Onderzoekers zeggen MS en diabetes te kunnen terugdraaien

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nona
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 18 jun 2011, 15:26

Onderzoekers zeggen MS en diabetes te kunnen terugdraaien

Bericht door nona »

Kunnen MS en diabetes teruggedraaid worden?

Er zou een doorbraak zijn in het onderzoek naar auto-immuunziektes als Multiple Sclerose (MS). Britse wetenschappers zijn ervan overtuigd dat ze ziektes als MS en diabetes ongedaan kunnen maken.


Professor David Wraith voerde het onderzoek uit aan de universiteit van Bristol. Hij maakt gewag van een belangrijke doorbraak in de strijd tegen auto-immuunziektes, waarbij het immuunsysteem van het lichaam gezonde cellen vernietigt.

Wraith ontdekte nu een manier om de cellen die de gezonde vernietigen om te zetten in cellen die beschermen tegen de ziekte. "Deze vaststelling heeft belangrijke implicaties voor de vele patiënten die lijden aan auto-immuunziektes die moeilijk te behandelen zijn", klinkt het. Wraith is er vast van overtuigd dat hij auto-immuunziektes als MS en Diabetes type I zo ongedaan kan maken.

Door de methode van Wraith te gebruiken - en dus de agressieve cellen aan te pakken - hoeft de patiënt geen medicatie meer te nemen die het immuunsysteem onderdrukt. Die zijn immers niet zonder gevaar, en worden vaak gelinkt aan zware neveneffecten, zoals tumoren.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/ ... rden.dhtml
Een mens trachten te begrijpen is zo moeilijk dat men hem gemakkelijkheidshalve veroordeelt - Georges van Acker
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Onderzoekers zeggen MS en diabetes te kunnen terugdraaien

Bericht door Grigor »

Goed nieuws maar ja, Kan nog lang duren voordat zoiets wordt gebruikt?? En wanneer zal ME aan de beurt zijn.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Onderzoekers zeggen MS en diabetes te kunnen terugdraaien

Bericht door marcog »

Ach, dit is allemaal grootspraak. Wetenschappers overdrijven regelmatig hun bevindingen. Als dit waar is; laat het dan maar zien. Zolang ik nog MS-patiënten zie, geloof ik er geen snars van. HIV zou ook te genezen zijn. Was het maar waar. Laat staan dat dit voor ME-patiënten met auto-immuniteit zou werken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Onderzoekers zeggen MS en diabetes te kunnen terugdraaien

Bericht door asje »

Toch interessant.
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Onderzoekers zeggen MS en diabetes te kunnen terugdraaien

Bericht door annac »

asje schreef:Toch interessant.
Precies.

Maar waakzaamheid voor hyperige nieuws is geboden en ik mis de bron(nen).
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Onderzoekers zeggen MS en diabetes te kunnen terugdraaien

Bericht door lulu »

http://www.neurology.org/content/82/10_ ... .189.short

Maar er staat ook onder:
"Disclosure: Dr. Wraith has received personal compensation for activities with Apitope International NV as found and CSO. Dr. Wraith holds stock and/or stock options in Apitope International NV, which sponsored research in which Dr. Wraith was involved as an investigator. Dr. Wraith has received research support from Apitope International NV."

En:
http://www.theguardian.com/society/2009 ... eakthrough
"Dramatische" doorbraak in onderzoek naar MS.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Onderzoekers zeggen MS en diabetes te kunnen terugdraaien

Bericht door Grigor »

Ja je vindt toch genoeg hits inderdaad als je zijn naam intypt.

Maar ja je leest natuurlijk wel vaker dit soort dingen.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Onderzoekers zeggen MS en diabetes te kunnen terugdraaien

Bericht door lulu »

"Analyze properties of peptide combinations designed to induce specific suppression of the immune response against central nervous system."

Ik kan geen uitspraak doen over de mogelijke effectiviteit, maar denk wel dat hier gekeken wordt naar een gelijkend proces als bij ME, namelijk het immuunsysteem dat delen van de hersenen aanvallen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dus het kan wel wat betekenen volgens jou, lulu?

Jij vond de bron? neurologie.org?
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Nou, ik denk dat alle onderzoeken die van belang zijn zich richten op het immuunsuysteem.
Zo ook deze studie.

AB's etc., is in mijn ogen maar grof geschut en zou moeten plaatsmaken voor onderzoek naar neuro-immuunaandoeningen. Ampligen, Rituxan, en andere zaken die het immuunsysteem moduleren. Of de AB waar Ruud het over heeft, ben nu even naam kwijt.

Of hiermee een "blijvende" omkering mee kan worden bewerkstelligd etc weet ik natuurlijk niet. Maar ik denk wel dat dit voor MS, en ME, en andere immuungerelateerde hersenaandoeningen gebaad zijn bij onderzoek in deze richting.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

==die het immuunsysteem moduleren. ==

Ja, o.k. Mee eens.

Dan heb ik het begrepen.

Maar mijn zoon spuit(te) al lang Nexavir, gevolgd door 4 ME en daardoor zijn de NKCels opgeknapt, maar daarmee ben je er nog niet. Behalve niet meer hoge koortsen en lange verkoudheden hebben, blijven de ander klachten wel bestaan.

De door Ruud genoemde AB heet azithromycine.

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... start=1965

Sterkte, Lu
Plaats reactie