Modafinil / Modiodal, wie heeft ervaring?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

tsja van welk middel is de werking wel absoluut volledig bekend? :P
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Snap ik maar niet elke middel zal je over je grens laten gaan.

Ik bedoel als ex sporter een grote regel is bij een ontsteking ga iets niet irriteren en forceren. Eerst laten helen en dan heel voorzichtig het gaan behandelen.
Aangezien ME een ontsteking is in de hersenen dan is het toch wat tricky om zo'n middel re gebruiken. Maar ja het blijft gissen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mss is het ontstekingsremmend.
Life smells...
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi aquamarijn,
aquamarijn schreef:ja ik begin voorzichtig en in het weekend wanneer mn man thuis is :)
Ik hoop dat het middel je zal brengen wat je er van hoopt. Veel succes en sterkte!

Heb je de bijsluiter ook gelezen?: Bron: http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h102358.pdf
Bijvoorbeeld:
...- Hormonale anticonceptiva [waaronder de pil, implantaten, spiraaltjes (IUD’s) en pleisters]. U moet tijdens gebruik van geneesmiddelen met Modafinil Orchid ook andere anticonceptiemethoden overwegen, en deze moet u tot twee maanden na stopzetting van de behandeling blijven gebruiken omdat Modafinil Orchid de werkzaamheid ervan verminderd...
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

ik heb idd die bijwerking gelezen, thnx.

er is geen echte terugslag gekomen afgelopen wk :) heb het de afgelopen dagen niet gebruikt omdat ik het zelf nog eng vind om het te gebruiken en auto te rijden. in theorie kan het bij sommigen van invloed zijn op het rijgedrag. heb vandaag het weer ingenomen omdat ik vandaag niet hoef te rijden
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Houd ons zeker op de hoogte. Misschien is het een ideaal middel om af en toe te gebruiken.

Ik heb al eens geschreven dat ik wel xtc gebruikt heb voordat ik ziek werd. En na 2 jaar ziek te zijn geweest heb ik het weer gebruikt.
Ik voelde me tijdens niet beter maar natuurlijk wel meer energie. Echter het grote verschil was dat ondanks dat ik moe was van de hele nacht doorgaan er geen PEM was zoals ik normaal heb. Nuchter na een half uurtje aan mijn neus krabben.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

dat vind ik best wel apart Grigor, dat je er geen nasleep van hebt. je zou toch denken dat je die zeker wel zou krijgen bij xtc.
heb zelf geen ervaring met xtc (en dat hou ik ook zo)
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja wel vermoeidheid natuurlijk maar geen ME nasleep.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

en wederom een productieve dag erop zitten met de volle dagdosering.
ben benieuwd of er nu een nasleep komt of niet
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Yup ik ook. Hoop het niet voor je natuurlijk.
Gebruikersavatar
jessica1996
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2012, 09:48

Bericht door jessica1996 »

Ik gebruik zelf nu al een maand Modafinil op voorschrift van mijn arts. In mijn bijsluiter stond dat het een middel is tegen slaapaanvallen. Voordat ik Modafinil kreeg heb ik eerst nog Concerta en Ritalin uitgeprobeerd (beide ook op voorschrift van de arts). Concerta en Ritalin gaven voor mij te veel bijwerkingen. Ik kreeg er enorme hoofdpijn van, was continue misselijk en ik begon zelfs heel erg depressief van die pillen te worden. Mijn neuroloog vertelde mij dat hij nog een heleboel andere mogelijkheden heeft om mij wat meer energie en daardoor ook meer kwaliteit van leven te geven. Hij raadde me aan om eerst Modafinil te proberen. Dit gebruik ik nu dus al een maand en het bevalt me tot nu toe goed. Ik heb geen enkele bijwerking, ben meer geconcentreerd, heb meer energie, kan weer makkelijker dingen onthouden en het belangrijkste voor mij: ik ben weer wat meer mezelf.

Wat ik zelf merk is dat als ik niet te veel over mijn grenzen ga ik er iedere dag profijt van heb. Maar als je toch een dagje echt over je grenzen gaat is de herstelperiode enorm veel korter. (je moet dan uiteraard wel je rust nemen en vooral niet over je grenzen gaan) Ook de herstelperiode na een flinke griep is aanzienlijk korter. Normaal duurde dat bij mij maanden en nu zo'n twee weken.

Ik kan het dan ook zeker aanraden om in overleg met een arts dit middel toch eens te proberen.
Plaats reactie