Fluctueren de klachten bij jullie ook?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hoi Monique,
Heel vervelend dat je je zo voelt.
Als ik weer een terugslag had voelde ik me vaak ook zo. Ik weet alleen niet of het zo bij jou ook is. Verder zit er vaak ook een rouwproces bij ME. ( Verwerking van verlies van mogelijkheden/gezondheid/oid).
Ik heb hulp gehad van maatschappelijk werk om dingen emotioneel op een rijtje te krijgen en voor praktische tips. Zou dat ook iets voor jou zijn?
Het willen en niet kunnen geeft ook veel frustraties waardoor deze buien versterkt worden. Dus als er ook maar iets mogelijk is waar jij je mee in de watten kunt leggen doe het dan. Je hebt eerst rust nodig om weer tot jezelf te komen. En wat mij betreft schrap je alle vervelende dingen.
Vertroetelen en tot rust komen. Dat zijn de dingen die nu nodig zijn.
Heb je mooie muziek, films( bedoelde ik op video of dvd mee, ach wat maakt het uit), bloemen oid?
Liefs Henny
Laatst gewijzigd door Henny op 18 apr 2006, 21:36, 3 keer totaal gewijzigd.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Moniek,

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

Soms zeggen ze dat huilen goed is, maar uit mijn zoon's ervaringen weet ik dat dat nu juist ook weer heel veel energie KOST. Je bent dan welliswaar heel dicht bij je verdriet, maar, net zo als leuke dingen doen, het blijft energie slurpen. Wat je ook met je rot gevoel doet, het is nooit goed, niks helpt soms dan echt.

Ik hoop voor je dat het tij een beetje keert.
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Hoi Moniek,

Dat emotionele dat herken ik heel goed, bij mij komt het vooral voor als ik echt heel heel erg moe ben. Als je moe bent, cvs of niet, kun je gewoon weinig hebben daar wijt ik het aan. Ik las ook ergens dat je het nog zo lang niet weet dat je CVS hebt? Dat is ook erg moeilijk ik had na mijn terugslag ook een periode dat ik elke dag huilde en echt zo ben ik niet. ! En depressief ben ik ook niet, dus voor mij hoort het er een beetje bij. En het mag ook want het valt echt niet mee CVS/ME te hebben!
Sterkte.
Gebruikersavatar
Nickje
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:38
Locatie: Moskou

Bericht door Nickje »

hey Moniek,

Ik heb ook heel vaak veel huilbuien... meestal als het zo slecht gaat.. vooral omdat ik mij zo machteloos voel en wat henny al zei, nog steeds rouw over het leven wat ik nu niet kan leven. ik moet wel zeggen dat huilen het voor mij zwaarder maakt, het kost zoveel energie... ik ga inmiddels een keer per naar een psychiater en die helpt me wel een beetje om over die frustraties heen te komen, stapje voor stapje... ben er nog steeds midden in maar het helpt wel, misschien iets voor jou???

hoop dat je je snel beter voelt
Moniek
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 apr 2006, 16:09

Bericht door Moniek »

Dus als er ook maar iets mogelijk is waar jij je mee in de watten kunt leggen doe het dan. Je hebt eerst rust nodig om weer tot jezelf te komen. En wat mij betreft schrap je alle vervelende dingen.
Vertroetelen en tot rust komen. Dat zijn de dingen die nu nodig zijn.
Heb je mooie muziek, films, bloemen oid?
Liefs Henny
Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die mij altijd steunt en vertroetelt.. :D Als ik me slecht voel haalt hij bijv iets lekkers voor me ofzo en bij hem kan ik prima uithuilen... Als ik behoefte heb aan een oppepper gaan we bijv gezellig samen naar de bios... met de auto natuurlijk...hehehe... want anders is het te vermoeiend... fietsen enzo.. pff.. maar dat ff ter zijde. ;) En ben een grote film-fan dus dat zit wel goed. :D
O en van bloemen wordt ik nou niet echt vrolijk ofzo, vind het zo standaard om bloemen te krijgen... die krijg je ook ALTIJD he...met verjaardagen, als je ziek bent, als iemand je leuk vindt... gewoon ALTIJD! Vind ik afgezaagd... hahaha... maar dat is ff mijn mening, stoor je er maar niet aan hoor, ik wil gewoon soms ff mijn mening eruit gooien... niet altijd gewenst.. maar ja he,...je moet wát... toch? :mrgreen: En het gaat inmiddels al weer wat beter... moet niet vaak meer huilen omdat ik CVS heb... ik ben nu meer van het ruzie-makende-soort.... (daar is mijn vriend trouwens niet zo blij mee waarschijnlijk...hahah die zal me wel liever huilend hebben... hahah :wink: ja of niet... k zal het hem vragen... :mrgreen: )
xxxxx
Moniek
Plaats reactie