Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Mochten er mensen zijn die de kousen laten opmeten in Veenendaal en een lift nodig hebben van de trein naar de winkel, dan ken ik iemand die in de buurt woont en die dat wel wil doen. Je kunt via PB contact met me opnemen en dan geef ik je het emailadres van die persoon.

Nog wat informatie van haar:

Voor de mensen die slecht ter been zijn: als je de auto in de parkeergarage de Scheepjeshof parkeert, is er een kleine tussendoorweg die je niet snel vindt maar je wel heel wat meters lopen scheelt (je moet wel een trap af!). Als je met de roltrap omhoog uit de parkeergarage komt, en dan rechtdoor lopen, links met de bocht mee, en als je dan de Takko ziet, dan zit er iets verder aan de rechterkant een hele kleine gang waar je zo voorbij loopt als je niet oplet (staat een groen bordje met uitgang boven, ook heel klein), en als je daar met de trap naar beneden gaat, kom je precies tegenover de compressiekousen-winkel eruit. Even de weg oversteken en je bent er.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

bloemetje schreef:Net als Visser, die telkens zegt dat de roze het beste zijn.
Hij is een trendsetter geweest met roze hulpmiddelen. :lol: Nu worden er ook al roze arm-protheses ge-3D-print voor jonge meisjes:
http://news.wustl.edu/news/Pages/26901.aspx

Afbeelding
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Eressea schreef:Mochten er mensen zijn die de kousen laten opmeten in Veenendaal en een lift nodig hebben van de trein naar de winkel, dan ken ik iemand die in de buurt woont en die dat wel wil doen.
Wat fijn, zo'n medemens! Helemaal goed!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

@WillemijnD - wow, zo'n goed nieuwsbericht is altijd goed voor het humeur!
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Zelf heb ik niet zoveel last van OI, zonder kousen kan ik (als ik me goed voel) ongeveer een uur stil staan.
Met kousen had ik wel door dat ik iets langer kon staan.
Maar het is lastig te zeggen hoe lang, omdat ik zelden echt langere tijd stil sta, vaak loop ik dan wel tussendoor.

Vorig jaar ben ik (zonder kousen) naar het festival Fortarock XL geweest met Volbeat en Rammstein.
Na ongeveer een uur stil staan merkte ik tijdens Volbeat dat ik bijna ging flauwvallen.
Dus de massa uitgegaan en snel gaan zitten.
Toen weer bij Rammstein gaan staan, en op mijn plek lopen heeft veel geholpen.
Helaas kan ik me nadat ik bijna flauwviel niets meer van het concert herinneren :(

Afgelopen maandagavond heb ik de ultieme compressiekousen-test gedaan op Pinkpop.
Om 19:45uur stonden we klaar voor Metallica, die om 20:00uur begon met een 2 uur durend intro :P
(voor de mensen die het gemist hebben, pinkpop werd 2 uur lang stilgelegd wegens 'noodweer')
Uiteindelijk heb ik 4 uur lang stil gestaan!!! zonder problemen!!!
Toen het concert voorbij was had ik alleen wat moeite met lopen, omdat ik hele stijve knieën had.
Maar ja, ik ben dit dan ook niet gewend ;)
De omstandigheden waren ideaal, het was geen 30 graden meer, en ik voelde me goed.
En... ik kan me nog alles herinneren!!! en was ook na het concert nog erg scherp ;)

Het zal vast niet alleen door de kousen gekomen zijn, maar ik ben er wel van overtuigd dat die zeker hebben geholpen!
De volgende keer zal ik ze dus zeker weer aan doen!!!
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Haha leuk feuer (ik moet er zelf niet aan denken, maar ja).
Heb je nog de Rolling Stones gezien of waren die de dag ervoor?
Metallica is dat hard rock?
Fijn dat je dat hebt kunnen meemaken!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Haha, ja iedereen zo z'n eigen ding ;)
Voor mij is het m'n vakantie.
Een avond compleet uit m'n dak gaan, nergens aan denken en alleen maar genieten van de sfeer en de muziek ;)

De Stones waren 2 dagen eerder, en Metallica valt onder de metal ;)

De dag erna heb ik dr. Visser gesproken, die (net als ik) verbaasd was over het resultaat, maar vond het fantastisch ;)
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Wat fijn voor je feuer zeg en was dat met cep kousen? Wat gek dat het bij de één wel helpt en een ander niet.
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Ik heb een vraagje aan de kousen testers 1e fase (CEP kousen).
Is er hier misschien iemand die de CEP kousen heeft getest (maat 40) en deze nu niet meer gebruikt?
Ik zal daar erg mee geholpen zijn.
Ik hoor graag van jullie.
Gr. John
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Het gaat niet op maat schoen. Maar op maat dikste punt kuit.
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

@stagazertje, je heb natuurlijk helemaal gelijk. Dank voor je opmerking!

Ik heb een vraagje aan de kousen testers 1e fase (CEP kousen).
Is er hier misschien iemand die de CEP kousen heeft getest,
vrouwenmaat III en deze nu niet meer gebruikt?
Ik zal daar erg mee geholpen zijn.
Ik hoor graag van jullie.
Gr. John
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
mirretje
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2014, 13:46

Bericht door mirretje »

Sinds een week gebruik ik nu de kousen. En ik voel mij daadwerkelijk beter in de zin dat ik makkelijker kan opstaan en dingen kan doen. Hartslag is veel rustiger, besef me nu pas hoe vaak ik een bonzend hart heb wat te snel lijkt te gaan. Ook in rust.

Alleen ik merk een groot nadeel... En ik weet niet goed of dat komt omdat ik misschien wat meer beweeg/doe met die kousen aan? Ik krijg er enorme spierpijn van. En dan niet de spierpijn die je hebt na het sporten. Ook de spiertrekkingen in mijn benen zijn verergerd. Ik heb ze al twee dagen niet aan vanwege de pijn.

Iemand die dit herkent??
Gebruikersavatar
mirretje
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2014, 13:46

Bericht door mirretje »

Kan het zijn dat ze te strak zitten? Hopelijk wil iemand reageren hier...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

In 2013 heeft Dr. Visser een enquete gehouden onder 94 mensen die de kousen hebben uitgeprobeerd. Daarvan gaven er 2 aan meer pijn in de benen te krijgen.
Het komt dus vaker voor, maar verder kan ik je ook niet helpen, helaas.

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
mirretje
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2014, 13:46

Bericht door mirretje »

Hoi Ariadne!

Toch fijn dat je antwoord, dank je wel :-) Heb inmiddels contact gehad met de kousen leverancier en die stuurt 1 maatje groter op. Zat op de grens van XS en S. Zien of dat wat oplevert. Naast de pijn voelde ik wel verschil/ verbetering bij het staan en het niet zo giga tekeer gaan en bonzen van mijn hart. Elke kleine verbetering is welkom toch?
Plaats reactie