Wessely is om!

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Wessely is om!

Bericht door asje »

:!: :!: :!:

Dit is toch wel heel groot nieuws, de Capo van onze vijanden is om! Door de Rituximabstudie. Zie de retweet van Emmy May hier rechts op de site.

https://twitter.com/_emmeke_/status/618812870382481408

http://www.annemieuyttersprot.be/home/w ... n-ongelijk
Hij roept nu ook op om een grote Rituximab studie op te zetten. "There is now a strong case to be made for a larger trial," zegt Simon Wessely van het Britse King's College London in The New Scientist, “The belief that [CFS] is all in the mind has been around since the beginning, it's tragic that it might take a study like this to take sufferers seriously."

aangevuld. Mod.
Life smells...
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Wessely is om!

Bericht door plassterk »

Interesting,
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik hoop dat ie zijn invloed nu naar de de andere kant gebruikt!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

en blijf erbij dat Epstein Barr in B-cellen woont gewoon geen toeval KAN zijn :roll:
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Bericht door brad »

Ben het met Soof eens. EBV speelt op 1 of andere manier een rol. Wat Wessely betref zou ik niet te vroeg juichen, hij kan dit wetenschappelijke bewijs moeilijk negeren. Hij zal uiteindelijk zegen; o nee, ik zei altijd al dat het niet 'all' in the mind was... Besef wel dat 'slechts' 1/3 echt positief reageert op rituximab. En zolang men niet in staat is op objectieve wijze deze subgroep te duiden zal dit middel absoluut niet ingezet worden voor ME/CVS.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@brad/soof Wat bedoelen jullie? Dat EBV een rol speelt is toch geen nieuws?

Wat Wessely is, weten we, tuurlijk zegt hij nu ook onvoorstelbaar schandalige dingen erover en wordt hij nooit onze vriend. BTW, hij hád al eerder gezegd dat 'hij nooit heeft gezegd dat het allemaal tussen de oren zat'. Duh. Maar daar gaat 't niet om. Het gaat erom dat onze hoofdvijand, er niet meer omheen kan.

Wb Rituximab, het onderzoek gaat door en 't zal vast wel eens duidelijker worden allemaal.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

asje schreef:@brad/soof Wat bedoelen jullie? Dat EBV een rol speelt is toch geen nieuws?
voor de Rituximabsers denk ik wel, die hoor je er niet over

alsof onze lijven opeens na zoveel duizend of wat is het jaar evolutie zich zonder aanleiding tegen zichzelf gaan richten, tuuuurlijk
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Bericht door brad »

Lees dit maar eens: http://www.me-cvsvereniging.nl/verminde ... -barrvirus

Ik denk dat EBV de B- en T cel werking verstoord-ontbreken eiwit tegen EBV bij subgroep van patiënten- waardoor er; 1. een auto immuunreactie ontstaat door het niet goed meer kunnen functioneren van de B cellen, 2. er een verminderde werking van de T cellen ontstaat. Dit is de oorzaak van ME.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik denk dat EBV de B- en T cel werking verstoord-ontbreken eiwit tegen EBV bij subgroep van patiënten- waardoor er; 1. een auto immuunreactie ontstaat door het niet goed meer kunnen functioneren van de B cellen, 2. er een verminderde werking van de T cellen ontstaat. Dit is de oorzaak van ME.
Dat is goed mogelijk.

Maar wat is jullie punt nou?
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

dat die kanker- of eigenlijk reumamedicijnen wellicht gewoon EBV aan het uitroeien zijn, wat je met heel wat onschuldiger middeltjes ook prima kan

wat Brad z'n punt is mag hij zelf bepalen :)
Laatst gewijzigd door soof op 10 jul 2015, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Oh, gaat puur over Rituximab. Ik denk niet dat die EBV uitroeien, maar oa de B-cellen 'tot de orde roepen'.

En ontken je nou auto-immuunziekten??
Life smells...
Plaats reactie