Is een biopt uit evt oude tekenbeetbult zinvol?

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Is een biopt uit evt oude tekenbeetbult zinvol?

Bericht door annac »

Is er iemand die een biopt heeft laten doen van een vermoedelijke, wat oudere tekenbeet en zo ja, kwam daar wat uit en heeft dat zin? Zal er, als er sprake is van Lyme, er ALTIJD een bewijs voor te vinden zijn of geldt daar, zoals bij bloedonderzoeken, ook de vaagheid van vals positief/negatief?

Mijn zoon staat al bijna 16 jaar te boek als ME patient, alle Lyme uitslagen (behalve eentje in Augburg evt nog te doen) waren negatief.

Hij heeft nl. een plekje op zijn been die in tijden van nog extremere weerstands-achteruitgang groter wordt en jeuken gaat.

Ben benieuwd![/b]
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik ga de oproep ook op Lymeforum zetten. Ik weet alleen niet hoe die werkt. Vrij ingewikkeld..

Dat "zin" moet "zinvol" zijn.....(aangepast. Mod.)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

De meningen zijn verdeeld, de testen omstreden. Idd meer iets voor het Lyme-forum.
Life smells...
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Bericht door vicky12 »

Annac, is je zoon wel eens getest d.m.v. Biophotonen of Levend Bloed Analyse? Deze testen zijn vaak wel doorslaggevend. Je vraag zal ik ook eens uitzoeken :) .. Overigens ben ik bang dat dat niet mogelijk is. Hier nog een geheel nieuwe methode om de Borrelia & co aan te tonen : https://www.youtube.com/watch?v=8GjwxWzmMXA&app=desktop
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Bericht door vicky12 »

Annac:

"Het is niet mogelijk om via een biopt uit een oude tekenbeet een eerdere besmetting vast te stellen.
En vanwege de kwetsbaarheid van de huid (bij een ACA) ook niet aan te bevelen.

Testen bieden in de regel heel vaak weinig houvast.
De enige gunstige uitzondering is de Levend Bloedanalyse, maar ook die is niet altijd voor 100% zeker; ze moet dan ook wel door een ter zake kundige worden uitgevoerd.
De ziekte van Lyme moet vooral door klinische diagnostiek worden vastgesteld.
Klinische diagnostiek is onder meer het inventariseren en interpreteren van klachten, symptomen en resultaten van onderzoeken.
Helaas is deze basale methode van onderzoek steeds meer op de achtergrond geraakt door de opkomst van de meer technische medische apparatuur in het reguliere (soms ook complementaire) circuit.
Ook een L.T.T. test biedt geen 100% garantie hoewel het voorkomt dat andere testen zoals Bioresonantie of Vegatest bij eenzelfde patiënt dan weer wel positief zijn.
Dit zegt niets over de betrouwbaarheid van de test maar over de toestand van de patiënt.
Dat is ook de reden, dat met enige regelmaat “de boot wordt gemist” en dat verbetering of herstel uitblijft.
“Meten is weten” is hier absoluut een ongepast uitgangspunt......."

En zoals Paul van Meerendonck zegt: Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

heb je die LBA zelf geprobeerd en wat kwam daaruit vick?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Bericht door vicky12 »

Jazeker, dat was bij een soort Total Body Checkup. Daar deed men o.a. ook de LBA en ik zag zelf de spirocheten zwemmen. Men kon mij alleen niet voor lyme behandelen en ik heb toen zelf een behandelaar gezocht.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

ok just checking ;p het staat een beeetje bekend als dubieus namelijk maar als je ze zelf hebt zien dobberen in je bloed dan is het wat anders dan "van horen zeggen dat het zo fantastisch werkte bij iemands buurvrouw haar teckel" ofzo

heb ook een paar van dat soort dingen die ik misschien niet geloofd zou hebben als ik ze niet maar gewoon had uitgeprobeerd *hinthint*
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Plaats reactie