Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door mjramzy »

Sinds enkele maanden is er een heel uitgebreide website online over Candida. Zij bieden ook gratis een totaal anti-candida plan aan dat je kan downloaden. De oprichter van de website heeft jarenlang de stempel ME en/of CVS gekregen en was ook jaren ziek en niemand kon hem helpen. Momenteel is hij (dankzij de aanpak die je kan downloaden op zijn site) volledig genezen. Ik heb alles gelezen en lijkt me wel erg vertrouwelijk want je merkt duidelijk dat hij erg goed op de hoogte is van alles.


Link: http://doktercandida.nl


Zijn hier mensen die dit dieet al uitgeprobeerd hebben?? Hiermee zou je ook u lekke darm ineens met herstellen en meteen ook verlost van alle bijhorende klachten. Ik ben benieuwd wie dit al ondergaan heeft. Bij mezelf is via bloedtesten ook duidelijk aangetoond dat ik een candida-infectie of overgroei heb in de darmen, vervolgens trekt de candida via je lekke darm naar al je organen. Volgens de auteur van de site is de kans op genezing zeer groot als je deze aanpak correct opvolgt.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door asje »

Zo'n 20 jaar geleden werd er in het ME-circuit veel gesproken over hypoglykemie en candida (je ziet dat onderwerp nu veel minder, de aandacht verschuift met de tijd). Er zijn ook nog strengere diëten tegen candida dan dat hier vermeld wordt maar ik heb het op deze manier gedaan, ook geheel rekening houdend met hypogl., een jaar heel strikt. Ik had last van een herpes-achtige genitale candida-infectie, of mijn darmen ook slecht waren weet ik niet. Destijds had ik vooral heel veel effect ivm hypogl., dat gebeurt al na twee weken. Van de genitale candida had ik ook geen last meer maar dat gebeurt ook al als je stopt met suiker en een teentje rauwe knoflook per dag eet. Ik ben er iig bepaald niet mee genezen, moet er wel bij zeggen dat ik geen intoleranties getest heb wat dan eigenlijk wel essentieel is. Maar ME = niet candida, er is over het algemeen veel meer aan de hand. Mss bij sommigen niet, kennelijk zoals bij de auteur.
Life smells...
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door mjramzy »

asje schreef: Er zijn ook nog strengere diëten tegen candida dan dat hier vermeld wordt maar ik heb het op deze manier gedaan, ook geheel rekening houdend met hypogl., een jaar heel strikt. Ik had last van een herpes-achtige genitale candida-infectie, of mijn darmen ook slecht waren weet ik niet.
Op de website zelf word het dieet van het anti-candida plan dat hij aanbied niet vermeld. Daarvoor moet je het volledig plan downloaden. Ik vind het wel erg streng dieet, zou het graag uittesten maar mijn gewicht is al zo laag, dat houd me tegen. Eén of twee maand geen witmeel eten zal mij nooit lukken vrees ik :( Want het gistvrij zuurdesembrood bevat ook rijstemeel. Maar ik probeer al zoveel mogelijk toe te passen wat mogelijk is.. Ik geloof er wel in dat het veel effect kan hebben maar dit volhouden is wat anders.. Het is logisch als je al hetgeen waar candida zich met voed ontneemt, en daarbij schimmeldodende middelen neemt en dagelijks stevige dosis probiotica, dat het wel drastisch iets in je lichaam zal veranderen.

Ik weet niet of het wetenschappelijk al is bewezen dat candida overgroei in de darmen toch wel één van de oorzaken van een lekke darm is.. Maar ik geloof er allezins wel sterk in dat dit mede aan de oorzaak ligt, dus als je die aanpakt moet het toch wel 'iets' doen. De auteur van de website www.doktercandida.nl beweerd ook dat ongeveer 70% van de mensen met ME of CVS een candida of gistprobleem heeft..
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
barbaraxx
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2012, 10:54

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door barbaraxx »

de site die ik persoonlijk erg waardeer en waar ik veel aan gehad heb en eigenlijk nog steeds bezoek is www.candida.nl goeie tips met betrouwbare info
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door asje »

Ja, ik geloof dat ik het zo heb gedaan als hier staat. Dacht dat nog strenger was helemaal geen brood maar weet 't niet meer zeker.

