Radboud UMC te Nijmegen onderzoek met Anakinra bij CVS
Moderator: Moderators
Haha sorry voor de verwarring. Ik bedoelde inderdaad niet 'hier' als in Nijmegen maar als in Nederland. Zou ik me zeker voor opgeven. Dat pakt iets totaal anders aan dan Anakinra (wat maar één klein interleukine deeltje aan pakt, en trouwens, voor reuma testen ze dat ruim 4 maanden voor ze besluiten of het wel of niet werkt dus wie weet is 4 weken wel te kort?! Al was ik blij dat ik van die helse injecties af was maar dus vooral door de bijwerkingen). En in Noorwegen schijnen de resultaten toch wel veelbelovend te zijn. Wat ik begrepen heb is dat ze je na dit onderzoek (bij Nijmegen dus) alsnog CGT willen aanbieden, bij mij nog niet gebeurd maar zit dan nu ook nog ver van het eind van de follow up af, maar dat ga ik dus absoluut niet doen.
Ik denk niet dat ze resultaten zullen manipuleren...maar wat ik me wel af vraag is waarom ze nou juist voor anakinra gekozen en niet voor andere, 'ruimere' medicatie (die meer aanpakt dan alleen IL1 geloof ik)?
Maargoed niet geschoten is altijd mis zeg ik maar en deze nieuwe ME theorie sluit aan bij mijn klachten en beloop dus ik vond het sowieso de moeite waard
Volgens mij kan je als het hele onderzoek is afgerond en gepubliceerd te weten komen in welke groep je zat. Dus dat duurt nog wel ff.
Ik denk niet dat ze resultaten zullen manipuleren...maar wat ik me wel af vraag is waarom ze nou juist voor anakinra gekozen en niet voor andere, 'ruimere' medicatie (die meer aanpakt dan alleen IL1 geloof ik)?
Maargoed niet geschoten is altijd mis zeg ik maar en deze nieuwe ME theorie sluit aan bij mijn klachten en beloop dus ik vond het sowieso de moeite waard
Volgens mij kan je als het hele onderzoek is afgerond en gepubliceerd te weten komen in welke groep je zat. Dus dat duurt nog wel ff.
Ongelooflijk, alsnog CGT aanbieden. Tsja, zo krijgen ze mss weer wat klantjes binnen.
Nijmegen heeft de cijfers over CGT iig enorm gemanipuleerd, zo erg dat je van fraude kunt spreken. En van wetenschappelijk onderzoek iha is maar 10% helemaal zuiver ... (onderzoeksvraag, methode, conclusie - op elk terrein kan het mis gaan).
Nijmegen heeft de cijfers over CGT iig enorm gemanipuleerd, zo erg dat je van fraude kunt spreken. En van wetenschappelijk onderzoek iha is maar 10% helemaal zuiver ... (onderzoeksvraag, methode, conclusie - op elk terrein kan het mis gaan).
Life smells...
in hun zieleknijpertjesogen is CGT nog steeds de beste aanpak en zou het dus not done zijn om dat de merdy's te onthouden want je interleukine kan je ook gewoon best omhoog of omlaag of wat is het denken hoor
waarom is alles in Noorwegen zo veelbelovend en hier zowat niks!
je hebt pb merdy
waarom is alles in Noorwegen zo veelbelovend en hier zowat niks!
je hebt pb merdy
klein beginnen?merdy schreef:maar wat ik me wel af vraag is waarom ze nou juist voor anakinra gekozen en niet voor andere, 'ruimere' medicatie (die meer aanpakt dan alleen IL1 geloof ik)?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Ja, het CGT evangelie tiert nog welig. Ook mijn zoon wordt dat door de bezwaar psychiater van het UWV in Groningen a/h einde van een lijvig rapport aangeraden.
Zie TZT voor verdere verslaggeving elders. Er wordt eerst nog vlijtig gewerkt aan correcties en aanvullingen en wat dies meer zij, alvorens na bezwaar evt in beroep te gaan.
Zie TZT voor verdere verslaggeving elders. Er wordt eerst nog vlijtig gewerkt aan correcties en aanvullingen en wat dies meer zij, alvorens na bezwaar evt in beroep te gaan.
Ik zal nog even een korte update geven. Inmiddels ben ik positief getest op Bartonella en 2 andere co-infecties. Wil me dus terugtrekken uit het onderzoek, maar dit blijkt niet zo gemakkelijk! Ik vind zelf dat ik niet meer onder CVS val en het onderzoek dus negatief beïnvloed als ik wel blijf deelnemen want hiervoor zal Anakinra NOOIT werken. Maar ze wilden dan eerst die arts wel eens spreken waar ik nu bij ben om te kijken hoe het nou precies zit, en hoe ernstig het is want de follow up loopt nog maar 2 maanden, kan ik mijn behandeling dan misschien wel uitstellen tot daarna...? Maar dan ga je toch alsnog voorbij aan het feit dat mijn ziektebeeld niet meer in het onderzoek thuishoort? (plus ik wil mijn behandeling echt niet uitstellen)
Dus hoe serieus ze hun eigen onderzoek nou nemen, dat vraag ik me nu echt nog meer af dan eerst eerlijk gezegd...Jammer want ik vind dit echt een grote stap in het onderzoek naar ME/CVS.
Dus hoe serieus ze hun eigen onderzoek nou nemen, dat vraag ik me nu echt nog meer af dan eerst eerlijk gezegd...Jammer want ik vind dit echt een grote stap in het onderzoek naar ME/CVS.
- NooitOpgeven
- Actief lid
Annac: CGT aanbieden doen ze altijd,maar je bent het niet verplicht. Die keuze is aan jou zoon.
Het staat nu eenmaal in hun protocol en zolang dat niet veranderd wordt, moeten zij zich daar aan houden.
Ik heb zelfs een brief waarin staat dat CGT bij mij niet werkt en dat er meer aan de hand moet zijn, die willen zij niet eens lezen laat staan bijvoegen.
Het staat nu eenmaal in hun protocol en zolang dat niet veranderd wordt, moeten zij zich daar aan houden.
Ik heb zelfs een brief waarin staat dat CGT bij mij niet werkt en dat er meer aan de hand moet zijn, die willen zij niet eens lezen laat staan bijvoegen.