Hulp bij acceptatie nodig

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
alaska
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2012, 19:53

Bericht door alaska »

@She: Bedankt voor je openheid. Dat is natuurlijk zo, het is voor iedereen anders. Ja, ik heb mijn naam hier gekozen omdat ik dat boek zo leuk vind. :) Ik ben ook erg van de lachfilms en grappige series.
@Marlène: herkenbaar, ik was ook altijd heel energiek. Daarom is het zo moeilijk te verkropppen dat ik minder aankan dan een 80-jarige. En dan heb ik het nog minder erg dan sommige pechvogels van wie ik hier lees. Ik kan nog stukjes (elektrisch) fietsen en lopen. Maar vooral het gebrek aan mentaal uithoudingsvermogen vind ik een enorme handicap.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja acceptatie blijf extra moeilijk omdat de omgeving niet mee- maar juist tegen werkt door erkennings- weigering. En daarom worden dat soort drempels elke dag ervaren.

Ook de onderzoeken in ontwikkeling en de daarmee gepaard gaande experimenele en steeds wisselende behandelingen benadrukken de obstakels.

Om dat bij te houden lukt het niet je ergens bij neer te leggen, je moet en wilt voort. Vreemde impasse. Telkens flexibel zijn en open blijven staan voor nieuwe inzichten.
Plaats reactie