Het allerbelangrijkste is toch snelle suikers en schimmelkaas mijden, de grootste opwekkers. Ik ben me met het dieet toen niet algeheel beter gaan voelen.
Life smells...
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door mjramzy »

asje schreef:Ja, ik geloof dat ik het zo heb gedaan als hier staat. Dacht dat nog strenger was helemaal geen brood maar weet 't niet meer zeker.

Het allerbelangrijkste is toch snelle suikers en schimmelkaas mijden, de grootste opwekkers. Ik ben me met het dieet toen niet algeheel beter gaan voelen.
Het dieet op de website www.doktercandida.nl is minder streng en algemeen dan dat wat hij aanbied in zijn veel strenger 'Candida Totaal Plan' dat je gratis kan downloaden. Ik kopieer het hier even voor jullie:

Recente besmetting (tot 1 jaar)

1e maand – elke dag probiotica en caprylzuurcapsules. Helemaal geen
koolhydraten. Geen suiker, brood, fruit en aardappels zoals uitgebreid toegelicht in het Candida Totaal Plan.

2e maand – elke dag probiotica en caprylzuurcapsules. Geen suiker en fruit. Maximaal 3 volkoren desemboterhammen per dag. Verder aanvullen met nootjes en salades. Bij het avondeten: aardappels/volkoren rijst, mogen om de dag.

3e maand – om de dag probiotica en caprylzuurcapsules. Fruit mag weer,
maximaal 1 portie per dag, Brood mag iets meer, maximaal 4 zuurdesem boterhammen per dag.

4e maand – beperk de suikerinname tot het lichaam volledig is hersteld, blijf permanent gistbrood en witmeelproducten vermijden.

Chronische Candida (vanaf 1 jaar)

1e maand – elke dag probiotica en caprylzuurcapsules. Helemaal geen
koolhydraten. Geen suiker, brood, fruit en aardappels zoals uitgebreid toegelicht in het Candida Totaal Plan.

2e maand – elke dag probiotica en caprylzuurcapsules. Geen suiker en fruit. Maximaal 2 volkoren desemboterhammen per dag. Verder aanvullen met nootjes en salades. Bij het avondeten: aardappels/volkoren rijst mogen maximaal 2 maal per week.

3e maand – elke dag probiotica en caprylzuurcapsules. Fruit mag weer om de dag. Maximaal 1 portie per keer en alleen bij het ontbijt. Brood mag je nu iets opvoeren naar maximaal 3 zuurdesemboterhammen per dag. Bij het avondeten: aardappels/volkoren rijst mogen maximaal 2 maal per week.

4e maand – om de dag probiotica en caprylzuurcapsules. Vanaf nu mag je elke dag ‘s ochtends fruit. Beperk de boterhammen tot maximaal 3 per dag. Bij het avondeten: aardappels/volkoren rijst mogen maximaal 3 maal per week.

5e maand – om de dag probiotica en caprylzuur. Het is nu toegestaan maximaal 4 boterhammen per dag te eten. Vanaf nu mag je bij het avond eten om de dag koolhydraten eten. Dus maximaal 4 maal per week.

6e maand– om de dag probiotica en caprylzuurcapsules tot de klachten over zijn. Vermijd nog steeds suiker tot het lichaam volledig is hersteld. Vanaf nu mag je in principe zoveel brood als je wilt, maar blijf permanent gistbrood en witmeelproducten vermijden. Bij het avond eten mag je weer elke dag koolhydraten eten. Maar kies bij rijst of pasta wel altijd voor de volkorenproducten.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door juliane »

