lipospheric vitamine c

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ikke ni nee :) ik zal al genoeg vitamientjes hebben zeker? ;)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Wat is dat eigenlijk voor iets, wat bereik je ermee? Aan de naam te zien zou het in vet gebufferde vit.C kunnen zijn. Wel raar, want vit.C lost op in water.
Gebruikersavatar
solstice
Actief lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 jun 2011, 18:43

Bericht door solstice »

diederik schreef:Ikke ni nee :) ik zal al genoeg vitamientjes hebben zeker? ;)
Of de hoop is op dat gebied al verloren... Kan beide kanten op ;) . Nah, zal wel goed zitten.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik heb het ook nooit hoeven nemen.
vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Bericht door vital »

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik vraag me af welke hoeveelheid jullie nemen van vitamine c (of de lipospheric-variant).
Op http://www.hhhummingbirds.com/ascorbic-acid staat er redelijk wat te lezen over vit c en er is ook nog een ebook, met daarin 30 pagina's over vitamine c.
Het komt er eigenlijk op neer dat je vitamine c moet nemen tot je het niet meer verdraagt en dan een iets mindere dosis blijven gebruiken, maar dat zijn dan dosissen tot 20 gr per dag (dan in 4 keer ingenomen).
Zijn er onder jullie die ook dosissen nemen van meer dan 10 gr per dag? En die dan ook denken dat het helpt?
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

Ik heb een video van Dr. Mercola en nog enkele andere videos van Thomas E. Levy bekeken. Van die laatste heb ik vaker artikelen gelezen over vitamine C.
Hier onder wat algemene info over Vitamine C en specifiek wat meer info over liposomale Vitamine C.

De gewone Vitamine C:

Dit is Ascorbinezuur. Sommige wetenschappers zeggen dat dit niet de complete vitamine C is omdat Ascorbinezuur in een compleet complex haar werk zou moeten doen samen met aanvullende stoffen zoals "Factor P" en meer. Dit is echter een andere discussie.

Vitamine C is een anti-oxidant. De moleculen leveren elektronen aan de processen in ons lichaam. Het kan daarom ook veel giftige stoffen in ons lichaam neutraliseren omdat deze juist elektronen "missen" en daardoor een oxidant-werking hebben. Een ander nadeel van oxidanten is dat ze ook de elektronen-overdracht in de cellen in ons lichaam kunnen blokkeren.

Dr. Levy toont in zijn boek aan dat Vitamine C al voor talloze aandoeningen is gebruikt vaak in hele hoge doseringen (denk aan 20 tot wel 80 gram per dag!) via een infuus. In de medische literatuur zijn daar zat voorbeelden van volgens hem. Ook "In Vitro" (buiten het lichaam, bijv. in een een lab.) is aangetoond dat Vitamine C een heleboel virussen plat kan krijgen en de cellen kan genezen. Hij zegt dat dit komt door de anti-oxidant-werking en dat ook een stofje als Glutathion dat heeft laten zien in onderzoek. Dr. Levy heeft een kliniek gehad waar hij mensen voor de meest uiteenlopende zaken heeft behandeld met hoge doses Vitamine C via een infuus. Probleem daarbij is dat ons lichaam niet zomaar alle Vitamine C braaf opneemt in de cellen. Hoe mee grammen Vitamine C er in het lichaam komen, hoe minder de cellen op zullen nemen.

Dan nu de liposomale Vitamine C.

Dit is de bekende Vitamine C opgelost /ingekapseld in kleine vetbolletjes. Dit zijn niet zomaar vetten maar de vetten die in de wanden van onze cellen zitten. Dit is ook de reden waarom de Omega 3's in Krill-olie stukken beter worden opgenomen dan die in visolie. Langzaamaan komen er steeds meer stoffen die men goed weet op te lossen in deze liposomen en ook de Kurkuma-proef van prof. Visser gebruikte Kurkuma die was ingekapseld in lipiden. Niet zo gek ook dat het dus slecht oplost in water (terwijl de normale vitamine C juist goed oplost in water). Het komt doordat de Vitamine C in vet zit ingekapseld.

