Nieuwe symptomen erbij: krachtverlies in handen en benen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rsca
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 feb 2015, 15:29

Nieuwe symptomen erbij: krachtverlies in handen en benen

Bericht door rsca »

Hallo iedereen,

Graag zou ik van jullie horen of jullie zich misschien ook in het volgende kunnen vinden:

Sinds een 2-tal weken heb ik namelijk ook last van krachtverlies in handen en benen. Tijdens het wandelen, lijkt het alsof mijn voeten niet volgen of dat ik mijn voeten niet genoeg ophef (sorry voor de rare uitdrukking). Soms twijfel ik of ik wel zou rechtstaan, uit angst om door mijn benen te zakken. Een kookpan groenten opheffen lijkt ineens een zak aardappelen van 20kg opheffen. Ook merk ik dat ik mijn vingers bijna voortdurend krom houd (onbewust). En wanneer ik mijn hand strek, voelt dit zeer vervelend. Ook heb ik een irritant tintelend gevoel, vooral in mijn vingers.

Mijn benen en voeten zijn sinds het warme weer een tijdje geleden wel opgezwollen. Mijn vingers niet echt.

Ik vind dit weer zo'n vervelende nieuwe wending. Ik heb al jaren het gevoel van slappe benen, maar dit is toch echt nog anders...

Groetjes
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Nieuwe symptomen erbij: krachtverlies in handen en benen

Bericht door NooitOpgeven »

Het hoort er bij mij allemaal bij (al jaren) en gaat soms even weg.
Symptomen komen en gaan en een aantal symptomen zijn er bijna altijd zoals tintelende handen en voeten, druk in mijn hoofd en pijn,zenuwpijnen, hoofdpijn,misselijk,koorts etc afhankelijk wat ik doe op een dag.
Na tien jaar kom ik zelden meer bij de dokter omdat het meeste (zoals bijv. ontstekingen) na verloop na tijd en voldoende rust vanzelf weer verdwijnen.
Na 10 jaar kijk ik nergens meer van op en probeer mij ook geen zorgen te maken, krijg ik alleen maar stress van en daar wordt het ook niet beter van.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Nieuwe symptomen erbij: krachtverlies in handen en benen

Bericht door asje »

Het lijkt mij ook niet zozeer nieuw, maar een (tijdelijke) verergering; het kan zijn dat je nog geen potlood kunt 'optillen'. Ook in ontspannen toestand kromme vingers ken ik daarbij.

Alleen die zwelling, bedoel je dat dat blijft?
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Nieuwe symptomen erbij: krachtverlies in handen en benen

Bericht door semma »

In zo'n situatie de handen gespreid op tafel leggen. Geen druk uitoefenen, maar wel op deze manier proberen om niet verder te krommen of onwillekeurig in een kramp over te gaan.
Plaats reactie