Vit b12 zelf spuiten? (Halve ampul? elke dag?)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi stargazertje,
karin1983 schreef:Xylocaine en B12 tegelijk is geen probleem, doe ik ook. Eerst de B12 opzuigen en daarna de xylocaine.
Of Lelystad met de Xylocaine werkt bij B12 (zoals DML doet), is mij niet bekend. Ik heb er ook geen andere (ex)Lelystad-gangers over gehoord.
Voor Xylocaine heb je misschien ook een recept nodig?

Maar, dat zou je nog even kunnen navragen bij Lelystad.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

http://www.fonteine.com/stikstofoxide.html

Dit zouden alle artsen eens moeten lezen. Elke keer wordt er maar gezegd, ja maar je bloedwaardes zijn goed. Hier lees je hoe het zit.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Wanneer weet je dat de B12 begint te werken? Had een tijdje opvliegers waarbij ik in seconden doorweekt was maar met het verstrijken van de maandelijkse periode is dat ook over.

Heb het vandaag over de xylocaine gehad bij de oh zo pijnlijke B12 prik en ze zeiden dat dit dezelfde stof was die ze gebruiken om plaatselijk te verdoven bij het snijden en ik dan 2 prikken zou moeten krijgen. Toen ik zei dat het in 1 keer kon kreeg ik alleen maar vreemde blikken. Ik blijk 1 van de 2 personen in de praktijk te zijn die met de 10mg moet spuiten. Bof ik even. :roll:
Gebruikersavatar
cvske
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 nov 2009, 10:40
Locatie: Vlaams-Brabant

Bericht door cvske »

Hallo,
Ik heb de hele thread gelezen, maar weet het nu nog niet, zal wel de brainfog zijn zeker.
Als je alle dagen een halve ampul B12 moet spuiten, hoe doen jullie dat nu concreet?
-Doen jullie het subcutaan in bovenbil of buik?
-Met welke dikte van naald?
Dank u.

Vriendelijk groeten CVSke
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ja dat doe ik! Elke dag een halve ampul. Ik spuit ze onderhuids (staat ook op mijn plan).. Ik spuit ze in bovenbeen. Maar buik kan ook..

En ik spuit met dezelfde naalden als de Nexavir en dat is is de 2 ml spuit : 0,5 x 16mm..

Aangezien een halve ampul maar 1 ml kan het dus ook met een 1 ml spuit, maar ik vind handig om 1 soort in huis te hebben.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ik ook elke dag 1/2 ampul, maar dan IM in bovenbeenspier, met naaldje van 0,4x25mm. Je haalt dus uit 1 ampul 2 spuitjes, dus die voor de volgende dag heb je alvast klaar...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik dacht dat het opdelen van ampullen alleen moest bij mensen die het SC spuitten? (omdat ze om bepaalde redenen niet IM willen/kunnen)

En dat je IM dus gewoon altijd om de 2 of 3 dagen een hele ampul moest spuiten.
Maar blijkbaar verschilt dat dan overal van persoon tot persoon...
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hoi Diederik,
Ik kon niet tegen de hele ampul in 1 keer, dan lag ik de hele nacht te stuiteren in mijn bed...slapeloze nachten van gehad...vandaar dat het nu over 2 dagen verdeeld is en zo veel beter gaat. Ik ben gewoon IM blijven spuiten omdat ik dat ervoor ook al deed, en staat ook nog zo op m'n plan, dus dan laat ik het maar zo, schijnt niet veel uit te maken IM of SC wat je zelf prettiger vindt denk ik...?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ah zo, die had ik nog niet gehoord. Ik wist alleen dat je SC niet die hele ampul in een keer mocht doen, maar dat je hem dan over 2/3 spuiten & dagen moest verdelen.

Maar goed, altijd maar doen wat aan jou wordt aangeraden, en niet wat ik of andere patiënten hier zeggen over dit of dat :P
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
wijlhuizen
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 aug 2011, 19:51
Locatie: Rotterdam

Bericht door wijlhuizen »

Nee, ik gebruikte geen xylocaine, maar dunnen naaldjes, verwarmen van de vloeistof in de spuit tot lichaamstemperatuur, langzaam (30 sec of meer) spuiten, en in het dikste gedeelte van de spier (meestal ondermidden, gewoon vastpakken en voelen waar het midden zit). Dan: ontspannen van die bil, door op de andere been te gaan staan en voelen of de spier waar je in prikt nog ontspannen is of op de buik liggen en dan in de bil spuiten.
Gebruikersavatar
michael2015
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2015, 23:18

Bericht door michael2015 »

bestel zelf altijd mijn vitamine b12 ampullen bij : http://www.koopanabolen.com/ werken zoals ze horen te werken.
Plaats reactie