achter uitgang na verdoving tandarts

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lovessea
Beginner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 dec 2012, 17:21

achter uitgang na verdoving tandarts

Bericht door lovessea »

Heeft iemand achter uitgang ondekt na een verdoving van tandarts? Wat kan je dan het beste doen?
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Waarschijnlijk heb je een verdoving met Lidocaïne gehad:
(zelf ff googlen op nl.wikipedia.org/wiki/Lidocaïne - ik krijg ineens geen link meer gepost hier ?!?)

Ik kan daar zelf niet tegen en de meeste ME-patiënten met mij. Het heeft namelijk invloed op je bloedsuikerspiegel; bij mij gaat die dan (te laag) schommelen. Flauwvallen is het gevolg (en dan denkt de tandarts dat het door de stress komt.. terwijl ik nergens bang voor was…)
Ik zeg tevoren zeggen tegen je tandarts dat ik last hebt van Reactieve Hypoglycemie en dat hij z'n verdoving erop aan moet passen (maar gelukkig heb ik bijna nooit verdoving nodig want ik voel gewoon niks).

Als het mis is gegaan zou ik zelf de dingen doen die goed zijn voor een stabiele bloedsuikerwaarde: het betreffende dieet (vooral geen suiker/honing/etc.), voldoende (water) drinken, voldoende rusten, stress buiten de deur zien te houden.

Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat je ook werkelijk dit type verdoving hebt gehad en of de achteruitgang ook met je bloedsuiker te maken heeft, of dat je er om andere reden niet tegen kunt.

Is de achteruitgang algemeen of zijn het ook specifieke klachten die meer naar voren komen (zoals duizeligheid of zo)?
Gast

Bericht door Gast »

En in ccombinatie met bep.hartmedicatie kun je ook ongewenste bijwerkingen krijgen,daarom moet je bij de tandarts aangeven welke medicatie je gebruikt..
Gebruikersavatar
kiwietje
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2012, 16:56

Bericht door kiwietje »

Ik heb dit ooit aan De Meirleir voorgelegd (mijn verstandskiezen moesten er eigenlijk uit) en hij antwoorde iets van dat het niet zozeer de verdoving zelf is die kwaad kan, maar de extra onstekingsreactie in het lichaam die erna kan volgen. In dat geval is het beste denk ik gewoon om extra rust te nemen. Overigens heb ik mijn verstandskiezen nog steeds. Zolang ik er geen last van heb, neem ik liever geen extra risico's.
Plaats reactie