menstruatie en hormonen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

vanaf een week voor de menstruatie migraineaanvallen gevolgd door een zeer zware migraineaanval als de menstruatie is begonnen,ik ben die week ook erg neerslachtig,maar dat komt ook omdat ik zo erg tegen die aanvallen opzie. alle kwaaltjes zijn die week erger.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Ik weet niet of ik deze vraag hier goed neerzet maar heb 2 weken geleden een leuproreline injectie gehad omdat ik steeds zo ziek ben van de (hormonale)migraine.Hierdoor kom je in de overgang.Heeft iemand hier ervaring mee? Menstrueer op het moment nog wel,heb nu voor de derde dag weer migraine.
Weet iemand hoelang het duurt voordat je hormonen stiliggen of zou dat bij iedereen verschillend zijn?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Helaas, kan je niet helpen, Josje. Wel probeer ik vandaag voor de 2e x 2 kopjes vrouwenmantel thee per dag te drinken. Schijnt te helpen, maar ik moet het nog zien. Al moet ik eerlijk zijn: mn menstruaties zijn lang niet meer zo erg (ik bedoel dus los van dit experiment). Thank heavens!

Voor jou hoop ik dat deze dagen gauw voorbij zijn. Heb je er al een gynaecoloog voor geraadpleegd?
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Ik moet over 3 weken terug naar de gynacoloog.Het is gelukkig overgegaan naar lichtere migraine,maar fijn is het niet.
Ik ga eens even googlen op vrouwenmantel thee.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

dikke knuffel Josje :)

liefs petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Dank je Petraroos.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik kon het niet helpen, maar dit is mijn inspiratie geweest voor mn eerstvolgende column die vanaf komende woensdag te lezen zal zijn. Heb dus wel mn huiswerk gedaan, ondanks de hormonale onweersbui :mrgreen:

Zal blij zijn als het woensdag is, dan is dat weer achter de rug Afbeelding
Gebruikersavatar
gwendolen
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 apr 2014, 06:07

Bericht door gwendolen »

Ik slik juist al jaren de pil en slik 'm minstens 3 maanden door, omdat ik anders me anders zo ontzettend ziek voel tijdens mijn menstruatie.
Gebruikersavatar
mirretje
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2014, 13:46

Bericht door mirretje »

Ik dus ook! Al mijn klachten verergeren. Afgelopen week heb ik me echt zo ziek gevoeld! Ook de inspanningsintolerantie is stukker erger geworden. Moest gister paar uurtjes vrijwilligerswerk doen en werd daarna zo ziek. En enorm veel spierpijn.

Ik slik de pil 3 a 4 maanden door met die reden. Wil eigenlijk niet stoppen met de pil omdat ik bang ben dat ik nog vaker ziek word.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Idem hier!
Life smells...
Gebruikersavatar
sky
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2014, 20:24

Bericht door sky »

Ik heb ook veel meer last van mijn klachten een week voor mijn menstruatie. Een orthomoleculair arts heeft me toen geadviseerd om 6 maanden 1,5 week van te voren 3x per dag 1 capsule teunisbloem olie in te nemen. Ik merk wel dat mijn klachten langzamerhand afnemen al moet ik het gewoon wel erg rustig aan doen in die dagen.

Ik heb wel last van bloedverlies gekregen sinds een paar maanden en dat terwijl ik mijn spiraaltje al bijna 2 jaar heb. Toen ook het vrijen pijn ging doen ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft een uitstrijkje gedaan. Hier kwam pap 2 uit, dus cellen die dooreen infectie met het humaan papilloma virus (HPV) worden veroorzaakt. Dit kan uit zichzelf over gaan en ik moet over een half jaar weer terug komen.

Ik vroeg me af of meerdere hier last van hebben? Is het iets op zichzelf staand of heeft het met mijn ziekte te maken?
Plaats reactie