psyq

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

psyq

Bericht door Alie »

na veel gezeur van mijn huisarts naar de psyq gegaan
eerst een intake gesprek gehad een paar weken geleden
nu bij die psyq`geweest zij heeft mijn verhaal gelezen ook van mijn huisarts ,en vond het nogal wat ,nu gaat ze overleggen met collega,s wat ze kunnen doen ,een psyq is geen gewone spychiater,
maar gaat met mensen om die ernstig ziek zijn
en chronische zieken ook dus m,e cvs
over 14 dagen terug
ik heb er zelf geen vertrouwen in
hier word ik toch niet beter door
ik heb ernstige aangezichtspijnen
waar ik pas 28 augustus terecht kan bij de neuroloog
nu ga ik weer voor de zoveelste keer naar de tandarts
ik word gek van de pijn nu zijn mijn tanden eruit
en nog pijn ,ik heb sinus foto,s gemaakt en allergie test
en naar de oogarts .en ik weet hoeveel keer bij de tandarts geweest
zou het toch aangezichtspijn zijn
waarom duurt alles zo lang voordat je zekerheid heb
wie van jullie herkent het
gr alie
Gebruikersavatar
Shiri
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 jun 2008, 07:13

psyq

Bericht door Shiri »

Hoi Alie,
ik heb in de eerste jaren dat ik ME had aanvallen van gezichtspijn gehad, die echt heel erg pijnlijk waren. Het voelt als kaakpijn of bijholte-ontsteking maar dan erger.
Nu nog heel soms aan één kant, maar veel minder. Denk dan ook dat ik gat in mijn kies heb, maar dat is niet zo.

heb wel eens gehoord dat meer mensen met ME het hebben.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

dank je bettina
het klopt wat jij zeg ik ben weer naar de tandarts geweest foto,s gemaakt
niets te zien dus ik heb mijn tand voor niets laten trekken
maar het blijf op mijn mond en neus en wang en ogen ontzettend pijn doen
nu maar afwachten wat de neuroloog eraan doet
groetjes alie
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

Ik heb al een p[oosje terug een stuk van een programma gezien waar mensen met aangezichtspijn naar een particuliere kliniek gingen. (bij hen hielp het het, maar had wel het idee dat het nog in de kinderschoenen stond) Volgens mij werden er dan zenuwen uitgeschakeld ofzo..
Misschien toch nog een x internet afspeuren?

sterkte iig
Afbeelding
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik weet het superwoman
mijn huisarts had het over zenuw wegbranden
maar bij mij zijn heel veel zenuw banen beschadigt ,en echt van kop tot teen ,wat gebeurt er als ze die uitschakelen
ik hoor het wel ,ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat voor medicatie ze hievoor krijgen, ik heb nu tramadol, maar heb veel last van hart problemen en maag en darm ,ik heb heelveel medicatie al gehad
ik ben op zoek naar hopelijk de juiste
maar bedankt voor de informatie
groetjes alie
Gast

Bericht door Gast »

Alie,
Bij mij werd -toen tramadol niet hielp- Lyrica (terug te vinden via google) aangeraden voor de zenuwpijn.
Omdat dit middel bij onze dochter erge bijwerkingen had (o.a. vermoeidheid en spierzwakte), heb ik daarvoor bedankt.
Bij mij heeft het trekken van een aantal kiezen + uitfrezen van de ontstekingen wel veel positief effect gehad; ik heb gelukkig geen pijnmedicatie meer nodig.

Sterkte maar weer!

Miek
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

@alie
ik lees jou zo vaak over je darmen, heb je daar ook een ziekte aan? ik moet steeds aan krohn denken, dan wordt je ook zo moe, maar vind het echt opvallend hoeveel klachten jij hebt
verder weet ik niks van krohn, dus misschien zeg ik iets heel raars, heb ook geen zin om het op te zoeken nu, dan zeg ik maar iets doms
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Alie schreef: het klopt wat jij zeg ik ben weer naar de tandarts geweest foto,s gemaakt
niets te zien dus ik heb mijn tand voor niets laten trekken
Dit noemen we in Nederland symptoombestrijding:
Symptoombestrijding is het bestrijden van klachten, zonder hierbij de oorzaak van de klachten weg te nemen.

"Bij symptoonbestrijding worden de gevolgen van geneeskundige klachten aangepakt waardoor de klachten doorgaans terugkomen of zelfs verergeren. Een voorbeeld is bijvoorbeeld het nemen van paracetamol bij spanningshoofdpijn. Deze behandeling doet de pijn wel verminderen, maar neemt de spanningen niet weg, die de hoofdpijn heeft veroorzaakt."

En dit doen ze ook bij de ziekte ME/CVS. om maar 1 vb te noemen CGT.
In de westerse wereld doen ze het pcies andersom. En zo hoort het ook.

Sterkte Alie
Meral
Actief lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 05 apr 2008, 14:20

Bericht door Meral »

zo denk ik dat wel eens als je pijnstillers neemt voor de pijn in je spieren, ga je dan niet ongemertkt juist over je grenzen heen en blijf je daardoor iedere keer pijnstillers nodig hebben? soms wil ik graag iets innemen maar dan denk ik nee ik voel liever de pijn dan kan ik rusten tot het minder wordt, anders rust je niet en de me blijft in je lijf zitten, dus lijkt mij dat je dan op een gegeven moment gewoon een ontzettende knal achteruit krijgt
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi miek
ik heb ook lyrica gehad maar werd daar behoorlijk beroert van
dus ik heb ook bedankt ik heb jaren geleden ook een pijnstiller gehad daar werden mijn hartklachten erger ,en zijn mensen aan gestorven
ik weet niet meer hoe het heette het is ook uit de handel genomen
ik heb ook amitriptyline ,en dat helpt wel maar geeft heel veel bijwerkingen en nu die tramadol ,maar ook dat geeft hart klachten zo blijf er niets over @@hoi esmeralda ik heb al heel erg lang chronische darmontstekingen diverticulytus ,en daar heb ik vernauwingen en lidtekenweefsels van in mijn darm ook vaak koorts ik heb inderdaad erg veel die spyq die kreeg het er warm van zei ze
@@precies lijda zo denk ik er ook over dankje wel
ze zoeken niet naar de oorzaak, ik hoop dat de neuroloog het nu wel doet
want ik ben het helemaal zat ,ik ben al jaren paracetamol met diazepam aan het slikken al van af 1975 maar alleen in uiterste nood
want het helpt heel even en daarna is het erger
het is een raar zooitje hier
groetjes alie
Plaats reactie