIJK ook veel veiliger dan het gebruikelijke orale vaccin. Dat schreven Britse virologen van het National Institute for Biological Standards and Control op oudjaarsdag in het wetenschappelijke blad PLOS Pathogens.http://www.plospathogens.org/article/fetchObject.action
De Britten onder leiding van Philip Minor veranderden in het laboratorium de genetische structuur van het poliovirus op specifieke plaatsen, waardoor het niet langer in staat was zich te verspreiden. De mutaties zitten in EEN GEN DAT BETROKKEN IS BIJ DE AANMAAK VAN EIWITTEN.


(Met wat voor gevolgen voor eiwitten van de ontvangers? We weten immers inmiddels dat de genetisch gemanipuleerde onderdelen van de HPV vaccins terechtkomen in het DNA van de ontvanger... )


Ook de verzwakte virussen die gebruikt worden voor het orale poliovaccin, het zogeheten Sabinvaccin, hebben een mutatie in dit gen. Maar die kunnen echter in zeldzame gevallen ongedaan worden gemaakt, doordat het levende vaccin soms terug-muteert. Dat gebeurt met het orale vaccin NAAR SCHATTING bij een op de 2,5 miljoen gevaccineerden.


(Virussen zijn niet dood of levend, ze zijn een pakketje genetische informatie!)

De mutaties in het Britse vaccin zijn zo ontworpen dat ze niet makkelijk terugveranderen. De onderzoekers kweekten hun vaccin-virusstammen in cellen diverse generaties door, zonder dat de aangebrachte veranderingen verdwenen. In apenproeven bleek het designervaccin een even sterke afweer tegen het poliovirus op te roepen als het traditionele geïnactiveerde poliovaccin.
Op dit moment komt polio alleen nog voor in Pakistan en Afghanistan. De bedoeling is om die laatste haarden in de komende jaren ook uit te roeien. Als dat gebeurd is, is het tijd voor een vaccin dat niet het risico geeft (hoe klein ook) dat er NIEUWE POLIOBESMETTINGEN ONTSTAAN DOOR MUTATIES VAN HET IN HET VACCIN GEBRUIKTE VIRUS.


[b](Polio is helemaal niet uitgeroeid. Kijk naar de toename in gevallen van meningitis! De huidige gevallen van polio zijn altijd één van de drie stammen uit de poliovaccins. Gevaccineerden dragen de ziektekiemen waarmee ze werden geïnjecteerd wekenlang om zich heen (“shedding”)…

Daarmee zou de productie van poliovaccin veiliger worden, want dan zouden fabrikanten niet langer hoeven werken met potentieel gevaarlijke virusstammen, die bij ontsnapping een nieuwe epidemie in gang zouden kunnen zetten.
Het bedrijf Intravacc in Bilthoven heeft ook een geïnactiveerd poliovaccin voor injectie ontwikkeld.
Dat ligt voor op de Britten.
Op dit moment is Intravacc bezig de kennis over te dragen aan vaccinproducenten, zodat die kunnen beginnen met de productie ervan.
Het Britse poliovaccin moet eerst nog in mensen getest !! worden.
www.plospathogens.org
PLOSPATHOGENS.ORG
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Vaccinatie

Bericht door soof »

ben het ondanks het SCHRIJFSTIJLTJE(!!!!) ;P wel met je eens en niet alleen omdat de M.E bij mij is begonnen met Coxsackie maar ook omdat m'n (stokpaardje..) EBV wat polioneigingkjes vertoont zoals in hersenen verstoppen enzo

ík denk dat die ergens daarbinnen een verbondje zijn aangegaan en de gecombineerde eigenschappen de onvindbaarheid/onbehandelbaarheid van deze kwaal (wel eens zouden kunnen) verklaren

maar al eens eerder discussietje hierover gehad en toen had iemand wel een goed punt; is M.E niet al ouder dan de eerste vaccinaties?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vaccinatie

Bericht door asje »

"soof" schreef: ...toen had iemand wel een goed punt; is M.E niet al ouder dan de eerste vaccinaties?
Klopt helemaal.

Verder is polio geloof ik zelfs het àllereerste geweest waar ME (toen nog niet zo geheten) mee in verband werd gebracht, atypische polio. Vóór de vaccinaties, ook.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Vaccinatie

Bericht door soof »

ik zeg zo HEEL soms wel eens iets wat (ongeveer) klopt :mrgreen:

maar ja vóór die vaccinaties hadden we natuurlijk gewoon échte polio.....
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Vaccinatie

Bericht door asje »

Idd, polio zelf, klopt ook, zelfs meer dan ongeveer :)
Life smells...
Plaats reactie