Geeft mijn lichaam op?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door stargazertje »

Ik ben al heel lang zo doodop maar ik lig nu steeds en steeds meer te slapen. (Overdag is het max 30-45 minuten voordat ik telkens wakker word.) De afgelopen 48 uur heb ik een hartslag rond de 150, benauwdheid (astma medicatie helpt voor meer lucht, maar laat mijn hartslag tegelijk nog hoger oplopen), hoofdpijn, enorm trillen/beven, veel moeite om lichaamstemperatuur te behouden + zn af te koelen en zak ik bijna of geheel door mijn benen (aardappelpuree knieën). Naar het toilet, de post halen of door het huis komen is flinke een uitdaging geworden.

Mijn vraag is of nu mijn lichaam het op begint te geven? Koppie wil nog wel, dat is het punt niet. Wil graag naar vM maar die zijn 2 weken niet aanwezig.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door huppelepup »

Met een hartslag van 150 blijven lopen moet je niet doen. Mijn advies is om je huisarts hierover te bellen of langsgaan. Vraag dan meteen of ze dan een ecg kunnen maken. Heb hier zelf ook last van gehad en weet wat het is, bij mij was ie nog hoger. Ik heb er nu medicijnen voor en nu gaat het goed.

Sterkte.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door stargazertje »

Heb al hartmedicatie om hem de hartslag te vertragen, maar verdraag hogere dosis absoluut geheel niet. Mijn lichaam geeft dan duidelijk aan dat mijn hartslag te laag is en mijn lichaam alles geheel niet meer rond krijgt. Vi is bijna door alle medicatie zei hij laatst die hij bij mij kan proberen. :roll:
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door marlène »

Dat klinkt niet goed. Hopelijk ben je snel weer wat beter.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door felixloena »

Hopelijk kun je gauw bij vM terecht. Volgende week is hij er weer want dan heb ik een afspraak. Sterkte xxx
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door stargazertje »

Ja de 13e kan je weer bellen volgens het heel uitgebreide bandje. Dat wil ik ook gelijk gaan doen en hoop dat ik snel een afspraak te kunnen maken. Ben heel bang voor de herkxheimerreactie, maar dit gaat zeker de verkeerde kant op.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door marlène »

In noodgeval is er nog altijd de spoed stargazertje. Beter een keer teveel gaan dan te weinig met hartklachten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

wat je aangeeft zou ook heel goed een verergering van orthostatische intolerantie/pots kunnen zijn. Dit levert ook de (extra) problemen met te hoge hartslag, benauwdheid, het trillen/beven, hoofdpijn, spierzwakte in benen, temperatuur houden, het kapot zijn, maar niet echt (of niet langer dan heel kort) kunnen slapen etc. op namelijk. maar een idee, al weet ik natuurlijk niet zeker of dit het is natuurlijk, maar zou wel alles verklaren wat je nu aangeeft

zo min mogelijk (liefst helemaal niet) zitten, staan of lopen (alles waarbij je niet ligt). blijft probleem dat wat dit veroorzaakt/verergert nog niet is aangepakt. Ontgiften, zware metalen chelatie scheelt vaak, maar is ook aanpakken van gevolgen, maar afvalstoffen en zware metalen ophoping verergert dit probleem wel heel erg. Heb ik zelf ervaren dat ik hier minder problemen had daardoor. Maar loopt op termijn weer, zoals gezegd niet de oplossing, oa met BSR (ontgifting) en TMD (Toxic Metal Detox), maar ook diverse andere zaken die oxidatieve stress aanpakte en daarmee de afvalstoffen ophoping. Aangezien je nauwelijks aanraking kunt hebben (weet je nog vorig jaar 12 mei, dat ik je arm aanraakte en je verging vd pijn, ik had dat ook jaren geleden en kon m'n vriend zijn hand niet eens zachtjes op m'n been leggen, zo vergiftigd was ik vd afvalstoffen)

Heel veel sterkte iig, is ook heel eng, wat je ervaart
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ja het is heel eng dat ik ervaar. Vanmorgen ging het redelijk en dus wekelijkse boodschappen gedaan (moet omdat er anders geen eten/drinken is) op een heel rustig moment. Daarna 4 uur uitgeteld. Inmiddels weer precies hetzelfde verhaal van gisteren. Over het trillen zei Vi dat er iets mis ging met de bloedsomloop (stampertje is er vaak niets bij.)

