Nieuwe test vindt elk virus dat je ooit hebt opgelopen

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Nieuwe test vindt elk virus dat je ooit hebt opgelopen

Bericht door soof »

http://www.nbcnews.com/health/health-ne ... ht-n369961

Op Twitter zijn ze helemaal door het dolle heen dus ik denk ik post 'm maar ff.
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Nieuwe test vindt elk virus dat je ooit hebt opgelopen

Bericht door meintje »

Wow. En zo goedkoop.... En zo simpel.... Bijna te mooi om waar te zijn, maar als het waar is....
Daar is de farmaceutische industrie die al die losse testjes produceert vast niet zo blij mee.
Verwacht weer tegenwind.

Wat mij betreft? Wanneer kan ik die test doen in Nederland.... Ik meld mij meteen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Nieuwe test vindt elk virus dat je ooit hebt opgelopen

Bericht door asje »

Wow. En zo goedkoop.... En zo simpel.... Bijna te mooi om waar te zijn...

Tot zover x 2! Wow idd! (De rest zal wel meevallen.)

Nu nog één voor andere pathogenen en we zijn helemaal een heel stuk verder.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Moet ik dit geloven?
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

die test zal je vast wel kunnen geloven maar of wij er iets aan hebben? als ik m'n energetische mevrouw, m'n lijf en 2 internisten moet geloven dan is het niet één of ander inheems virus waar zo'n test opeens wel mee op de proppen zou komen maar gewone huis- tuin- en keukenvirusjes en daar dan weer een afgezwakte versie van die daardoor op plekken komen waar ze helemaal niet thuishoren
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

en dus bij wat voor test dan ook die het van antistoffen moet hebben weinig boeiends op zal leveren, vergatiknog
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

De volgende vinding lijkt me reeeler

http://www.trouw.nl/tr/nl/5116/Filosofi ... dden.dhtml

Waarbij ik me afvraag hoe het voor elkaar gekregen zal worden hoe en wanneer het daadwerkelijk als marker gebruikt gaat worden, de besproken test.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

Wat een ubercoole gast, kan z'n buurvrouw ofzo geen ME krijgen
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

Ha gevonden

location location location

Zit op m'n mobiel een advertentie voor de editbutton dusdanmaarzo
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
vicky12
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:54

Bericht door vicky12 »

annac schreef:Moet ik dit geloven?
Annac: ik (ook) niet.

Maar, wat nu dan, volgens deze test?
Al die virussen gaan bestrijden?
Hoe?
De beste verdediger tegen virussen is een goed immuunsysteem.

Overigens:
Bestaan virussen eigenlijk wel?

http://www.hetbewustepad.nl/index.php?pag_id=54

Zoals de bacteriën in al onze cellen die zuurstof op ons overbrengen, de mitochondriën of de bacteriën in alle planten die zuurstof genereren, de chloroplasten, vormen virussen bestanddelen van cellen.

Ook bij ziektebeelden zijn er feitelijk noch in het getroffen organisme, noch in lichaamsvloeistoffen ooit structuren gezien of geïsoleerd die zouden kunnen worden aangemerkt als virussen


Helemaal nergens legt een viroloog uit hoe een virus ziek maakt....

Er wordt wel weer verteld dat er tegelijk met de aanwezigheid van een virus allerlei andere processen ontstaan, die verantwoordelijk zijn voor ziekteverschijnselen.
Maar het is een aanname dat het/een virus DUS verantwoordelijk is voor die processen.
Ik heb nog nooit een uitleg gehoord of gelezen waarom sommige virussen ons ziek zouden maken en al die andere niet. En als je vatbaar zou worden voor een virusinfectie als je weerstand afneemt, waarom word je dan toch maar ziek met een virus tegelijk? Je zou verwachten dat je dan honderden infecties tegelijk krijgt.
.
Kortom: de theorie dat virussen ziek maken is een theorie zonder bewijs.

Als virussen geen ziekteverwekkers zijn, wat zijn ze dan?
Er is bewijs (onder de microscoop geobserveerd) dat cellen van mensen, dieren of planten virussen beginnen te maken als ze in contact komen met toxines.
(Aangezien M.E. het eindstadium is van een lichaam met toxines....)
Kennelijk zijn die virussen nodig om de cel weer gezond te maken.
Zodra de cellen gezond zijn stoppen ze met het produceren van virussen en je ziekteverschijnselen verdwijnen tegelijk ook.
Ook is er bewijs dat we allemaal hele kleine organismen in ons bloed hebben (microzymas, protits of somatids genaamd), die zichzelf kunnen veranderen in virussen, bacteriën of schimmels, al naar gelang de behoefte van het lichaam.
Dat zou betekenen dat alle micro-organismes onze vrienden zijn en niet onze vijanden.
Dit verhaal gaat goed samen met de virus-producerende cellen.

Hier de zeer moedige (en komische!) Duitse dr. Lanka, een viroloog (!) die eveneens beweert dat virussen niet bestaan en ‘ziekteverwekkers’ in het algemeen niet:
http://anderekijk.net/hivirus/vogelgriep01.html
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja hoor ... + waarschuwing: de hierboven genoemde site is niet veilig; kreeg meteen een melding van 2 bedreigingen, afkomstig van deze site.
Waarbij ik me afvraag hoe het voor elkaar gekregen zal worden hoe en wanneer het daadwerkelijk als marker gebruikt gaat worden, de besproken test.
Er staat 5 tot 10 jaar. Hoe bedoel je 'hoe'?

Idd geweldig, die Andraka!
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Concurrentie en gedoe, vrees ik, asje.

Zoals met veel uitvindingen in de wereld zal men zich over hem en de zijnen politiek en commercieel heen dartelen. Ten 1 e wordt de huidige kanker industrie bedreigt en bedenk ten tweede hoe (te) dure kanker en andere medicijnen niet door de zorgverzekeringen zullen worden vergoed.......En dan heb ik ws nog maar 1/10 van de te verwachten drempels genoemd.

Ook al kost de test 3 cent. Miljarden mensen erop testen, want dat wil je dan toch, geeft andere cijfers aan, vermoed ik zo!

Misschien ben ik te pessimistisch, maar we zij vaker van een koude kermis thuis gekomen, toch?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nou, ik heb me nooit illusies gemaakt ivm ME. Maar je gaat toch niet iedereen op zoiets testen, dat doe je met geen enkele test, als je klachten hebt die er op kunnen wijzen zou het pas zinnig zijn.
Life smells...
Plaats reactie