Poll: uitslag Lymetest Infectolab Augsburg

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

De uitslag van mijn lyme test (en evt. co-infecties) in Augsburg was

positief - testen elders waren negatief
35
73%
positief - testen elders waren ook positief
2
4%
negatief - testen elders waren ook negatief
3
6%
negatief - testen elders waren positief
2
4%
anders - graag even toelichten
4
8%
positieve ltt test elders
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 48
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi mari,
Mari schreef:Nou, ik ben nog niks wijzer geworden. Behalve dan dat:
1. de wereld van chronische Lyme een chaos is.
2. elke keus een aantal risico's met zich meebrengt die je niet goed kunt overzien omdat er nog niet veel ervaring is gedocumenteerd.
3. wat je ook doet het een fortuin gaat kosten
4. het een langdurig traject gaat worden
5. waarbij je waarschijnlijk eerst nog een stuk beroerder gaat worden voordat je hopelijk wat opknapt.
6. je gegarandeerd een aantal artsen gaat tegenkomen op je pad die je voor gek verklaren en je niet willen of kunnen helpen.

Ik raak al erg in de war van alleen de verschillende meningen over welke soort behandeling het beste zou zijn:
De een zegt: AB zijn noodzakelijk, je ontkomt er niet aan. Een ander zegt: AB gaan niet helpen want Borrelia verstopt zich in weefsels en omhult zich met AB-resistente schildjes. En af en toe stuit ik zelfs op 'spirituele' websites die Lyme zien als een soort nieuwetijdsziekte die je zou moeten dwingen om je bewustzijn te verruimen.

Wat nu?
Ik heb persoonlijks niets met die "spirituele sites" die over Lyme of andere ernstige ziekten schrijven.

Gewoon Back to Earth, beide benen op de grond/aarde en nuchter en realistisch blijven, lijkt mij de beste optie :D!

PvM lijkt mij een bekwame Lyme (ME) arts.
En het behandelingsvoorstel wat hij heeft gedaan lijkt mij een goede optie.
Mari schreef:PM, is de conclusie: chronische Borreliose. Ik heb hem zojuist gesproken hierover. Hij adviseert een combinatietherapie met uitsluitend natuurlijke middelen omdat mijn darmen al heel slecht zijn en deze situatie door AB nog erger zou worden.
Gaat het om het Epigenar Protocol?: Bron: http://www.lymebehandeling.nl/epigenar-protocol/ of Lee Cowden Protocol?: Bron: http://www.lymebehandeling.nl/cowden-protocol/

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Eens met wat Louisa hierboven schrijft.

Ik zou ook in eerste instantie gaan voor de behandeling met natuurlijke middelen.
Dit heb ik zelf ook gedaan anderhalf jaar (o.a. Samento/Banderol/Houttuynia)
Ik heb de middelen heel rustig en op gevoel opgebouwd, dus de verergering van klachten / herxheimers vielen erg mee.
Ben nu tijdelijk over op AB mede vanwege recente tekenbeet, maar ga dit niet heel lang doen en daarna weer terug op mijn natuurlijke behandeling.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
sander107
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 okt 2013, 16:18

Bericht door sander107 »

Oke en hoe gaat het na anderhalf jaar Samento Banderol??
Welke klachten zijn verdwenen of minder geworden??

Veel om de behandeling te doen omdat DML na zich erin verdiept te hebben het ook voorschrijft aan patienten.
Mari
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:48

Bericht door Mari »

Louisa, ik zit momenteel niet bij PvM. Het is een beetje verwarrend omdat ik begrepen heb dat je hier niet de namen van artsen mag noemen. Maar de arts over wie ik het heb zit in Zeist, en heeft toevallig dezelfde initialen als de hier welbekende arts uit Utrecht.

Zijn voorstel is niet echt een omschreven protocol volgens mij.

Hij adviseert:
1. Colloidaal zilver
2. ADP (oregano-olie) tegen de biofilm
2.a ALs ADP niet verdragen wordt: dan Boluoke (enzymen, ook tegen de biofilm)
3. Samento
4. Banderol
5. Thymus-extract (injecties, subcutaan, om immuniteit te boosten).
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Mari,

Hoe gaat het nu met je?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
galadriel
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2015, 23:43

Poll: uitslag Lymetest Infectolab Augsburg

Bericht door galadriel »

Ik ga morgen bloed laten afnemen en de buisjes versturen.
Ik laat nu alleen op chronische lyme stadium 2 en 3 testen,
want dat is alles bij elkaar al 500 euro.

Ik vroeg mij af of de tests voor co-infecties in Nederland wel betrouwbaar zijn gewoon in het ziekenhuis of bij de huisarts, of dat je die ook het beste bij Infectolab kunt laten testen.
Er zat trouwens een formulier bij het pakketje van Infectolab voor bepaalde
tests m.b.t. co-infecties met een doorverwijzing naar RED labs in Belgie, maar wordt wel via Infectolab doorgestuurd.
Plaats reactie