Sulforafaan (broccoli) helpt bij autisme (oxidatieve stress

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Sulforafaan (broccoli) helpt bij autisme (oxidatieve stress

Bericht door plassterk »

Sulforafaan uit broccoli zou helpen bij autisme. Hier wordt gezegd dat autisme last hebben van oxidatieve stress en verstoorde energiehuishouding. Dit komt misschien nog voor de verandering in hersenen. Ik moest ook aan ME denken.
Ik zal de volgende keer bij mijn maandelijkse Iherb bestelling ook broccomax bestellen. Je moet dit wel eten met echte broccoli, dan werken die broccoli pillen het best. Ik ben toch altijd opzoek naar die ene pil die nog wat meer energie aan me kan geven..

effe ook gelezen. Ook groene appels granny smith schijnen juist goed te zijn voor de darmbacterieen door de onverteerbare stofjes. Ik dacht altiid dat de rode schil het belangrijkst en meest gezond was en dat is natuurlijk ook zo qua flavonoide enzo, maar de groene kunnen nog weleens beter zijn voor ME-patienten als die juist last hebben van hun darmbiotoop.
Neem nu ook dat Honig aardappelzetmeel 1 tlepel. kijken of dat wat doet. Asje heeft hier een paar keer over gepost.
groetjes


http://www.volkskrant.nl/wetenschap/sto ... ~a3768216/
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Sulforafaan (broccoli) helpt bij autisme (oxidatieve stress

Bericht door marcog »

Plassterk, ik merk ook altijd verbetering met anti-oxidanten. Hou ons op de hoogte van jou bevindingen. Groeten, Marco
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Sulforafaan (broccoli) helpt bij autisme (oxidatieve stress

Bericht door marcog »

Er is een hypothese van Pall meen ik, dat oxidatieve stress de klachten van ME veroorzaakt! Dit zou best weleens waar kunnen zijn.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Sulforafaan (broccoli) helpt bij autisme (oxidatieve stress

Bericht door asje »

Plassterk, ik merk ook altijd verbetering met anti-oxidanten.
Bedoel je dan in de vorm van supplementen of gewoon uit veel goede voeding?

Met granny's maakte ik vaak verse muësli, is héérlijk.
Life smells...
Plaats reactie