Ronde tafel gesprek te Brussel over Lyme i.o.v. Nele Lijnen

Discussieer hier over conferenties, lezingen etc.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Hoi Senna,

Het percentage Lymies spreekt boekdelen; fijn om te weten over die Bartonella, laat ik die nu uitgerekend ook hebben enfin....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Van 50% naar 95%, in korte tijd. Ben benieuwd hoe dat zit.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

asje schreef:Van 50% naar 95%, in korte tijd. Ben benieuwd hoe dat zit.
Onderstaande bericht van het ME-gids.net-forum is gedateerd uit 2007; wie heeft hier in hemelsnaam zitten slapen met alle mogelijke (dodelijke?) gevolgen van dien?
janus schreef:Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al 10 jaar last van CVS en psychische klachten.
Uiteindelijk heb ik de oorzaak gevonden: LYME.

Hieronder een interessant artikel dat ik van een ortomoluculair arts heb ontvangen:

Lyme, ziekte van



De ziekte van Lyme -of liever: Lyme borreliose syndroom- wordt veroorzaakt door de spirocheet Borrelia burgdorferi (Bb). Bb verspreidt zich via teken, muskieten, vlooien en (hooi)mijt, en in de voeding via besmet rauw vlees. Transhumane infectie vindt horizontaal plaats via semen, speeksel, tranen, urine, borstvoeding; en congenitaal via de placenta. Bb beweegt zich door de weefsels, hecht zich vast aan gastcellen en ontwijkt het immuunsysteem.

Bb gaat meestal vergezeld van de protozoa Babesia, een parasiet die zich nestelt in de rode bloedcellen, enkele bacteriën uit de orde der Rickettsia's: Ehrlichia, te vinden in de witte bloedcellen, Bartonella (in één of meer van de 25 (!) soorten), en Coxiella, en verder mycoplasma's (L-vorm) en virussen (in het bijzonder cytomegalovirus en Eppstein-Barr virus (Pfeiffer). De biotoxinen die Bb en deze andere pathogenen afscheiden, veroorzaken symptomen die meestal abusievelijk als één van minstens 368 andere aandoeningen worden gediagnosticeerd.

Na besmetting, met of zonder erythema migrans, is een latente periode van vele jaren mogelijk. In asymptomatische dragers kan de ziekte plotseling worden geactiveerd door stress, een andere infectieziekte, emotioneel of fysiek trauma, of zelfs door gebruik van de suikervervanger aspartaam.

Volgens Katrina Tang (Sierra Integrative Medicine Clinic, Reno, Nevada, VS) lijdt 90% van de CVS-patiënten in werkelijkheid aan Lyme borreliose syndroom. Lyme borreliose syndroom is een factor in minstens 50% van alle chronische ziektegevallen en volgens dr. Paul Fink, ex-president van de American Psychiatric Association, kan Lyme borreliose syndroom bijdragen tot iedere psychiatrische aandoening geformuleerd in de Diagnostic Symptoms Manual-IV (DSM-IV).
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Geweldig Senna, dank! Good stuff.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

ik heb nog altijd mijn bedenkingen mbt Lyme als de boosdoener die alles veroorzaakt.
net zo min als ik geloof in een medicijn di alle ziektes geneest.
Lijkt me een zeer on-naukeurige uitspraak - over de psychiatrische ziektes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het is me ff teveel om alle presentaties te lezen, wat was de uitspraak over psychiatrische ziekten?
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Ik denk zeker ook niet dat lyme van dit alles de oorzaak is.
Veeleer de rol van het immuunsysteem en effect hiervan op verschillende gebieden waaronder de hersenen.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

Ik hoorde van mijn huisarts dat het rondetafelgesprek van Nele Lijnen over Lyme nogal wat deining veroorzaakt heeft in de medische wereld. De kritiek hierop zou zijn dat Lijnen dit vooral zou georganiseerd hebben om 'de aanpak van De Meirleir' naar voor te schuiven. Weet iemand hier meer over?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Laat de deining maar komen en liever de aanpak naar voorschuiven dan helemaal geen aanpak.
Zonder politiek raak je jammer genoeg nergens.
Als we al maar van Onkelinx verlost raken en daar niet Louis Ide voor in de plaats krijgen !!!
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

Laat de deining maar komen en liever de aanpak naar voorschuiven dan helemaal geen aanpak.
Hartsgrondig mee eens, Senna!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

senna schreef:Als we al maar van Onkelinx verlost raken en daar niet Louis Ide voor in de plaats krijgen !!!
Als het alleen van de Vlaamse artsen zou afhangen, krijgen we Ide, op de voet gevolgd door dr. Maggie De Block:
http://makr.roularta.be/pageImages/ARCH ... 3DI/1.html
Hoop doet leven!
Plaats reactie