Astaxanthine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mss wel de meest interessante antioxidant.

Het zit ook in E-nummer E 161j en in alle roze vis, schaal- en schelpdieren. Heb je daar ook gekeken naar hoeveel je daarmee binnen kunt krijgen in vergelijking met de pillen?
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

asje schreef:Mss wel de meest interessante antioxidant.

Het zit ook in E-nummer E 161j en in alle roze vis, schaal- en schelpdieren. Heb je daar ook gekeken naar hoeveel je daarmee binnen kunt krijgen in vergelijking met de pillen?
Ohw dank, E-nummer wist ik niet. Ik heb een expert erover gehoord in een video van Dr. Mercola. Via vis kunnen we iets binnen krijgen maar niet heel veel. Vaak gebruikt men hier wel de synthetische versie, die schijnt niet goed te zijn, die mag ook niet als supplement verkocht worden. Ook hebben ze het over dat onderzoek waar mensen (rokers) opeens van betacaroteen kanker kregen, het ging hier ook om een synthetische vorm. Kennelijk wil ons lichaam het natuurlijk spul. Astaxanthine uit gekweekte zalm heeft een andere werking.

Dr. Mercola Interviews Dr. Cyweski
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

zeeman schreef: Ook hebben ze het over dat onderzoek waar mensen (rokers) opeens van betacaroteen kanker kregen, het ging hier ook om een synthetische vorm. Kennelijk wil ons lichaam het natuurlijk spul.
Dat is een vreemde conclusie, het kan net zo goed zijn - en zeer voorstelbaar - dat dat ook gebeurt met de natuurlijke vorm.

Iha is de regel niét, als het natuurlijk is, is het goed ...
zeeman schreef: Astaxanthine uit gekweekte zalm heeft een andere werking.
??

En biologisch gekweekte zalm?
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Nee, zeker is niet alles goed wat natuurlijk is. Dat verhaal met die betacaroteen en roken wordt ook weer her en der ontkracht. Maar dat de kunstmatige versie van Astaxanthine niet als supplement mag worden verkocht zegt wel wat lijkt me. Nu moet men vrij precies een bepaalde alg zien te kweken. Verder heb ik geen idee hoe het zit met bepaalde soorten zalm. Wild lijkt me sterk dat ze kunstmatige astaxanthine krijgen. Van biologische kweek heb ik geen idee. Maar de dosis die in een pil zit haal je niet zomaar uit vis wat ik begreep.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

      zeeman schreef:

Astaxanthine uit gekweekte zalm heeft een andere werking.
Maar je schreef dit??

Wild en biologisch is natuurlijk 'natuurlijk' :)
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

asje schreef:
      zeeman schreef:

Astaxanthine uit gekweekte zalm heeft een andere werking.
Maar je schreef dit??

Wild en biologisch is natuurlijk 'natuurlijk' :)
Haha, ja. Voor kweekzalm schijnt men vaak synthetische astaxanthine te gebuiken. Zo heb ik begrepen. Als je een goede kweker bent dan doe je dat niet lijkt me. Zeker niet als biologische. Maar net bij het ontbijt geoon een pil van 10mg. genomen. Want zalm bij het ontbijt is sowieso niet te eten :lol:
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hm, dat zou ik niet zeggen. Of een lekker stukje flamingo?
Life smells...
Gebruikersavatar
jane10021
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2015, 10:01

Bericht door jane10021 »

Hoi,

Ik gebruik al een paar jaar 4 mg. astaxanthine per dag. Het heeft voor mij veel verschil gemaakt voor mijn ogen. Daarvoor zag ik veel zwarte en doorzichtige vlekjes, dat verdween vrijwel helemaal. Ik heb er nu bij wijze van uitzondering wel eens eentje. Dat was erg opvallend.
Voor de rest kan ik niet zeggen dat ik er iets van gemerkt heb, maar dat kan ook zijn omdat ik zoveel verschillende dingen slik/probeer dat dat niet altijd duidelijk is.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

jane10021 schreef:Hoi,

Ik gebruik al een paar jaar 4 mg. astaxanthine per dag. Het heeft voor mij veel verschil gemaakt voor mijn ogen. Daarvoor zag ik veel zwarte en doorzichtige vlekjes, dat verdween vrijwel helemaal. Ik heb er nu bij wijze van uitzondering wel eens eentje. Dat was erg opvallend.
Voor de rest kan ik niet zeggen dat ik er iets van gemerkt heb, maar dat kan ook zijn omdat ik zoveel verschillende dingen slik/probeer dat dat niet altijd duidelijk is.

Wauw, dat is wel super dan! Mocht je nog tips hebben wat je verder probeert dan ben ik daar best benieuwd naar :lol:
Plaats reactie