Infuus glutathione

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
veeke
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2014, 14:43

Infuus glutathione

Bericht door veeke »

Hallo,
Enkele dagen geleden startte ik met mijn nieuwe behandeling. De dr. schreef me 2 x per week infusen glutathione voor (tationil)
Na enkele minuten liep het echter fout, ik viel bijna flauw en begon uiteindelijk ook heel fel te beven en werd kortademig.
Dit was ook de eerste keer dat mijn poortkatheter gebruikt werd, het gaf een heel onaangenaam gevoel.
Nu, enkele dagen laten ben ik echt helemaal uitgeput.
Is er nog iemand bij wie dit zo fout gelopen is? Ik heb de behandeling stopgezet.
Bedankt en groetjes!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Infuus glutathione

Bericht door asje »

Brr... Geen ervaring, maar ik zou 't maar gaan slikken dan ...
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Infuus glutathione

Bericht door soof »

ik zou het maar het raam uitgooien dan 8-[
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
veeke
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2014, 14:43

Bericht door veeke »

Ja, blijkbaar was dit geen goede behandeling voor mij. Jammer want ik had er zo mijn hoop op gesteld :(
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mss door 't infuus, het is de moeite waard te zien hoe 't gaat met slikken.
Life smells...
puck
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 apr 2006, 11:30

infuus glutathione

Bericht door puck »

Ik zou het met je arts overleggen.
Bij mij werden de klachten eerst ook erger, maar daar had mijn huisarts me al voor gewaarschuwd. ik ben eerst met 1/4 dosis begonnen en in 2 weken tijd naar de volledige dosis. Dit bleek achteraf ook te snel. Het haalt de afvalstoffen los, maar het lichaam kan het misschien niet zo snel verwerken. Nu na ongeveer een maand heb ik er zeker baat bij. De eerst 2 uren na het infuus ben ik doodmoe,ga ik liggen.
Daarna voelt mijn lichaam veel lichter aan, zo heb ik het in geen 15 jaar gevoeld, bijna geen pijn. Dit houdt helaas maar 2 dagen aan. De reden dat ik binnenkort wil overstappen op de orale versie, de drank, is het feit dat ik de picc lijn in mijn arm zat ben en telkens de thuiszorg moet komen. Verwacht geen wonderen direkt. Maar overleg wel even met je arts of het allemaal goed is aangelegd, het flauwvallen en beven herken ik niet. Ik kreeg wel vrij snel opgezette klieren erna, teken dat je lichaam de strijd aangaat. Maar voordeel van de orale versie is dat je het zelf wat kunt regelen. Succes!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

infuus glutathione

Bericht door asje »

Ik denk altijd probeer eerst oraal, ook bij B12, als dat helpt hoef je niet die prik-ellende te hebben. (De B12-stichting zegt zelfs dat oraal mss zelfs wel beter werkt.) Ik ken ook iemand die heel snel resultaat had met de glutathione oraal.
Life smells...
Gebruikersavatar
veeke
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2014, 14:43

Bericht door veeke »

Bedankt voor jullie tips en antwoorden.
Ik zal binnen een paar weken eens de orale glutathion proberen. Nu eerst even op adem komen, en waarschijnlijk ook de poort laten verwijderen. Deze zit echt niet lekker.
Groetjes!
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Van wie krijgen jullie dit eigenlijk voorgeschreven, die infusen? Of is dat een gangbaar iets in Nederland?
Gebruikersavatar
veeke
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2014, 14:43

Bericht door veeke »

Prof. DML schreef dit voor. Naar het schijnt gebruikt hij dit nu vaak voor of tijdens de zware antibioticakuren. Deze verandering kwam er nadat ik al gedaan had met de infusen antibiotica dus vond hij het een goed idee om nu te ontgiften.
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

Ok, dank je.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Zo, dat is wel een heftige reactie zeg. Dan zegt je lichaam duidelijk nee ertegen. Ik heb het met B12-injecties gehad, enkele uren na zo'n injectie misselijk en diarree. De assistente van de HA had zo'n reactie nog nooit ghoord van iemand. De B12-tabletjes onder de tong geen probleem.
Maar je kunt die dingen ook prima slikken hoor, wieweet was de dosis gewoon veel te zwaar. Ik neem het ten tijde van infecties wel eens. Maakt mijn luchtwegen dan wat rustiger (minder slijmvorming). Glutathion is een goede antioxidant. Maar er zijn er zat meer, vitamine C is er ook een, Astaxanthine. Met name tijdens/vlak na infecties heb ik baat bij antioxidanten.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hm, ingewikkeld medicijn.Mijn zoon kreeg het oraal,
Plaats reactie