Trazolan als slaapmiddel?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

TRAZOLAN

Bericht door asje »

Zou je anders mss amitryptiline kunnen proberen? Daar hebben mensen vaak wel baat bij.
Life smells...
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

TRAZOLAN

Bericht door ananasje »

Ik heb een slaaponderzoek gehad waaruit blijkt dat ik zeer uitgesproken last heb van periodieke beenbewegingen tijdens mijn slaap, waardoor ik gemiddeld 50 keer per uur (onbewust) wakker wordt en nooit in een diepe slaap kom. Ik was natuurlijk superblij dat er eindelijk een oorzaak is gevonden dat ik al 10 jaar uitgeput ben! Nu is mij Trazodone 50 mg voorgeschreven dat ik nu 1 week neem (een lage dosis gezien de mogelijke bijwerkingen, mag tot maximaal 200 mg). Ik heb de indruk dat ik effectief al een paar betere nachten heb gehad, waarbij ik soms zelfs maar 1 keer bewust wakker werd, maar ik kan absoluut niet zeggen dat ik me al ook maar iets beter voel. Dat is waarschijnlijk normaal aangezien ik al lang klachten heb, of niet? En van wanneer zou ik dan wel iets mogen verwachten?

Daarnaast heb ik ook wel last van bijwerkingen: constipatie, nog meer hoofdpijn, en daling van mijn bloeddruk die al zeer laag was. Is dit tijdelijk of blijvend? Dit behoedt me ook voor verder opdrijven van de dosis.
De arts heeft me ook een voorschrift voor Mianserine meegegeven voor als ik teveel last van bijwerkingen zou hebben, maar daarvan verdik je, en daar zit ik ook niet op te wachten...

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me verder kan helpen. Bedankt alvast!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

TRAZOLAN

Bericht door asje »

Na een week kun je nog last hebben van bijwerkingen die vaak in het begin optreden, maar ook vaak niet blijvend zijn. Ik geloof dat die dan binnen uiterlijk 6 weken voorbij zouden moeten zijn. Als dat speelt, kan het daardoor zijn dat je je nog niet beter voelt.

Maar of de oorzaak van je uitputting de slaapstoornis is, of de uitputting de oorzaak van je slaapstoornis is, is de vraag. Hoe dan ook, zou je je wel wat beter kunnen gaan voelen, maar als je ME hebt, ook weer niet al te veel verwachten ...

Ik zou zeker niet nog een ander medicijn ertegen aan gooien of de dosis verhogen, die middelen zijn niet niks. Als je deze bijwerkingen houdt, kun je beter een ander middel lage dosis proberen (zoals amitriptiline of mirtazapine). Wat kwam er verder uit het slaaponderzoek, melatonine-aanmaak oa? Als dat niet goed is, kun je dat mss beter nemen.
Life smells...
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Dank voor je antwoord! Ik hoop echt dat het wat verbetering zal geven... Maar inderdaad, ik ben al zo vaak blij geweest dat er iets werd gevonden, waarna ik toch weer werd teleurgesteld omdat ik nooit beterschap had. En toch trap ik er elke keer weer in.
Ik was nu voor een second opinion gegaan bij een centrum dat de klassieke aanpak van CVS-fibro hanteert, en eigenlijk tegen DML is en niet gelooft in chronische Lyme. Maar ik ga intussen ook al 7 jaar bij DML, en ik ga alleen maar achteruit. In dat CVS-centrum waren ze zelf verbaasd over het resultaat van dat slaaponderzoek, ze hadden niet verwacht iets te vinden (hetgeen past in hun visie dat het allemaal tussen de oren zit).
Het belangrijkste resultaat van dat slaaponderzoek is een uitgesproken slaapfragmentatie tgv periodieke beenbewegingen, verder niet echt iets.

Zijn hier mensen die Trazodone nemen/genomen hebben? Wat was jullie ervaring?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Rusteloze benen heet 't, dan moeten ze de mogelijke oorzaken ook checken, mogelijk is er iets wat daaraan ten grondslag ligt en (anders) behandeld moet worden.

Vreemd dat DMl daar niets mee doet.
Life smells...
Plaats reactie