Dieet (paleodieet / oerdieet tegen candida)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Graag gedaan

Het is mijn credo, dus ik heb wat waar te maken :wink:

I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Een paleodieet is niet voor iedereen geschikt.
Mensen met een te hoge koperwaarde moet o.a. opletten met voeding die veel koper bevat, zoals bv. avocado's, sesam, enz., dingen die men bij paleo veel op het menu zet.
Verder moet je je ervan vergewissen dat je wel goed oxalaten verdraagt, want veel paleovoedsel is hoog in oxalaten en dat kan dus tot vergerering van de klachten (bv. leaky gut) of nieuwe klachten leiden, dat was bij mij het geval
http://www.stopthethyroidmadness.com/oxalates/
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Oh oh, er zijn ook zóveel verschillende zaken bij voeding dat je haast door het bos de bomen niet ziet.
Life smells...
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Precies, helemaal gelijk Asje! En de ene etende mens is de ander niet, dus idd wat Klaproos zegt, dieet zus kan voor de een wel van belang zijn en dieet zo juist weer niet.

Persoonlijk eet ik overdag bijna helemaal paleo, maar dan moet er toch echt wel past of rijst op mn bordje 's avonds. Ik heb zoveel discipline wat mn dieet betreft, maar paleo hou ik echt niet vol. Terwijl dat juist vruchten schijnt af te werpen op de middellange termijn... Tja, anderen zweren weer bij een zetmeelvrij eetpatroon...
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik vind het ontzettend moeilijk. We zijn al zwak en ziek en verkeerde voeding kan de toestand nog verergeren. Dat is al verschillende keren het geval bij mij geweest.
Ik heb altijd een ijzeren discipline gehad als het op voorgeschreven diëten aankwam, maar nu heb ik er echt m'n buik van vol.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

ik heb 15 jaar heel streng op mijn eten gelet,
geen suiker gist en Gluten,
geen toegevoegde suikers ,geen fruit,geen melk ,en kaas,
alles zelf maken ,geen blikjes en pakjes.en noem maar op.

ik was zo streng voor mezelf dat ik tijdens mijn Chemokuren,
ik steeds maar zo''n trek had in een saucijzen broodje het mezelf niet toe stond.
stom van mezelf,daar heb ik nu nog spijt van.

de laatste 5 jaar eet ik gewoon alles met mate,
en het gaat goed.

behalve Gluten ,en weinig met suiker,
maar dat komt weer door mijn suiker ziekte.

lievegroetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Oh Roos hou op, ik ken het. Soms vraag ik me af of het tegen beter weten in is. Als mensen zeggen dat ze het zo knap vinden dan ik het volhou (ik zondig echt helemaal niks. NIKS!), dan hebben ze kennelijk nog nooit zo wanhopig gevoeld als ik. De enige motivatie om door te gaan is, omdat ik bang ben voor hoe slecht ik er anders aan toe ben.

Overigens geloof ik niet dat je beter gaat worden als je gezond eet. Stel dat je idd het op jouw lijf geschreven dieet hebt gevonden, dat dat ene eetpatroon het helemaal is voor jou als individu... dan nog geloof ik niet dat daarmee het einde van de ellende in zicht is. Ik zit opgescheept met een verstoord lichaam, dat laat zich niet zomaar (en al helemaal niet na jarenlang ziek zijn) weer op de rails zetten.

Hoe gaat het nu met je, Klaproos? Ik hoop dat ik jou (of anderen) niet ontmoedig met deze opvatting. Het ziek zijn is nu eenmaal niet eenvoudig - dieet of geen dieet.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

@petraroos: ik denk dat dat inderdaad het verstandigste is, gewoon (bijna) alles met mate, veel afwisseling, zolang je geen uitgesproken intoleranties hebt. Suiker is vergif voor iedereen.

@bloemetje, ik denk wel dat er artsen of deskundigen zijn die een op maat gesneden dieet kunnen uitwerken voor je, maar ze zijn dun gezaaid en meestal peperduur. Er moet ook met zo ontzettend veel factoren rekening worden gehouden, haast niet te doen. En wat voor de ene goed is, is voor de andere slecht.
Met mij gaat het niet goed, dankje voor het vragen. Dat paleodieet waar de dr mij had opgezet, heeft me niet bepaald vooruitgeholpen. Op de duur moest ik een combo doen van paleo, candida en low carb. Begin er maar aan.
Ik hoop ook altijd dat ik niemand ontmoedig met mijn altijd nogal negatieve opmerkingen. Ik hoop gewoon dat andere mensen verstandiger zijn dan ik, en niet met hun ogen open in hun ongeluk lopen.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

Ik heb verschillende malen een zwaar voedselallergieendieet gevolgt en ben daar nooit beter van geworden of minder ziek.Maar iedere keer begin ik er weer mee omdat ik dan het idee heb dat ik toch mijn darmen ermee ontlast en misschien toch eens wat afval.Ik ben nu bezig met de middelen van beyond balance (tegen lyme en co-infecties)wat eigenlijk veel te duur is en dan heb ik zoiets van pak alles aan wat je lichaam tegen kan werken en ben nu dus maar weer begonnen met een dieet.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

ik ben niet beter geworden van dat jarenlang dieeten,
ook niet zieker nu ik meer gevarieerd eet.
ook niet afgevallen of zo.

ik had ook geen geld meer voor die dure produkten,
het was haast niet meer te doen.

veel sterkte voor die gene die wel dieten 8)

een zo goed mogelijke dag

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie