Ik begin nu na een tijd af en toe even komen kijken hier een beetje actief te worden, eerst nog veel meelezen want het is wel pittige stof hier op het forum. Helaas heb ik nog lang niet genoeg kennis om echt veel bij te dragen, maar ik ga mijn best doen!
Ik vroeg me af of jullie misschien nog ideeen hebben voor het verzamelen van informatie voor docenten op school. Ik merk dat heel veel mensen echt bijna niks weten van ME en dat docenten er vaak niet met hun hoofd bij kunnen dat zo'n jong iemand ziek kan zijn. Daarom lijkt het me goed om dus wat informatie te verzamelen zodat ik die aan mijn mentor kan geven en zij dat weer aan de docenten kan doorspelen, zodat die ook een beetje weten hoe en wat.
Nou lijkt dit me ook heel nuttig voor andere mensen, dus misschien kunnen we met zijn alleen een soort van lijst maken (of misschien zelf wel een soort foldertje) met zoveel mogelijk nuttige informatie. Zodat als anderen tegen problemen aanlopen op school dit ook kunnen gebruiken. Het is meestal geen onwil maar onmacht, meer begrip kweken lijkt me dus goed.
Dit heb ik tot nu toe zelf verzonnen:
- De Canadese criteria voor een beetje een overzichtelijk beeld van wat de klachten zijn.
- De lepeltheorie.
- Deze site natuurlijk!
- De site van de me/cvs stichting met info over mogelijke aanpassingen op school.
Hebben jullie nog interessante bronnen die een beetje weergeven hoe het is om ME te hebben? Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Plien.