Candida komt bij de meeste ME-ers door immuundeficientie. Het immuun systeem werkt niet op de juiste manier waardoor er infecties optreden.
Ik raad niemand met ME aan om een streng candida dieet te volgen; dit maakt vaak slechter. Ik ben dit zelf aan den lijve ondervonden.
Misschien dat je door de candida aan te pakken wel even ervan af bent maar het keert vaak weer terug omdat de onderliggende oorzaak niet wordt aangepakt.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door mjramzy »

juliane schreef:Candida komt bij de meeste ME-ers door immuundeficientie. Het immuun systeem werkt niet op de juiste manier waardoor er infecties optreden.
Ik raad niemand met ME aan om een streng candida dieet te volgen; dit maakt vaak slechter. Ik ben dit zelf aan den lijve ondervonden.
Misschien dat je door de candida aan te pakken wel even ervan af bent maar het keert vaak weer terug omdat de onderliggende oorzaak niet wordt aangepakt.
Bij mij is aangetoond bij bloedonderzoek dat ik heel veel anti-stoffen aanmaak tegen candida, dan moet dit toch aangepakt worden? Anderen beweren net het omgekeerde en zeggen dat door teveel candida (in darmen of bloed) immuundeficientie kan optreden, waardoor het immuunsysteem verzwakt en daardoor veel chronische infecties kunnen ontstaan. Ik weet soms niet meer wat ik moet geloven maar kan dit enkel maar proberen.

Dit is wat die Dr Candida zegt over verslechtering tijdens het dieet:

"Bij de genezing van Candida komt veel aceetdehyde vrij. Dit is ook waarom de klachten bij de meeste mensen met een Candidainfectie de eerste paar weken kunnen verergeren voordat ze verbeteren"

"Schrik niet als je klachten erger worden in de eerste week of weken dat je het dieet volgt. Doordat de Candida dood gaat krijgt je lichaam er een extra taak bij, alle dode schimmelcellen opruimen en dit kost energie. Tevens moet je lichaam omschakelen van suiker als grootste energiebron, naar je vetreserves en naar andere energiebronnen zoals groente en eiwitten. Op het moment dat je geen suiker meer neemt zal je lichaam dit compenseren door energie uit je vetreserves te halen of door andere voeding die je eet om te zetten naar “energie”. Hier moet je lichaam een paar weken aan wennen maar als het eenmaal op gang is, zul je merken dat je juist meer energie hebt dan voorheen"
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door juliane »

mjramzy schreef:
juliane schreef:Candida komt bij de meeste ME-ers door immuundeficientie. Het immuun systeem werkt niet op de juiste manier waardoor er infecties optreden.
Ik raad niemand met ME aan om een streng candida dieet te volgen; dit maakt vaak slechter. Ik ben dit zelf aan den lijve ondervonden.
Misschien dat je door de candida aan te pakken wel even ervan af bent maar het keert vaak weer terug omdat de onderliggende oorzaak niet wordt aangepakt.
Bij mij is aangetoond bij bloedonderzoek dat ik heel veel anti-stoffen aanmaak tegen candida, dan moet dit toch aangepakt worden? Anderen beweren net het omgekeerde en zeggen dat door teveel candida (in darmen of bloed) immuundeficientie kan optreden, waardoor het immuunsysteem verzwakt en daardoor veel chronische infecties kunnen ontstaan. Ik weet soms niet meer wat ik moet geloven maar kan dit enkel maar proberen.

Dit is wat die Dr Candida zegt over verslechtering tijdens het dieet:

"Bij de genezing van Candida komt veel aceetdehyde vrij. Dit is ook waarom de klachten bij de meeste mensen met een Candidainfectie de eerste paar weken kunnen verergeren voordat ze verbeteren"

"Schrik niet als je klachten erger worden in de eerste week of weken dat je het dieet volgt. Doordat de Candida dood gaat krijgt je lichaam er een extra taak bij, alle dode schimmelcellen opruimen en dit kost energie. Tevens moet je lichaam omschakelen van suiker als grootste energiebron, naar je vetreserves en naar andere energiebronnen zoals groente en eiwitten. Op het moment dat je geen suiker meer neemt zal je lichaam dit compenseren door energie uit je vetreserves te halen of door andere voeding die je eet om te zetten naar “energie”. Hier moet je lichaam een paar weken aan wennen maar als het eenmaal op gang is, zul je merken dat je juist meer energie hebt dan voorheen"

