oregano-olie...

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

oregano-olie...

Bericht door karolien »

Iemand bekend met oregano-olie?
Naar het schijnt zou het het sterkste natuurlijk antibioticum zijn dat er bestaat.
Ook heel goed tegen candida-schimmel die overwoekert...ontstekingswerend, virusremmend...

Iemand ervaring ermee???
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik gebruik het alleen in de keuken.
Het bestaat ook in pillen zag ik hier op het forum (werd door iemand aangeboden).

Geneeskrachtige werking van oregano of wilde marjolein :
o.a. krampopheffend, kalmerend, spijsverteringsbevorderend, antiseptisch, eetlustopwekkend, pijnstillend.h Het helpt tegen reuma, nervositeit,verkoudheden, bronchitis, hoesten, schele hoofdpijn, angsten, onrustige slaap. Goed voor de weerstand en tegen alle ziektes die ontstaan door oververmoeidheid.
Psychische werking: Marjoleinessence verwarmt het hart en kalmeert de zenuwen. Bij geestelijke uitputting of zenuwoverspanning schenkt de olie van oregano rust en kalmte. Marjolein is een anti-afrodisiacum.
(Bron: Genezende geuren van Erna Droesbeke)


Alleen dat laatste valt dus tegen :lol:
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Hi Karolien, ik gebruik het nu ook ivm het het epigenar protocol. Helaas kan ik er heel slecht tegen. Het is echt heftig sterk spul. Senna heeft er al heel veel goede info over gegeven :-)

Groetjes T.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

ik gebruik het ook in het epigenar protocol,maar omdat je daar nog veel meer middelen gebruikt kan ik niet zeggen wat de oregano doet,maar schijnt een goed middel te zijn.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Ik heb een keer een intensieve kuur met oregano gevolgd tegen de blastocysten in mijn darmen. Dat hielp toen wel. Maar helaas kwam hij later wel weer terug. Het is inderdaad wel pittig spul.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

thx voor jullie antwoorden...ik heb wel constant last van schimmel en daar zou het heel goed tegen z ijn.
Ik ben het alleen nog aant zoeken, blijkbaar hebben ze dat op niet veel plaatsen...kan het moeilijk vinden... :D
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Bericht door nyx »

Bij de roode roos is het verkrijgbaar.
Wilde oregano-olie in capsules.
Sterk spul. Moet het steeds opboeren:?

https://www.derooderoos.com/catalog/adv ... v3&x=0&y=0

succes
Nyx :D :?
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Bij Iherb hebben ze het ook, in allerlei variaties.
Oh ja ik zou het niet op nuchtere maag nemen om misselijkheid en diarree te voorkomen ;-)
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

Bericht door lovessea »

Er zijn verschillende soorten. Ik heb er één vanuit Spanje gehad deze was heel pittig en ik kreeg op den duur last van mijn darmen hiervan, maar een therapeut die ik later sprak gaf aan dat de middelen hier in Nederland iets minder sterk waren. Het was een fles met iets groens aan de buitenkant. Het schijnt wel te werken.
Plaats reactie