Recente ervaring second care zoetermeer gezocht?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krista32
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 okt 2014, 21:24

Recente ervaring second care zoetermeer gezocht?

Bericht door Krista32 »

Lieve forummers,

Ik zou graag in contact komen met mensen die ervaring hebben bij second care in zoetermeer. Ik zou graag wat conditie opbouwen/werken aan kleine verbetering binnen de 'enveloppe-methode' maar vind op internet nauwelijks fysio's (enigzins in mijn buurt) die specifiek iets doen met cvs/me. Behalve dus dit centrum in zoeyermeer. Wat ik lees uit 2010 stemt best positief, maar dat kan al oud nieuw zijn natuurlijk.

Uit het cvs-centrum amsterdam blijkt dat ik een forse inspanningsintolerantie heb, dus ik zoek zeker geen pacing of get, ben me zeer bewust van de gevaren hiervan..

Dank voor de reacties alvast weer!

Groetjes Krista
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Recente ervaring second care zoetermeer gezocht?

Bericht door asje »

Ik heb geen ervaring met Zoetermeer, kan me ook niet herinneren dat iemand dat hier had, maar ik reageer toch even.

Pacing is juist het enige wat nooit kwaad kan, dat is goed omgaan met de beperkte energie; activiteit net binnen je grenzen - rust, etc. Maar dat kun je ook zelf doen.

Zoetermeer noemt ME niet, en CVS is volgens hen "niet alleen psychisch". Tsja, dan weet je wel genoeg, lijkt me. En het gaat hen er dan om, dat je je inspanningen opbouwt, dus wel een soort CGT/GET, al gaat het er mss niet zo hard aan toe als in Nijmegen ed.

Iets meer opbouwen, als het al kan, gaat met héél kleine stapjes en kun je ook zelf doen - steeds ietsje langer lopen bijv.
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Recente ervaring second care zoetermeer gezocht?

Bericht door asje »

PS Ik dacht dat Amsterdam ook de Jasonmethode toepaste/begeleidde?
Life smells...
Gebruikersavatar
Krista32
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 okt 2014, 21:24

Bericht door Krista32 »

Hi Asje, Dank voor je reactie, ik dacht dat pacing juist opbouwen no matter what was, maar heb me vergist. Je hebt gelijk, pacing is juist wat ik zoek.

In A'dam raden ze inderdaad de Jasonmethode aan, maar daar blijft het bij. Geen begeleiding daarin verder. Aangezien mijn ziekte zo grillig is en ik zelf daardoor na al die jaren nog steeds geen flauw benul heb waar mijn grenzen zijn, zou ik hier zo graag wat begeleiding in krijgen.

Maar misschien is dat ijdele hoop en is die vorm van begeleiding er gewoon niet..

Ik ben net als velen van ons inmiddels allergisch voor elke hulpverlener die het woord psychisch in de mond neemt, dus zodra dat gebeurt ren ik weg (nou ja, rennen, als ik dat kon zou ik het doen in elk geval).

Nogmaals dank voor je berichtje,

Groetjes Krista
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als je ziekte heel grillig is, is het denk ik niet van toepassing dan iets op te bouwen ... Of je voelt je grenzen zo slecht, dat je steeds instort? Kan me haast niet voorstellen, tenminste niet als je al langer ziek bent?

Geen dank, doe ik nog iets nuttigs:-)
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik ben net als velen van ons inmiddels allergisch voor elke hulpverlener die het woord psychisch in de mond neemt, dus zodra dat gebeurt ren ik weg (nou ja, rennen, als ik dat kon zou ik het doen in elk geval).
Dan ben je psychisch heel gezond, zo moet dat :lol:
Life smells...
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Inderdaad,konden we maar wegrennen. Ben inmiddels 10 jaar ziek(jubileum) en drie jaar in vechtscheiding met UWV. Ook al veel en nog steeds met van die zielenknijpers moeten praten. Ook niets mee opgeschoten.
Bij mij werkt alles kort doen, veel rust nemen,iedere dag het zelfde doen en langzaam proberen uit te bouwen en je grenzen zoeken.Maar het is voor iedereen anders denk ik en ik heb wel wat hulp gehad.(Lelystad,haptotherapeut)
Sterkte
Plaats reactie