Ik snap helemaal dat je het soms niet meer weet. Dat heb ik ook! Bij mij is ook aangetoond dat ik candida heb met antistoffen. Ik kan alleen maar vertellen wat mijn ervaring is en dat is dat elke keer als ik probeer(de) de candida aan te pakken ik slechter werd, soms zelfs moest ik maanden bijkomen (lees;op bed liggen). Toen ik aan het dieet begon met supplementen is mij ook gezegd dat de klachten die ik kreeg met het afsterven van de candida te maken heeft (dat is misschien ook wel zo) en ik ging door en werd zieker en zieker... Ik heb het alles bij elkaar wel een maand of 7 gedaan en ik ben er zeker niet op vooruit gegaan. Inmiddels heb ik geleerd dat ME zo complex is. Vaak werkt je ontgifting niet goed waar je alle afvalstoffen niet kwijt kan.. en in mijn geval ging mijn immuunstysteem hyper reageren op de toxines van de candida. Plus dat door het dieet je niet alle benodigde stoffen binnenkrijgt die je met ME zo hard nodig hebt..
Voor mij dus nooit meer. Maar misschien zijn er ook mensen met goede ervaringen?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door asje »

Ik ben na een klein jaar op een gegeven moment weer alles gaan eten behalve (snelle) suikers en schimmelkaas, (helaas van dat laatste!) en bleef alles hetzelfde. Als ik een keer zondig een rauw teentje knoflook later of een glaasje met probiotica, dan heb ik geen extra last.

Ik had trouwens eerst een candida-infectie, en kreeg 5 maanden later Pfeiffer (re-aktief of niet) en bleef toen ziek.
Life smells...
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door mjramzy »

Juliane:

ME is zeker complex maar ook verschilt het van de ene op andere persoon. Ik krijg zeker nog voldoende juiste voedingstoffen binnen hoor, heb ik allemaal uitgedokterd. Enkel één maandje geen fruit is niet ideaal maar veel vitaminen en energie vind je ook in groenten en eiwitten. Het Candida dieet is slechts een aanvulling (maar niet onbelangrijk) naast het behandelplan van Professor Maes dat ik nu volg. Maar gist en suiker eet ik al 2 jaar niet meer want allergisch aan gist, dus altijd gistvrijbrood, maar nu paar weken geen brood om candida nog wat af te zwakken en dat lukt bij mij goed tot hier toe. Het leek mij ook een goede manier om mijn darmdysbiose aan te pakken en dankzij het dieet geen darmklachten meer, darmen voelen goed nu, wat ook belangrijk is voor herstel leaky gut. Ik voel me wel iets slechter maar over het algemeen valt het nog beter mee dan ik verwacht had. Ik ben al jaren bedlegerig dus op bed liggen deed ik altijd al door de dag. S'avonds voel ik me wat beter. Die dokter candida had zelf 9 jaar ME of CVS (dat zeiden de dokters althans). Hij is nu genezen en werkt terug, daarom richtte hij die website op om anderen te helpen. Ik heb er allezins van bijgeleerd, nieuwe voeding leren kennen en zie wel hoe het loopt verder.
Laatst gewijzigd door mjramzy op 27 jan 2013, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Dokter Candida - Het ultieme Candida dieet - Ervaringen?

Bericht door klaproos »

Een andere kijk op het candidadieet: http://empoweredsustenance.com/busted-candida-myths/
Over zoetmiddelen: http://empoweredsustenance.com/is-stevia-bad-for-you/

En over een wel speciaal middel tegen candida: http://lufenuroncandidacure.owndoc.com/lufenuron.pdf

Ik moet het zelf allemaal nog doorworstelen, maar vooral het laatste lijkt me erg interessant!
Plaats reactie