Leverreiniging

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

jolie schreef:De Meirleir noemt in zijn lezing in Amsterdam Benefiet 2013 dat alle ME-patiënten leverstenen hebben. Het is op youtube te bekijken. Sorry ik weet niet meer in welk deel en welke minuut. Zijn er nog meer mensen met ervaringen met de leverreiniging?
Hi Jolie,

Interessant om dat van De Meileir te horen! Ik vind hem nog steeds één van de zeer weinigen in de reguliere medische wereld die echt in de goede hoek bezig zijn, wat ME betreft.

Zelf ben ik sinds februari (dacht ik) gestopt met leverspoelingen. Ik was leeg na negen spoelingen. Toch ga ik er volgende maand nog eentje doen om te kijken wat er in een jaar is gebeurd.

Middels voeding en supplementen ben ik sinds ik met leverspoelingen begon enorm opgeknapt. Moet nog altijd erg voorzichtig zijn, dat wel. Ik denk dat bepaalde oorzaken voor ME ook nog steeds niet weg zijn, maar de kwaliteit van leven is een stuk beter. Ben echt zoveel sterker.

Voor het eerst sinds tientallen jaren kan ik ook daadwerkelijk blijven trainen. Ook zeer behoedzaam, maar het kan! Daarover kan ik m'n geluk niet op.

Groet, Frank
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Na pauze van een jaar onlangs tiende leverspoeling

Bericht door hofrank »

Over leverspoelingen wordt in regulier medische kring nogal lacherig gedaan. Op veel websites staan theorieën hoe de stenen tot stand komen. Het zou gaan om een chemische reactie tussen de ingenomen olijfolie en het grapefruitsap in combinatie met maag en darmsappen.

Volgens heersende medische opvatting kunnen er uit de lever geen stenen komen. Kennelijk ook geen stenen die zijn opgebouwd uit cholesterol, bilirubine en in de lever aanwezige toxische stoffen.

Maar de logica laat anders zien. Bij mijn eerste spoeling ruim twee jaar geleden had ik een oogst van geschat duizend stenen, afwisselend van grootte tot ca 1,5 cm misschien een enkele bijna 2cm. Na die eerste spoeling voelde ik mij veel en veel beter en raakte ik verlost van een jarenlange druk op de hoogte van de solar plexus. Elke spoeling daarna nam het aantal stenen af, inclusief de afmeting van de stenen.

Bij de achtste en negende spoeling waren er geen stenen meer. Ik hoopte dat ze met een ander voedingspatroon zouden wegblijven en heb een jaar geen spoelingen meer gedaan.

Deze winter was voor mij vrij zwaar. Hoewel ik geen griep of slepende verkoudheden heb gekend, vóór de spoelingen steevast gevolgd door astmatische bronchitis, moest ik veel rusten en was er veel vermoeidheid. Toch hield ik vast aan mijn bewegingsplan.

De tiende spoeling bracht opnieuw een aanmerkelijke hoeveelheid stenen. Ik schat ca. 120 stenen waarvan de grootste bijna 1cm en de kleinsten minder dan een milimeter. Leverspoelingen maken bij mij een aanzienlijk verschil qua functioneren en conditie, maar ik zal ze om de zoveel maanden moeten blijven herhalen.
Plaats reactie