Veel plassen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Weet iemand waar die enorme dorst vandaan komt?
Met name wanneer ik slechte dagen heb heb ik de hele dag dorst en een droge mond.
Ik gebruik amitriptyline, daarvan is het ook een bijwerking. Maar ik lees vaker dat ME patiënten vee drinken. Weet zelf niet zo goed wat ik nou moet doen, behalve gewoon veel water drinken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Normaal kan dat verschillende oorzaken hebben (google...). Hoe het zit icm ME weet ik niet, de eerste jaren had ik dat ook, daarna helemaal niet meer. Je leest vaker dat ME-ers veel moeten plassen. Je neemt een lage dosis amitr. neem ik aan? Water drinken lijkt me ok, zolang je in totaal niet meer dan zo'n 3 liter drinkt, dacht ik. En beter steeds een paar slokken dan heel veel tegelijk.
Life smells...
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

meintje schreef:Weet iemand waar die enorme dorst vandaan komt?
Met name wanneer ik slechte dagen heb heb ik de hele dag dorst en een droge mond.
Ik gebruik amitriptyline, daarvan is het ook een bijwerking. Maar ik lees vaker dat ME patiënten vee drinken. Weet zelf niet zo goed wat ik nou moet doen, behalve gewoon veel water drinken.
Zou kunnen dat je wat hyperventileert, ik meende ergens gelezen te hebben dat dat veel voorkomt bij ME'ers en dat dat droge mond kan veroorzaken. Anders zou ik het niet weten.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Meintje,

ik zou als ik jou was je suikerwaarde even laten prikken bij de HA,
het kan zijn dat je Diabetes hebt.
dan heb je ook zoveeel dorst en steeds droge mond.

het kan een bijwerking van de medicijnen zijn.of
inderdaad wat Hyperventilatie.

heel veel sterkte ermee.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Google is inderdaad af en toe m'n beste vriend.
Bloedsuiker is vaker geprikt en gelukkig uitgesloten, heb een heel stabiele bloedsuikerwaarde (ik heb een dagcurve geprikt). Hyperventilatie kan ik denk ik al wel uitzoeken, fysiotherapeut begon al over ademhalingsoefeningen.
Gast

Bericht door Gast »

Meint je,
ben je wel eens bij een reumatoloog geweest?
al je klachten,droge mond spier/gewrichtspijn,en de enorme vermoeidheid kunnen ook passen bij syndroom van sjogren
Plaats reactie