Hoofd en Hersenen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sjorsnl
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2015, 13:33

Hoofd en Hersenen

Bericht door sjorsnl »

Beste Allemaal,

Mijn naam is Sjors, 39 jaar, en heb nu 15 jaar angst voor het hebben van ziektes.

Sinds 2 jaar heb ik last van behoorlijke vermoeidheid met daarbij een heleboel klachten. Als ik de ICC bekijk dan voldoe ik hier 100% aan. Maarja waarschijnlijk iedereen.

Nu ben ik enorm bang dat ik ME/CVS heb OF beginnende Dementie. Waar ik de laatste 2 maanden veel last van heb is:
- woordvindingsproblemen
- woorden verdraaien
- watten gevoel in mijn hoofd
- hoofdpijn (met name aan de voorkant)
- vermoeidheid (nog wel naar mijn werk gaan maar weinig uitvoeren en daarnaast helemaal niets uitvoeren)
- moeite met het vertellen van een verhaal
- ineens weet ik niet meer wat ik aan het vertellen was of typen was of doen was
- (sinds 1 week) moeite met het typen van een zin. Ik maak 100den fouten in 1 paragraaf.
- soort wattengevoel in mijn hoofd, idee dat ik gevangen zit en er een soort mist in mijn hoofd zit.

Ik ben voornamelijk enorm bang dat er iets verschikkelijks mis is in mijn hoofd en dat het enorm snel verslechterd.

Ik ben al 1000x bij mijn huisarts geweest. Verschillende bloedonderzoeken en (B12 en D3 zijn ok), cardioloog en nu recentelijk bij een neuroloog (op aandringen van mij) Mijn huisarts gooit het steeds op mijn angst en stress terwijl ik ervan overtuigd ben dat er echt iets niet goed is. (dat is natuurlijk ook mijn ziekte, en dat maakt het lastig)

Die heeft een MRI, bloed en lumbaalpunctie gedaan en volgens haar kwam hier niets bijzonders uit. (behalve een paar witte stipjes en wat kleine ringen in de lumbaalpunctie, wat mij op dit moment nog steeds enorm bezig houdt)

Met name mijn praatprobleem en mijn typ-probleem maakt mij op dit moment enorm bang. (Ataxie/Afasie) Het zijn wat mij betreft rare typ fouten die overeenkomen met mijn woordverdraaiingen. Ik heb visies van dat ik straks voor het raam zit en helemaal niets meer weet en kan. Dat wil ik dus niet. Ben bang dat dit al fase 2 of 3 is van de ME of dementie en dat er no way back is.

Ik hoop dat dit soort problemen ook puur door angst en stress kunnen komen.

Herkend iemand hier iets uit. Liefst iemand die dit al jaren heeft en
inmiddels weer is opgeknapt ;)
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Hoofd en Hersenen

Bericht door soof »

dus je bent hypochrondrisch én je denkt nu dat je ME (of alzheimer) hebt, of daardóór, of voel je je al 15 jaar rot zonder verklaring en dacht je daardoor dat je aan allerlei kwalen leidde maar is het pas sinds 2 jaar/maanden iets duidelijk ME-erigs? kwam je op de termen watten/mist voordat je op ME-sites kwam of erna?

nou ja hoe dan ook welkom hiero :wink:
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Hoofd en Hersenen

Bericht door asje »

Hoi sjors,

Ik heb een jàrenlange ervaring en ben eerder veel slechter geweest. Ben op dit moment niet meer in staat meer te schrijven, maar kom er morgen zeker op terug!
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Hoofd en Hersenen

Bericht door asje »

Ik begin maar met een vraag, om het wat duidelijker te krijgen: dus je hebt eerst 13 jaar gèèn klachten gehad, alleen angst voor ziekte?
Life smells...
Gast

Hoofd en Hersenen

Bericht door Gast »

Hoi Sjors,
welkom hier
Als je ME fase 2 of 3 hebt,dan kun je niet zo,n verhaal (zeer duidelijk en helder geformuleerd)typen,denk ik
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Hoofd en Hersenen

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Ik wist niet dat ME fase 2 en 3 had of hoeveel,
ben benieuwd welke fase ik in zit :wink: :)

van harte welkom hier Sjors :)

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Hoofd en Hersenen

Bericht door asje »

Als je ME fase 2 of 3 hebt,dan kun je niet zo,n verhaal (zeer duidelijk en helder geformuleerd)typen,denk ik
Wat een grote onzin! En er bestaat idd geen fase 1, 2, 3. Er is alleen een verschil tussen korter dan 3 jaar en langer dan 3 jaar ziek.


Haha, petraroos, wij zijn al lang dood, denk ik.
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Hoofd en Hersenen

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

ha,ha, Asje wij zijn niet dood te krijgen,denk ik :wink:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Hoofd en Hersenen

Bericht door soof »

hi sjors, hoe staat het er nu mee, of ben je en-dit-bedoel-ik-echt-niet-lullig 8-[ overgestapt op de volgende kwaal?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Plaats reactie