Dr. levy is helemaal wild van deze vorm van Vitamine C. Hiervan beweert hij dat 5 gram gelijk staat aan wel 50 gram via een infuus. Puur omdat het zo extreem makkelijk opgenomen wordt in ons lichaam. Wat men ook beweert is dat Vitamine C in de vorm van Liposomen makkelijker door onze afweercellen kan worden opgenomen. Nog een bijkomend voordeel is dat normaal gesproken het opnemen en verwerken van Vitamine C ook nog wat energie kost voor het lichaam. In het geval van Liposomale Vitamine C is dit volgens hem niet het geval. Je krijgt dus een anti-oxidant binnen die zeer goed door het lichaam wordt opgenomen en daardoor minder/geen problemen veroorzaakt binnen de spijsvertering. Veel mensen (waaronder ikzelf) nemen ook liever Ester-C dan de normale. Dat is vitamine C gebonden aan wat Calcium zodat de Vitamine C is ontzuurd en daardoor minder problemen bij de maag geeft.

"Liposomal Vitamin C" is oa bij Iherb te bestellen. De goedkoopste daar zijn 1000 mg. tabletten voor 25,5 cent (dollar) per stuk. Ook in Nederland is het te vinden. En ik denk dat het de komende jaren alleen maar bekender zal worden. Net als alle andere supplementen die men bindt aan lipiden.

Hier de link naar de video van Dr. Levy. Hij linkt gelijk door naar het moment dat hij over Liposomal Vitamin C begint.

http://www.youtube.com/watch?v=GH492eeTyjk&t=70m28s

Hieronder de video van Dr. Mercola

https://www.youtube.com/watch?v=kSoGhSvJqQI


Hieronder linkjes naar enkele wetenschappelijke artikelen over Liposomal Vitamine C.

http://www.livonlabs.com/cgi-bin/htmlos ... urces.html
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ben sceptisch, er zijn zó veel juichverhalen over van alles te vinden ... Pauling, die toch zo'n beetje begon met vit C (en orthomoleculaire geneeskunde) was ook zo enthousiast, maar bij onderzoek kwam er weinig uit.

Van die (goed opneembare) kurkuma heb ik trouwens ook niets gemerkt.
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Bericht door zeeman »

asje schreef:Ben sceptisch, er zijn zó veel juichverhalen over van alles te vinden ... Pauling, die toch zo'n beetje begon met vit C (en orthomoleculaire geneeskunde) was ook zo enthousiast, maar bij onderzoek kwam er weinig uit.

Van die (goed opneembare) kurkuma heb ik trouwens ook niets gemerkt.
Dat snap ik heel goed. Ik heb ook al zoveel potjes gezien (en besteld) met de meest bijzondere claims erop etc. Iedere keer lees je weer over een nieuw stofje dat ook zo goed bij chronische vermoeidheid werkt en alles, om vervolgens weer te merken dat het tegenvalt. Dat neemt niet weg dat ik de informatie blijf lezen. Heb laatst weer tijdens de griep gemerkt dat ik een fijn duwtje in de rug kreeg van Jodium en later ook van de Ester-Vitamine C. Ik neem op dat soort dagen wat meer omdat ze me helpen. De ME/CVS fixen doen ze echter niet. Maar ik ben al blij met duwtjes in de rug 8) Het blijft altijd oppassen met youtube-filmpjes en artsen die van alles claimen. Toch zijn ze voor mij soms een eerste kennismaking zodat ik verder zelf op onderzoek uit kan naar die claims. Met de normale Visolie ben ik bijv. helemaal gestopt na het zien van heel wat wetenschap over Krill. Het zal me niet van mijn ME/CVS afhelpen maar ik neem liever Omega 3 die makkelijker opgenomen wordt, minder snel ranzig wordt en beter is voor het milieu dan de oude vertrouwde visolie.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zeker en het interesseert me ook zeker. Maar als ik jubelverhalen zie, maak ik graag een kanttekening. Maar jij bent zelf gelukkig ook wel kritisch:-)
Life smells...
Plaats reactie