Erkenning en herkenning

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
esthervanloenen
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2014, 17:36

Erkenning en herkenning

Bericht door esthervanloenen »

Beste allemaal,

Gedurende zo'n 6 jaar, tijdens mijn gehele middelbare schoolperiode, heb ik gevochten tegen chronische vermoeidheid en continue hoofdpijn. Ik bezocht vele artsen maar het vinden van de juiste oplossing leek lange tijd onmogelijk. Uiteindelijk ontwikkelde ik een eigen manier om mijn klachten op te lossen en mijn leven ziet er inmiddels totaal anders uit. Ik ben het afgelopen jaar fulltime bezig geweest met het verfijnen van mijn methode en heb inmiddels een eigen praktijk opgezet. In een interview met een huisarts ontdekte ik namelijk dat het aantal mensen met klachten waar geen oplossing voor is groeit. Het gaat jaarlijks om 1 miljoen mensen (waarvan een deel met ME)!! Toen dit tot mij doordring wist ik zeker dat ik me wilde inzetten voor deze grote groep mensen. Ik hoop van harte dat meer mensen baat hebben bij mijn methode om zo in ieder geval een deel van het onbegrip en de machteloosheid te kunnen oplossen.

Om een lang verhaal kort te maken.. Op mijn website lees je meer over mij en mijn initiatief: www.esthervanloenen.nl/over-esther/

Ik wens jullie allemaal het allerbeste!

Groetjes,

Esther
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Erkenning en herkenning

Bericht door lulu »

Esther,
ME is een ziekte. Een zeer ondermijnende, multisystemische neuro-immuunziekte.
Wij denken ons niet ziek en kunnen ons niet beter denken.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Héhé eindelijk iemand met de oplossing. Dat werd toch echt eens tijd. :-s [-X

Nou mensen er is hoop!!! :^o
Dear Karma, I have a list of people you missed
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Hey Esther,

Wat fijn voor je dat je beter bent geworden en met je ervaringen bereid bent anderen te helpen!

In het geval van ME is het concept positief denken, structuur en opbouwen wel bekend.
En ik denk dat vele met mij deze relatief simpele oplossing wel geprobeerd hebben.

In mijn geval heb ik een periode van ongeveer 3 maanden mijzelf ervan overtuigd dat er niets aan de hand was, alles was psychisch... gewoon doorgaan en klachten negeren, want ik veroorzaak ze immers zelf.
De klachten die ik had werden erger, wat zorgde voor enorme frustratie ten opzichte van mijn lichaam dat maar niet mee wou doen.
Dat zorgde uiteindelijk voor een hevige depressie...
De depressie heb ik niet veel later weer kunnen verhelpen door te leren naar mijn lichaam te luisteren.
Inmiddels is dit 3 jaar geleden, ik ben er lichamelijk niet op vooruit gegaan, maar psychisch wel enorm.

Zelf sta ik redelijk positief in het leven en ziek zijn, hou me niet bezig met wat ik niet kan, maar juist met wat ik wel kan.
En geniet van de kleine dingen.
Positief denken is altijd goed, onafhankelijk van de aandoening.

Maar dat je met positief denken beter word, geld helaas voor een hele grote groep mensen niet.

Dat artsen vaak geen reden vinden voor een lichamelijke aandoening, zegt helaas niet dat die er niet is, nog lang niet alles over het menselijk lichaam is bekend.
Ik neem dan vaak het voorbeeld van de maagzweer: decennia lang hebben artsen volgehouden dat deze aandoening psychisch was en veroorzaakt werd door stress. Inmiddels is wel bekend dat deze veroorzaakt word door een bacterie.
Wereldwijd zijn honderden artsen, doktoren, professoren en wetenschappelijke onderzoekers bezig met het zoeken en verklaren van de symptomen van ME.
Zij zullen dit niet doen als ze ook maar enigszins zouden denken dat ME een psychische aandoening zou zijn...

Helaas draagt jou methode voor vele van ons niet bij aan begrip en erkenning, maar doet dit juist het tegenovergestelde.
En kan dit zelfs schade toebrengen.
Ik raad je dan ook aan je verder te verdiepen in ME en de wetenschappelijke feiten daarover.
Ik denk namelijk dat veel mensen met ME baat kunnen hebben bij een hulpverlener die ME als lichamelijke aandoening serieus neemt, en daarbij kan helpen met de psychische problemen die door het (langdurig) ziek zijn ontstaan.
Helaas staat in dit geval de psychische wereld lijnrecht tegenover de wetenschap, zij willen niets van de wetenschap weten.
Met bijv. depressie bij ME vanwege het lange ziek zijn, en de problemen die daarbij komen, kan je nergens heen, waarbij helaas voor enkele patiënten de enige oplossing zelfmoord is...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Goed gesproken feuer.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gast

Bericht door Gast »

Een aangeboren hartafwijking hebben, en dan pas op 14jarige leeftijd hier aan geopereerd te zijn, lijkt me ook al een oorzaak van je vermoeidheid....
Gebruikersavatar
stampertje
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 nov 2013, 19:15

Bericht door stampertje »

Fijn dat je beter bent geworden!

Goed gezegd Feuer!!!

Leuk verhaal, maar kun je een hernia ook wegdenken dan?

Wat wij patienten nodig hebben is erkenning en herkenning en niet in de zin van dat het allemaal psychisch is! Wij zijn niet gek, wij zijn ziek!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Esthervanloenen,

Welkom op het ME-gids.net-forum :-)

Heb jij nu geen last meer van P.E.M.?

Groetjes VGM
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie