Samen een huis huren in Haarlem

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kiwietje
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2012, 16:56

Samen een huis huren in Haarlem

Bericht door kiwietje »

Op het moment woon ik nog thuis bij mijn moeder, maar ik zou graag op mezelf gaan wonen. Probleem is alleen dat dit erg duur is. Ik heb een wajong uitkering, maar omdat ik nog 21 ben, is deze nog niet zo hoog. Een sociale huurwoning zit er voorlopig niet in en ik heb daarmee eigenlijk geen andere optie dan een kamer huren.

Ik zou dan te maken hebben met huisgenoten en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ik heb soms dagen dat ik te ziek ben om het huis te verlaten en ik weinig in staat ben om sociaal te zijn. Het lijkt me iets te hectisch om met allemaal drukke gezonde mensen te wonen. :P

Nu dacht ik, misschien kan ik samen met enkele andere mensen met ME een huis huren. Waarbij iedereen zijn eigen gang gaat, maar er toch ook volledig begrip is voor elkaars situatie.

Ik dacht aan een woning die je zo op kan delen in allemaal redelijk grote ruimtes en waarbij alleen badkamer en keuken gezamenlijk is. Sowieso ergens met supermarkt en winkels dichtbij.

Is er iemand die dit ziet zitten in Haarlem?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Samen een huis huren in Haarlem

Bericht door marlène »

Hopelijk snel een paar leuke reacties kiwietje!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Samen een huis huren in Haarlem

Bericht door asje »

Wat je kunt doen is een (kamer-)woongroep oprichten voor ME-ers (of ruimer), advertenties zetten om mensen te zoeken. Ik heb dat ook gedaan in A'dam voor een woongroep, maar hier komt vooralsnog helemaal niets vrij. Mss is dat in H'lem makkelijker (?). Kijk maar eens op 'FGW, woongroepen', daar staan er vele die in oprichting zijn, of een plek, of een medebewoner zoeken. Zij kunnen je ook alle informatie geven.
Life smells...
Plaats reactie