homeopatische behandeling coxsackie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

homeopatische behandeling coxsackie

Bericht door ilse71 »

hoi,
Omdat ik oa te kampen heb met een coxsackie-infectie (die volgens de neuroloog een oorzaak of minstens een belangrijke factor in mijn problemen kan zijn) heeft mijn huisarts (homeopaat/antroposoof) me een homeopatische behandeling voorgeschreven die 40 (veertig!) jaar geleden succesvol zou geweest zijn bij de behandeling van polio. Dit deed hij omdat ik hem een artikel bezorgd had (je vindt het elders op deze site) over de grote gelijkenissen tussen coxsackie en polio én de link met ME.
Dit is de behandeling:
- hete baden met tijmolie
- injecties met Skorodit D30 (3x/week)

Met de baden was ik al enkele weken geleden begonnen, maar die werden inmiddels vervangen door 2x/week inwrijven met tijmolie, omdat ik door de baden nog meer hart- en bloeddrukproblemen (lage bloeddruk, hartkloppingen, duizeligheid, weinig zuurstof, onrustig gevoel, spierzwakte,...) kreeg.
Met de Skorodit ben ik nog maar net begonnen.
Iemand bekend met deze behandeling?
Ik post hier over enkele maanden nog hoe mijn bevindingen hiermee zijn, wie weet is het voor iemand interessant.
groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

homeopatische behandeling coxsackie

Bericht door marlène »

Super! Dank voor het delen Ilse.

Coxsackie is inderdaad familie van de polio-familie en terechte link met ME!

Heb je enig idee van je coxsackie waarden en eventueel welke coxsackie B je hebt?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

dag Marlène,
Ja, het gaat om coxsackie B5. Op 1/10/2013 had ik een waarde van >1:1024, op 3/12 was dit gedaald tot >1:256. Ik ga er (optimistisch misschien) maar van uit dat de daling in antistoffen erop wijst dat de coxsackie aan het verliezen is... (en ik aan het winnen, ha). Jammer genoeg is er ondertussen nogal wat schade aan de zenuwcellen van mijn spieren, voor zover ik weet onomkeerbaar. Dus hoop ik echt wel dat het beest in bedwang gehouden kan worden zodat die niet nog meer brokken maakt...
Ik heb ook een infectie met chlamydia pneumoniae (IgG 1.4, IgM1.7), maar die wordt (voorlopig) niet behandeld. Ik denk dat mijn HA niet goed weet wat hiermee aan te vangen.
groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hmm, we hebben gelijkaardige beestjes :)

Als je info zoekt omtrent chlamydia pneumonia, info te over op www.cpnhelp.org

Ik neem nu antibiotica en het werkt wel. Vooral de azitromycine bleek erg efficient te zijn. De clarotromycine was een ramp in mijn geval. Dat heeft me meer kwaad dan goed gedaan. Mijn systeem reageerde er slecht op.

Het was een knop omdraaien in mijn hoofd om AB te gaan nemen maar om die intracellulaire co-infecties eruit te krijgen, heb je soms geen keuze blijkbaar.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

homeopatische behandeling coxsackie

Bericht door louisa »

Hoi ilse,
ilse71 schreef:Omdat ik oa te kampen heb met een coxsackie-infectie (die volgens de neuroloog een oorzaak of minstens een belangrijke factor in mijn problemen kan zijn) heeft mijn huisarts (homeopaat/antroposoof) me een homeopatische behandeling voorgeschreven die 40 (veertig!) jaar geleden succesvol zou geweest zijn bij de behandeling van polio. Dit deed hij omdat ik hem een artikel bezorgd had (je vindt het elders op deze site) over de grote gelijkenissen tussen coxsackie en polio én de link met ME.
Dit is de behandeling:
- hete baden met tijmolie
- injecties met Skorodit D30 (3x/week)
Je hebt een huisarts met een brede visie/horizon dat is mooi! Kan de huisarts de waarden van de schildklier niet laten onderzoeken via een laboratorium formulier?

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 13 jan 2014, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

Marlène,
Bedankt voor de info! Ja, de cpnhelp-website was ik ook al tegengekomen in mijn zoektocht. Dit artikel vond ik erg interessant, vooral omdat het uitlegt op welke manier de infectie de verschillende symptomen kan veroorzaken:
http://www.cpnhelp.org/chlamydiapneumon ... nicfatigue
Ik heb het artikel ook aan mijn HA bezorgd, hij had nog nooit gehoord van een verband tussen ME en cpn.
Ik ben ook nooit voorstander geweest van AB, maar zal dit nu met alle liefde slikken, als het maar kan helpen! Hoe lang neem je de AB al?

