hoorzitting 19/3 over CVS (België)
Moderator: Moderators
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
De presentatie van Marc Van Impe, unaniem gemandateerd afgevaardigde van verschillende me/cvs verenigingen. (in naam van het overkoepelend Vlaams patiëntenplatform)
Powerpointpresentatie Marc Van Impe tijdens deze hoorzitting
Tip: Handig is om de powerpoint effectief te downloaden, zodat je de notities onderaan de dia's ook kunt lezen.
Powerpointpresentatie Marc Van Impe tijdens deze hoorzitting
Tip: Handig is om de powerpoint effectief te downloaden, zodat je de notities onderaan de dia's ook kunt lezen.
Hoop doet leven!
Dank je Zuiderzon.
Uitgerekend tijdens déze presentatie zat Maya Detiège gezellig te babbelen en te lachen met de dame naast haar ...
Tijdens de psychogezinde-presentatie van dr. Vogelaers daarentegen maande dezelfde Maya Detiège het verontwaardigde publiek tot stilte ...
Uitgerekend tijdens déze presentatie zat Maya Detiège gezellig te babbelen en te lachen met de dame naast haar ...
Tijdens de psychogezinde-presentatie van dr. Vogelaers daarentegen maande dezelfde Maya Detiège het verontwaardigde publiek tot stilte ...
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
Artikel in Artsenkrant 28 maart 2014, pagina 6:
Ziekenfondsen met de vinger gewezen in CVS-hoorzitting
Dan nog een artikel van de website GezondheidEnWetenschap.be (gemaakt door Cebam, centrum voor "Evidence Based Medicine" die claimt 'mediageniek gezondheidsnieuws tegen het licht te houden'):
Hebben sommige mensen met CVS of fibromyalgie in werkelijkheid chronische Lyme?
Dan nog een artikel van de website GezondheidEnWetenschap.be (gemaakt door Cebam, centrum voor "Evidence Based Medicine" die claimt 'mediageniek gezondheidsnieuws tegen het licht te houden'):
Hoop doet leven!
Je moet het maar durven zeggen: "Bij die groep is er geen flexibiliteit meer om nog te willen genezen ... " en dan verwijzen naar patienten die ze jarenlang medisch hebben laten stikken.Artikel in Artsenkrant 28 maart 2014, pagina 6:
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
"Mensen met Lyme klagen op lange termijn soms over vermoeidheid, spierpijn en andere vage klachten. "Dan nog een artikel van de website GezondheidEnWetenschap.be (gemaakt door Cebam, centrum voor "Evidence Based Medicine" die claimt 'mediageniek gezondheidsnieuws tegen het licht te houden'):
Als je het zo leest, is het net een griepje
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Maar als je bv Lyme hebt en AB neemt is het dan ook weer niet goed...marlène schreef:Je moet het maar durven zeggen: "Bij die groep is er geen flexibiliteit meer om nog te willen genezen ... " en dan verwijzen naar patienten die ze jarenlang medisch hebben laten stikken.Artikel in Artsenkrant 28 maart 2014, pagina 6:
Nee, inderdaad. Daarom is het belangrijk om sàmen te blijven vechten.
Wat ik echter hier en daar opmerk is dat ex-ME'ers bij wie Lyme is vastgesteld, afstand beginnen te nemen van de groep bij wie het (nog) niet is vastgesteld.
Ze vestigen nu ondermeer al hun hoop op een John Crombez die, nu zijn broer geen ME/cvs blijkt te hebben maar Lyme, ineens op de barricaden staat. Waar was hij toen het 'nog maar' ME was? Waarom verzweeg hij toen de naam van De Meirleir?
Dit klopt niet voor mij.
Wat ik echter hier en daar opmerk is dat ex-ME'ers bij wie Lyme is vastgesteld, afstand beginnen te nemen van de groep bij wie het (nog) niet is vastgesteld.
Ze vestigen nu ondermeer al hun hoop op een John Crombez die, nu zijn broer geen ME/cvs blijkt te hebben maar Lyme, ineens op de barricaden staat. Waar was hij toen het 'nog maar' ME was? Waarom verzweeg hij toen de naam van De Meirleir?
Dit klopt niet voor mij.
Wat wenkt is de creatieve geest van het onbekende.
Kan ook vertaald worden als: bij de groep behandelende psychologen zit men met de handen in het haar, niets van hun methoden werkt.asje schreef:Wat er al niet verzonnen wordt, aan fantasie geen gebrek."Bij die groep is er geen flexibiliteit meer om nog te willen genezen ... "
Misschien kunnen ze zich beter op een nieuwe ziekte of aandoening concentreren met hun methoden. Pakweg CGT tegen tandpijn bijvoorbeeld? Misschien werkt het daar beter?
hoorzitting in de Belgische kamer rond CVS/ME/OLK
samengevoegd. mod.
http://www.lachambre.be/FLWB/PDF/53/3080/53K3080003.pdf
groetjes
loentje
http://www.lachambre.be/FLWB/PDF/53/3080/53K3080003.pdf
groetjes
loentje
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag