Kan je na de ziekte van pfeiffer ME krijgen?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk101
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2015, 12:55

Kan je na de ziekte van pfeiffer ME krijgen?

Bericht door luuk101 »

Luuk, 14

Hallo mensen

Vier maanden geleden heb ik waarschijnlijk de ziekte van pfeiffer gehad. Ik heb nu nog steeds last van bepaalde klachten waarvan ik er heel veel zie terugkomen op de symptonenlijst bij ME/cvs.

Ik vroeg me af of ik misschien een soort nasleep van de ziekte van pfeiffer zou kunnen hebben, en of dit na een tijdje gewoon vanzelf weer overgaat.

(Ik ben nu wel begonnen aan een candida dieet omdat ik hoorde dat dit soms kan helpen om meer energie te krijgen.)

Op dit moment zijn dit mijn klachten:
-heel vaak vermoeid
-slap gevoel in armen en benen
-droge ogen (soms ook wel een beetje wazig zien)
-soms het gevoel alsof eten blijft steken
-prop in de keel/veel slijm in mijn keel(vooral na het eten van bepaalde dingen zoals chocola en zuivelproducten)
-al heel lang keelpijn(misschien wel chronische amandelontsteking ofzo)
-benauwdheid/kortademigheid(niet de hele tijd even erg)
-druk/steek op de borst(vooral bij het hart)
-woorden door elkaar halen en soms problemen met dingen opschrijven(waarbij ik letters door elkaar haal)
-licht in mijn hoofd zijn/het gevoel hebben alsof ik er niet helemaal bij ben
-concentratieproblemen
-soms wat buikpijn
-spiertrekkingen op bepaalde plekken(gezicht, benen, armen, maar ook bij mijn maag)
-stekende pijn in mijn armen en vooral in de vingers(zenuwpijnen???)
-hoofdpijn
-last van kaakspieren
-pijnlijke/stijve rug en nek (hoor het ook wel kraken)
-angst
-stemmingswisselingen
-snel geïrriteerd
-pijnlijke gewrichten/krakende gewrichten
-oorsuizen

Ik verheug me op jullie reactie.

gr. Luuk
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Kan je na de ziekte van pfeiffer ME krijgen?

Bericht door jkieboom »

Beste Luuk,

Kijk ook even hier voor meer informatie;

Heb ik ME/CVS? http://www.me-cvs-stichting.nl/?pid=main&id=8

De website van dr. Visser uit Amsterdam (hij kan de diagnose bij je stellen)!
http://stichtingcardiozorg.nl/stichting ... nl/me-cvs/

Succes en sterkte,
John
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Kan je na de ziekte van pfeiffer ME krijgen?

Bericht door soof »

yups

nou vind ik 4 maanden wat kort (al is het voor jou vast al veel te lang!) om het over ME te hebben, aan de andere kant is hoe eerder je met behandeling begint, hoe beter :-k
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Kan je na de ziekte van pfeiffer ME krijgen?

Bericht door soof »

voor Visser-gangers, doet hij aan Nexavir, Ganciclovir (geloof ik) of voor mijn part (vast niet) Crotalus eigenlijk? anders kan je iemand wel gaan bestoken met Carnitine enzo maar als je de oorzaak niet wegneemt, tsjah..
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Kan je na de ziekte van pfeiffer ME krijgen?

Bericht door asje »

Welkom Luuk,

Was je voor de waarschijnlijke Pfeiffer gezond? Waarom is het niet zeker dat je Pf. had?

Heb je ook darm- en slaapproblemen?

Het is mogelijk dat je ME hebt, de meesten krijgen het acuut en velen beginnen met Pfeiffer (maar niet iedereen dus). Sommigen hebben een lange nasleep idd, maar dan moet het uiterlijk binnen zo'n 1,5 jaar wel over zijn. Omdat er dan ook al meer klachten zijn dan die je hebt bij 'gewoon' Pfeiffer (als een griep, hooguit 2+ weken), is het dan ME, het is hetzelfde dus. Over ME wordt dan ook gezegd dat je wel kunt genezen binnen zo'n 1,5 jaar, als je veel geluk hebt.

Er is veel verwarring gezaaid over ME doordat men het nodig vond de stupide naam CVS erbij te verzinnen, daar komt vandaan dat je de diagnose niet direct kunt stellen, dat is dus onzin.

Maar het is altijd checken of er niet wat anders aan de hand is. Je zou idd naar Visser kunnen gaan voor testen/diagnose en omdat je nog maar zo kort ziek bent mss via hem naar een viroloog; wie weet kun je dan een anti-viraal krijgen. Je bent er snel bij met die 4 maanden, als je ME hebt, dat is gunstig.
Life smells...
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Lloyd, Reeves en Vernon (Dubbo-studie):
Meer dan 10% van de mensen met een EBV-, Q fever- of Ross River-infectie is na 1 jaar CVS-patiënt
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
luuk101
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2015, 12:55

Bericht door luuk101 »

Hoi mensen

Bedankt voor jullie reactie. Blijkbaar zou het dus wel kunnen dat ik ME heb. Zoals jullie ook zeggen ben ik er redelijk vroeg bij! Zou dit beteken dat ik door de juiste voeding en misschien een keer naar de acupunctuur te gaan er gewoon weer bovenop kom?
Ik hoor het graag van jullie!

Met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
luuk101
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2015, 12:55

Bericht door luuk101 »

@asje

We weten het niet helemaal zeker, omdat de dokter zei dat hij wel antistoffen in mijn bloed had gevonden. Ik ben ongeveer twee maanden daarvoor een weekje ziek geweest, en ik denk dat ik toen Pfeiffer had.

Groetjes, timo
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

een weekje pfeiffer is geen pfeiffer ;)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Kijk uit voor de alternatieven.

Nu je er zo vroeg bj bent is het 't verstandigste je niet met deze tak je tijd te verdoen. Dan kan het nl nog al eens te laat zijn.......cq worden. Ook geloven daarin voldoet dan niet.


Kortom doe het grondig, vraag door qua doorsturen voor onderzoeken/uitsluitingen en insluitingen. Visser is inderdaad een goede optie.

Succes en sterkte.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik ben ongeveer twee maanden daarvoor een weekje ziek geweest, en ik denk dat ik toen Pfeiffer had.
Twee maanden voordat je je weer slecht ging voelen? Dus dat je je tussendoor wel ok voelde?

Je kunt wel een week ziek zijn met Pffeifer. Ik las nu weer dat het vaker voorkomt dat de vermoeidheid dan wel tot zo'n zes maanden kan duren. Maar al die bijkomende klachten horen daar volgens mij niet bij, behalve keelpijn.

Goed eten, altijd goed. Maar daar zal het niet van afhangen.

Dus geen darm- en slaapprobleem?
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Jeetje Luuk, dat is niet tof allemaal. Die lichtheid in het hoofd en die spierzwakte heb ik ook wel eens. Komt bij mij door Orthostatische Intolerantie. Er stroomt dan te weing bloed naar het hoofd. Het zweet breekt me dan aan alle kanten uit ook. Hier een link naar prof. Visser die erover vertelt.

https://www.youtube.com/watch?v=hnltIet5QJY

Maar euh, ik ben geen dokter natuurlijk. ME/CVS komt vaak na een infectie. Sommige mensen zijn al jaren aan het sporten, krijgen dan een stevige griep en knappen niet meer op. Andere maken weer een Pfeiffer door die ze niet echt hebben gevoeld. Ze krijgen dan later een andere infectie en de arts vindt dan de antistoffen tegen de Pfeiffer. Heb je ook spierpijnen???
Plaats reactie