OHRA persoonlijke gezondheidscheck

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

OHRA persoonlijke gezondheidscheck

Bericht door feuer »

Ik kreeg en mailtje van OHRA (mijn zorgverzekering).
Met daarin een link naar een persoonlijke gezondheidscheck.
http://bit.ly/1OI5jPL
De Gezondheidscheck bestaat uit een online onderzoek en een bezoek aan een prikpunt bij u in de buurt. Heeft u de OHRA Zorgverzekering? Dan krijgt u volledige vergoeding voor het onderzoek (normale prijs € 59,95 per persoon).

https://www.persoonlijkegezondheidscheck.nl/ohra
Je moet je registreren en een prikpunt bij jou in de buurt aangeven.
Vragenlijst invullen kost ongeveer 25 minuten.
Ik ben er net vandaag pas mee begonnen dus verdere info volgt later ;)
Denk niet dat ik er heel veel aan heb, maar het is gratis ;)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Toen ik het onderwerp zag, dacht ik: Ohra gaat screenen.......

Is dat alsnog zo als ik dacht of vertrouw je ze wel?

Let je wel op de addertjes onder het gras? Komen ze zo niet via deze weg aan prive gegeven waar ze niks me t maken hebben bv?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er staat dat OHRA de gegevens niet krijgt in te zien, maar wat is nog betrouwbaar ...
Life smells...
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Ik had dezelfde reactie als annac en asje. Waarom zou een ziektekostenverzekeraar dit willen aanbieden? En hoe is gegarandeerd dat er niet toch enige vorm van screening bij aan te pas komt?
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Ik maak me eigenlijk niet zo druk om screenen of privacy.
Als ik me daar nog druk om moet maken... zonde van de energie :P
Denk dat OHRA dit aanbied zodat mensen zelf meer inzicht krijgen in hun levensstijl en die (eventueel) kunnen veranderen, op die manier kan het dus kostenbesparend werken.
In de vragenlijst worden geen gegevens gevraagd die ze niet van mij kunnen (of mogen) weten.

Ik heb mij afgemeld voor het onderzoek om een andere reden.
Voor de metingen moet je namelijk in het bezit zijn van een goedgekeurde bloeddrukmeter, deze heb ik niet, en ook niemand in mijn omgeving.
Heb de persoonlijke gezondheidscheck daarover gebeld (want deze zou wel via de website te bestellen zijn, maar kon niet vinden waar).
Telefonisch is de bloeddrukmeter wel te bestellen, kosten... 60 euro (!).
Er werd mij geadviseerd om mijn bloeddruk dan maar bij de HA te laten meten, maar heb zo het idee dat deze wel iets beters te doen heeft :P
Dus heb mij afgemeld.
En de OHRA gevraagd op hun site te vermelden dat het onderzoek alleen gratis is als je in het bezit bent van een goedgekeurde bloeddrukmeter...

Eerder al heb ik de OHRA gebeld omdat er twijfels waren rondom de vergoeding, OHRA zei dat ze 100% vergoeden, maar op de site van de persoonlijke gezondheidscheck staat 50% vergoeding via OHRA.
Bij OHRA zelf hadden ze geen idee, de een zei 100% vergoeding en de ander 50%, werd na een half uur terug gebeld.
De vergoeding voor de check is 100%, maar mocht er naar aanleiding van de uitslag aanvullend onderzoek nodig zijn... Dan word er 50% vergoed.
Maar mocht je al door je eigen risico heen zijn, dan is aanvullend onderzoek via de HA gratis ;)
Plaats reactie