homeopaat??

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Hoi Anneke,

Dat Lyme getest wordt is niet onlogisch, maar welke test dan? Volgens de kenners op het forum is de ELISA niet betrouwbaar, maar daar weten anderen hier meer van.

Q10 is een supplement wat op cel niveau werkt en waarvan gezegd wordt dat er hart- en herseninfarcten mee kunnen worden voorkomen. Maar door de werking op cel niveau merk je misschien geen direct effect.
http://www.webmd.com/vitamins-supplemen ... %20Q-10%29

http://www.mayoclinic.com/health/coenzy ... N=evidence

Griepvaccin vind ik twijfelachtig, zie:
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... &start=165
Wie weet daardoor ook je rotslechte dag?

Heb je ook de uitslag van de prostagladine gekregen?

Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
anneke1
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 okt 2012, 08:26

Bericht door anneke1 »

Ja, ik weet het dus niet of het van die spuit komt, maar ik ben er in elk geval nog een stuk slechter aan toe dan normaal.

Ik heb 3 dagen in bed doorgebracht en ik kon echt niet anders.

Misschien heeft het wel positieve effecten op lange termijn; dat zal dus nog moeten blijken.

De test kan ik pas doen als ik mijn pot heb :roll: en op het moment dat ik weer eens een hitteaanval heb. Of zo werd het mij toch gezegd.

Voor Lyme ga ik pas nadien kijken.
Gebruikersavatar
anneke1
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 okt 2012, 08:26

Bericht door anneke1 »

Ondertussen heb ik mijn labopotten, maar testen nog niet kunnen doen aangezien ik daarvoor toch 2 dagen na elkaar enkel en alleen thuis of op het werk moet zijn én tegelijkertijd zo'n hittevlaag moet hebben. Overigens al een paar goede gehad ondertussen, wordt je echt helemaal gek van...

Het is nu echt wel officieel, een griepspuit laat ik nooit meer zetten!
Mét is het duidelijk nog een deel erger dan zonder.
Vorig jaar was ik weer ok sinds december; nu ben ik sinds oktober, op een tweetal weken na ononderbroken slecht, ronduit slecht.

Ik heb zelfs in mijn vakantie maar een paar goede dagen gehad. Deze week weer beginnen werken. Maandag ben ik om 18u30 gaan slapen, de andere dagen, buiten de therapeut, om 20u00 in bed; langer houd ik het niet. Me naar men werk slepen, de dag doorzwemmen, soms boodschappen, 's avonds koken, eten en als ik geluk heb nog 1 serie kijken, is tegenwoordig men dag. Dit vind ik erg moeilijk; ik ben veel te jong hiervoor, dit is geen leven, het is gewoonweg frustrerend...

Ik probeer nu koffie zoveel mogelijk te mijden, nog een paar kopjes per week, niet meer; vervang zoveel mogelijk door kruidenthee met stevia. Ik schakel van de melkproducten, die ik best wel veel neem, nu geleidelijk voor het grootste gedeelte over op soya, want ik vermoed dat het 'gloeien' ook hierdoor veroorzaakt zou kunnen worden. Ook rauwe dingen probeer ik heel hard te beperken.

Hopelijk lukt het me dit weekend om toch nog een beetje te leven. Ik geef alvast niet op :wink:
Gebruikersavatar
anneke1
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 okt 2012, 08:26

Bericht door anneke1 »

Even een update...

De urinetest heb ik eindelijk gedaan.....maar door een niet al te beste uitleg en opvolging door de huisarts, is dit blijkbaar niet goed gebeurt, dus kan ik weer herbeginnen....Ik kreeg een 'aangezuurde' en een 'niet-aangezuurde (voor op het werk, voor veilig transport)' pot mee en blijkbaar moesten dit 2 aangezuurde zijn. De huisarts heeft me al een paar keer vrij cynisch benaderd en ik werd hier nadien erg boos van. Moet een mens echt eerst half liggen doodgaan, voor ze vinden dat je zorg nodig hebt?? Schandalig, vind ik het! De endocrinoloog ging het wel nog bekijken of er uit deze resultaten iets kon uitgefilterd worden.

Deze ochtend ben ik bij Himmunitas langsgeweest voor de allergietest. Ik moet een maand wachten op de resultaten. Ondertussen heb ik wel al een afspraak gepland voor een consult bij DML en bij Tobback.

Ik ben ook begonnen met Cat's Claw; is wel niet van Samento, het zijn tabletjes, 1 's morgens, 1 's avonds. De melk/yoghurt vervangen door soya lukt, als ik het in niet te grote hoeveelheden neem.

Vorige week had ik sinds maanden een supperweek vol energie, was erg lang geleden, wist niet meer hoe dit voelde :-) Nu precies weer wat grieperig.


Groetjes aan iedereen,

Anneke
Gebruikersavatar
anneke1
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 okt 2012, 08:26

Bericht door anneke1 »

Gisteren had ik mijn eerste consult bij DML.
Vragenlijsten ingevuld en een hele lijst met testjes die ik moet laten doen.
Dat wordt er dus eentje per maand, zowel vanwege het financiele aspect, als het tijdsaspect (telkens verlof nemen).
Binnen een maand doe ik de lactose-test.

Ik ben ook langs geweest bij de dietiste.
Het leek me wel een erg sympathieke vrouw en ik kreeg erg veel uitleg, maar zo'n consult is écht wel peperduur en daar trek ik niets van terug.
Het blijft dus bij een keer.
'Wat niet meer mag' lijkt haast onhaalbaar; bijna alle kruiden, zelfs peper :shock: ! En dan mijn kruidentheetjes die ik zo graag drink.
Ik ga er voor mezelf 2 regeltjes uithalen en die alvast proberen toepassen.
Dat zal al moeilijk genoeg zijn.
De soya heb ik ondertussen toch even volledig moeten stoppen; teveel maaglast.

Qua energie moet ik zeggen dat het sinds halverwege maart, wel met wat hobbeltjes, toch weer wat beter gaat.
Ik heb het gevoel dat ik terug meer kan doen en sneller recupereer, al voel ik die grens wel altijd goed zitten.

We geven dus niet op :wink:
Plaats reactie