Wat als Pacing niet helpt?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Gebruik je de AB nog (en zo ja welke)?

Uitvalsverschijnselen komen soms wel voor. Hoe, waar, wanneer heb je dat?
Life smells...
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

asje schreef:Gebruik je de AB nog (en zo ja welke)?

Uitvalsverschijnselen komen soms wel voor. Hoe, waar, wanneer heb je dat?
Ja ik gebruik nog steeds AB: minocycline. Nu nog anderhalve week en dan kijk ik met mijn arts verder.

Oke maar die uitvalsverschijnselen zijn best eng, ik voel mijn benen en armen niet meer. Als ik bijvoorbeeld ga douchen dan lijkt het net alsof ik iemand anders afdroog na de tijd, moeilijk uit te leggen. Ik ben er ook heel duizelig bij continue.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik ken het heel tijdelijk, maar een keer aan m'n been bijv maakte wel dat ik erdoorheen zakte. Bedoel jij dat je met afdrogen je huid/de handdoek niet voelt?

Heb je dat sinds de AB?
Life smells...
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Ja zoiets bedoel ik ja ;)
Nee ik heb dat al langer, niet sinds de AB.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat lijkt toch meer een gevoelsstoornis (wel iets met de zenuwen), niet echt een uitvalsverschijnsel. Maar heb er ook niet genoeg verstand van.

Je slikt geen vitamines bij? Vooral B's kunnen ook dit soort bijwerkingen geven.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Peter is dat afdrogen een soort van derealisatie?? Net of je het niet echt meemaakt?? Soort droom gevoel?
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

@Grigor
Ja daar lijkt het ook wel op, net alsof alles langs je heen gaat. Maar lichamelijk net zo: geen gevoel. Misschien soort van beschermingsmechanisme tegen de uitputting?
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik heb er zelf erg veel last van. Naast de PEM is dat wel het lastigste.
Ja zou best kunnen. Ik vergelijk het met hoe je je voelt als je koorts hebt. Echter hier heb je geen koorts maar wel de rest van de symptomen. En daar hoort de derealisatie ook bij.
Toen ik die 3 maanden in het donker lag was het op zijn toppunt.
En toen het redelijk met mij ging werd het altijd heftiger na inspanning. Maar aangezien rondlopen in huis al een taak is is het er nu continue. Of heftiger. Want het is er al sinds dat ik ziek ben.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hallo Peter,
Ik heb mogelijk iets soortgelijks meegemaakt, het leek of mijn rechter arm en been er niet waren. Ik wreef erover, dat voelde ik, ik kneep, en dat deed pijn, maar het leek alsof arm en been er niet bij hoorden.... Icm de duizeligheid was dat naar, het leek steeds of ik rechts in een zwart gat stapte, maar op het laats kwam dan toch het been tevoorschijn...

Goede nieuws, deze klacht is overgegaan (heel soms nog wel wat derealisatie als ik slechter ben). ALs ik voorbij mijn grenzen ga komen deze klachten weer terug.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Volgens mij namen jullie Amitriptyline voor het slapen wat hielp toch??
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

@Lulu
Super dat het bij jou weer over is gegaan! We duimen erop dat hier hetzelfde gaat gebeuren uiteraard.

@Grigor
Je slaat de spijker op zijn kop. Vroeger kon ik het merken na een inspanning, maar nu is het er continue.
Dat is ook waarom ik dit topic geopend heb: het lijkt alsof het bij mij niet uitmaakt wat ik doe, mijn lichaam lijkt toch niks oké te vinden.

Wat ik heel tegenstrijdig vind is dat men adviseert om naar het lichaam te luisteren, maar tegelijkertijd adviseert men ook om vooral te blijven bewegen. Laat ik nou net alleen maar kunnen bewegen door niet naar mijn lichaam te luisteren haha. Beetje dubbel...
Net zoals de strijd tussen het niet willen verslappen van je spieren; komt dat doordat je niet naar je lichaam luistert of juist doordat je er teveel aan toegeeft... Voor mij zijn dat hele moeilijke vragen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Wb dat laatste, bij ME: luister naar je lichaam en buiten wat moet, alleen de inspanning(en) doen waar je niet veèl erger van wordt (tenzij je 't een keer ergens voor over hebt).

Over je spieren op zich moet je je geen enkele zorg maken.

Maar nogmaals, gebruik je geen B-vitamines bij?
Laatst gewijzigd door asje op 22 jan 2015, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja daar lijkt het ook wel op, net alsof alles langs je heen gaat. Maar lichamelijk net zo: geen gevoel. Misschien soort van beschermingsmechanisme tegen de uitputting?
Je doe het niet zelf, dat zou een 'psychische' verklaring zijn. Het is neurologisch.
Life smells...
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Dank voor je antwoorden Asje!

Nee ik slik geen B vitamines bij, dus een verhoging lijkt me uitgesloten.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:-)

Wat bedoel je met een verhoging?

Trouwens iha, als je wat dan ook slikt, toch even voor de zekerheid kijken bij de website van 'Lareb' ivm mogelijke bijwerkingen, als je een nieuwe klacht hebt.

Maar goed, ondertussen ellendig:-(
Life smells...
Plaats reactie