En wist trouwens niet dat we elkaar hadden ontmoet vorig jaar. Het enige wat ik weet is dat ik je wou spreken volgens mij en dat je plots weg was met je vriend. Of haal ik je nu weer door de war met iemand anders?
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

orthostatische intolerantie/pots heeft alles te maken met de bloedsomloop. ik weet hoe eng het is en ook dat trillen herken ik, nou ja, alles wat je omschrijft. helaas teken dat je flink slechter bent en veel minder kunt, maar jij hebt niet de hulp van een partner die dingen voor je kan doen, dat is een enorm nadeel...

heb je altijd dat dit soort klachten het ergst zijn buiten de ochtend? of iig dat je 's morgens het 'best' voelt, meest kan?

nee klopt, we hebben elkaar niet (echt) ontmoet, toen ik je aan wilde spreken was je met iemand in gesprek, maar ik legde m'n hand op je arm en dat deed heel erg veel pijn bij je (stom ook dat ik vergeten was hoe dat was, terwijl ik dat zelf ook zo lang gehad heb), toen gaf je aan dat we elkaar later wel zouden spreken omdat je in gesprek was en toen is het er niet meer van gekomen.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
picobello
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2013, 20:32

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door picobello »

stargazertje schreef:Ik ben al heel lang zo doodop maar ik lig nu steeds en steeds meer te slapen. (Overdag is het max 30-45 minuten voordat ik telkens wakker word.) De afgelopen 48 uur heb ik een hartslag rond de 150, benauwdheid (astma medicatie helpt voor meer lucht, maar laat mijn hartslag tegelijk nog hoger oplopen), hoofdpijn, enorm trillen/beven, veel moeite om lichaamstemperatuur te behouden + zn af te koelen en zak ik bijna of geheel door mijn benen (aardappelpuree knieën). Naar het toilet, de post halen of door het huis komen is flinke een uitdaging geworden.

Mijn vraag is of nu mijn lichaam het op begint te geven? Koppie wil nog wel, dat is het punt niet. Wil graag naar vM maar die zijn 2 weken niet aanwezig.
In mijn beleving is dit nu juist ME. Ik weet niet beter, zeker de beginjaren. Doordat je weinig kun bewegen als ME-er heb je totaal geen conditie en ben je al snel volledig uitgeput, als je dit al niet was door ME.
Ik weet niet wat je naast ME nog meer mankeert omdat je astma medicijnen neemt maar wat je schrijft is voor mij niet onbekend.
Sterkte
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

picobello, het verhaal van orthostatische intolerantie/pots (en volgens mij wat bij stargazertje het probleem kan zijn) is juist dat het niet constant even erg of aanwezig is en helemaal niets te maken heeft met een slechte conditie. Sterker ik heb in betere perioden gehad dat ik vlot een trap op kon en later op de dag diezelfde trap absoluut niet op kon, niet in staat zonder hulp naar de wc, of een glas water naar mn mond te brengen. Of niet zonder te hijgen alsof ik een marathon had gelopen. Datgene dat ik diezelfde dag (!) dus nog wèl kon zonder hijgen, door m'n benen te zakken etc, dat is absoluut niet conditie gerelateerd en volgens dr. Visser (cardioloog) die bij mij dmv kanteltafeltest vaststelde dat bij mij bij verticale positie mijn bloedtoevoer naar hersenen fors terugloopt volledig daarmee te verklaren (orthost. intolerantie/pots). Datzelfde levert dus ook opleving of verergering van allerlei andere klachten van iets dat je tot voor kort nog kon. Volgens mij de essentie van PEM en essentieel voor diagnose ME
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik weet als leek niet wat een jarenlange onbehandelde / verwaarloosde chronische Lyme (en co's) in je bloedbanen allemaal voor systematische schade aanricht aan de organen maar ik denk heel veel, enfin das mijn bescheiden mening he?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door lovessea »

ik heb niet alles gelezen, kan mijn koppie even niet hebben, sorry allemaal. Ik zag wel dat je lichaam niet op temperatuur kan blijven. Ook bij onder temparatuur, wat vaak bij me/cvs voorkomt, hiervoor gebruik ik een kruik. Deze leg ik dan vooral op mijn lever, meestal heeft deze het dan moeilijk. Misschien een tip.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Geeft mijn lichaam op?

Bericht door asje »

Een warmtekussen achter je rug werkt ook heel goed tegen kouwelijkheid, wat we sowieso hebben los van temperatuur.
Life smells...
Plaats reactie