Jij hebt dus ook coxsackie? En volg je hiervoor ook een behandeling?

Worden de beide infecties via je bloedwaarden opgevolgd?
Sorry, veel vragen, antwoord gerust via PB als je dit liever hebt.

Groetjes,

Ilse
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

@Louisa,
Ja, mijn huisarts heeft idd een open blik. Hij weet niet zo heel veel over ME maar geeft dit ook toe. Dat doen ze niet allemaal, denk ik. En hij vindt het interessant als ik hem relevante artikels bezorg. Over de hormoonwaarden: hij vindt het niet nodig om die te onderzoeken, omdat eventuele tekorten volgens hem (in mijn geval toch) geen oorzaak zijn maar een gevolg. Als ik echt zou aandringen, zou hij dit waarschijnlijk wel doen, maar ik wacht even de mening van DML af.
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

@ilse,
ilse71 schreef:Ja, mijn huisarts heeft idd een open blik. Hij weet niet zo heel veel over ME maar geeft dit ook toe. Dat doen ze niet allemaal, denk ik. En hij vindt het interessant als ik hem relevante artikels bezorg. Over de hormoonwaarden: hij vindt het niet nodig om die te onderzoeken, omdat eventuele tekorten volgens hem (in mijn geval toch) geen oorzaak zijn maar een gevolg. Als ik echt zou aandringen, zou hij dit waarschijnlijk wel doen, maar ik wacht even de mening van DML af.
Toch wel vreemd dat hij de schildklierwaarden niet nodig vindt om te laten testen.
Als de schildklier als gevolg van ME of Lyme niet goed gaat werken en schildklierziekten als gevolg ontstaan moet dat zeker goed gecontroleerd worden en blijven (2-3 keer per jaar (eigen ervaring :wink:)) of worden behandeld.

Deze info op MEgidsnet is interessant om te weten: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-123.html
NEURO-ENDOCRIENE TESTEN
a) Schildklierafwijkingen

Schildkliertesten omvatten TSH, vrij T3 en vrij T4. ME kan de werking van de schildklier ondermijnen, met later een resem schildklierproblemen tot gevolg. Daarom is het aangewezen om herhaaldelijk de schildklier te testen om afwijkingen op te sporen (hypo- of hyperthyreoïdie, vergroting schildklier).
De ziekte van Lyme ondermijnt ook de werking van de schildklier.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

Hm, ja Louisa, daar heb je wel een punt. Interessante info ook in het artikel. Bedankt! Denk dat ik dat artikel ook maar eens naar mijn arts doorstuur :).
Mijn interesse voor hormoonwaarden werd trouwens gewekt door het boek van dr. Coucke ('de CVS-mythe'). Wat hij schrijft over hormonen was voor mij (bijna) allemaal nieuwe info. Daarin las ik ook dat chronische tekorten voor schade kunnen zorgen. Ik denk dat er nog veel artsen zijn die hier erg weinig van af weten - en er daarom maar liever helemaal af blijven.
Groetjes,
Ilse
ilse71
Beginner
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 nov 2013, 12:26

Bericht door ilse71 »

Deze week de laatste Skorodit-injectie gehad, en dus tijd voor een update. Spectaculair zijn de resultaten zeker niet, maar ik heb wel de indruk dat ik de laatste maanden iets minder last heb van orthostatische intolerantie. Al kan ik dit niet met zekerheid toeschrijven aan de behandeling, het kan ook zijn dat langdurig rusten en (te veel) inspanning vermijden een effect heeft. In ieder geval, ik heb het gevoel dat ik me bij het staan minder snel ongemakkelijk (hartkloppingen, misselijk, duizelig,...) voel en ik voel ook minder de behoefte om te gaan liggen overdag.
Op andere symptomen (PEM, slaapproblemen, hartkloppingen, weinig zuurstof, spierzwakte,...) is er geen effect, maar ben toch blij met deze vooruitgang, hoe minimaal ze ook is. En ik hoop natuurlijk dat de verbetering blijvend is (al blijf ik realistisch).
Plaats reactie