Constant in slaap vallen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Constant in slaap vallen

Bericht door robin123 »

Ik heb nu al twee weken dat als ik ook maar even rustig tv op m'n laptop kijken, dat ik gewoon in slaap val.
Zelfs al om 11.00 uur 's morgens gebeurt het. En ik kan 's nachts ook gewoon goed slapen, dat is het vreemde eraan.
Maar echt bij elk moment van rust, val ik in slaap.
Ik slaap bovendien ook overal doorheen. Door geluid door mensen in de ruimte, het maakt niet uit.
En dan komt nog de meest vreemde: als ik overdag in slaap val, dan draai ik niet. Want ik heb altijd een laptop op schoot. En ik val met die laptop op schoot, al minstens 8 keer, en hij is er nog steeds niet afgevallen.

Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt en heb je er iets aan kunnen doen?
Want ik word er echt gek van. :evil:
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Dat heb ik in het begin, kort na de pfeiffer een jaar lang gehad. Zelfs als ik voor een rood stoplicht stond moest ik uitkijken dat ik niet in slaap viel. Ik was de hele dag aan vechten tegen de slaap.
Na een jaar werd dat minder en kreeg ik meer pijn en andere klachten.
Waarschijnlijk was het beter geweest om er aan toe te geven en kompleet rust te houden.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Dat laatste zeggen ze bij mij juist dat ik niet moet doen. Maar ik kan ook eigenwijs zijn en in elk geval een weekend lekker blijven slapen :)

Ik schijn trouwens ook ooit eens Pfeifer gehad te hebben. Ik kwam er pas achter nadat het allang over was. Een bloedtest wees uit dat ik het ooit heb gehad. En ik heb het niet eens gemerkt, het kwam boven op de ME.
Ik wilde dit laatste gewoon even kwijt.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

robin123 schreef:Dat laatste zeggen ze bij mij juist dat ik niet moet doen. Maar ik kan ook eigenwijs zijn en in elk geval een weekend lekker blijven slapen :)

Ik schijn trouwens ook ooit eens Pfeifer gehad te hebben. Ik kwam er pas achter nadat het allang over was. Een bloedtest wees uit dat ik het ooit heb gehad. En ik heb het niet eens gemerkt, het kwam boven op de ME.
Ik wilde dit laatste gewoon even kwijt.
In

]Nieuwsbrief 2006, nummer 4 - Steungroep ME en

staat een verslag over niet herstellen van Pfeifer. Australisch onderzoek.
plien
Actief lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:14

Bericht door plien »

Ik heb het in periode's :) Nooit zo erg als jullie hoor. Maar wel een tijd gehad dat ik structureel tijdens de lessen 's middags of in slaap viel of met heel veel moeite net wakker kon blijven. Dat was dan wel als ik 's ochtends ook naar school ging, nu ga ik al jaren alleen maar 's middags en heb ik er minder last van.

Maar de laatste tijd ben ik wel steeds meer uitgeput en kruip ik mijn bed in om dan al liggend op mijn laptop te lezen/kijken. En zo nu en dan val ik dan half ik slaap na een tijdje, meestal geef ik dan wel toe. Maar dan probeer ik het zo kort mogelijk te houden. De eerste jaren van mijn ziek zijn was mijn slaapritme helemaal in de war dus nu probeer ik zo min mogelijk te slapen overdag, voor mij is het namelijk een 'slippery slope'.

En ik draai ook niet als ik overdag slaap! Heel apart ja. Alleen als ik tussendoor wakker word dan draai ik wel eens en als ik toevallig op mijn rug in slaap gevallen ben dan doe ik nog wel eens mijn armen omhoog. (Die dan vervolgens slapen en ik niet meer kan bewegen als ik wakker word :P)
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Misschien wordt het tijd om een van je slaapmiddelen te stoppen of te verlagen??

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Eerder nooit last gehad met die medicatie. Maar misschien heeft het nu meer effect omdat m'n lichaam zwakker is.
En dat spul werkt allemaal lang door.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als je slaapmedicatie gebruikt lijkt het me logisch dat je die dan nu wat vermindert, ja! NB: met een klein beetje mindert, en dan zien. Het kan juist ook een teken zijn van dat het beter gaat als je plots blijkbaar minder nodig hebt.
Ik schijn trouwens ook ooit eens Pfeifer gehad te hebben. Ik kwam er pas achter nadat het allang over was. Een bloedtest wees uit dat ik het ooit heb gehad. En ik heb het niet eens gemerkt, het kwam boven op de ME.
Hoe bedoel je 'boven op de ME' als je niet weet wanneer je het had? Velen krijgen ME ná Pfeiffer.
Life smells...
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Dan zou ik de Pfeifer al voor mijn 4e levensjaar gehad moeten hebben, want al zo lang heb ik ME. Het klopt dat het meestal andersom gaat met Pfeifer, maar ik denk eerder dat het op latere leeftijd een slechtere periode is geweest en dat dat Pfeifer was. Ik weet geen andere verklaring te bedenken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wow, dat is vroeg. Maar vrijwel iedereen heeft zo op z'n 30e al Pfeiffer doorgemaakt, dus dat is op zich normaal. Meestal weet je dat niet omdat het natuurlijk op griep lijkt.
Life smells...
Plaats reactie