US: 2 miljoen voor onderzoek naar ME (bij mannen)

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

En het spieronderzoek . Weet niet meer waar ik het precies heb gelezen. Maar hier in NL . In mijn "ME-carriere" dus veel. Maar zoals ik al zei . Jij bent beter op de hoogte. Hoe dan ook ik ben erg blij naar een alleen mannen onderzoek :-))) Zeker omdat we in de minderheid zijn. Zal ik het zo zeggen.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Instituut Roessingh Research and Development (RRD) te Enschede zijn op zoek naar vrouwen met het chronische-vermoeidheidssyndroom.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

Nee Asje, er zijn nog meer onderzoeken waarbij enkel vrouwen werden gebruikt zoals o.a. deze
van Cook:

http://solvecfs.org/research/cfidsaa-re ... -with-cfs/

Er zijn gewoon minder mannen om te onderzoeken met ME. We worden niet achtergesteld het is inherent aan de ziekte. Bij cardiologische problemen is dat een heel ander verhaal.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Tsja, een onderzoek onder 15 vrouwen. En er zijn duizenden onderzoeken gedaan. Iha is het echt niet waar.

Bij cardiologie, maar ook iha zijn vrouwen zeer onderbelicht geweest in de medische wetenschap, men is nog aan het inhalen. Het zou zelfs kunnen, dat als 70% vrouw was bij ME, dat er eerder serieuzer naar gekeken zou zijn.

En ach, Nijmegen en Enschede, zou ik me niet druk om maken.
Life smells...
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

Bij cardiologie klopt dat, maar bij ME ligt het geheel anders omdat er gewoonweg veel meer (80%) vrouwen zijn dan mannen. Hoezo is het bij ME echt niet waar? Je ziet dat onderzoek toch. Er zijn er nog wel meer hoor.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er zijn er duizenden ...
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja. Wij mannen zijn gewoon in de minderheid bij ME. Dus hoe je het ook wend of keert. Goeie zaak.
Plaats reactie