stukje over ME patienten en zuurstofopname

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Zuurstof opname i.v.m ME hoeft niet altijd direct te maken te hebben met ademproblemen. E.e.a. speelt zich op een ander niveau af, zie o.a. ook de site van Frank Twisk.

Bovendien kan er natuurlijk spake zijn van beide.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

ook de no theorie van pall een grote rol!!!

Hyperventilatie komt bij ME wel degelik vaak voor.
Ook de hartproblemen die cheney aanhaalt.
ze zijn vrij typisch voor ME!
Groetjes,
Dirk
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

eh, ik ben zo slecht om niet het topic goed door te lezen en toch een reactie neer te zetten. :oops:

Toen mijn bloed werd onderzocht door een anternatieve genezer, kwam er naar voren dat mijn rode bloedlichaampjes die zuurstof bevatten (toch? is al even geleden) er vele waren die leeg waren. Ook braken ze veelste snel af onder de microscoop, dan bij gezonde mensen.

Helaas sloegen de medicijnen (nartuurlijke kruiden etc) niet aan bij mij. Hij is zelf gestopt met de behandeling (in overleg ook natuurlijk) , toen hij dacht dat hij me niet kon helpen. Vond ik wel eerlijk.

voor zover mijn bijdrage :wink:
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Hyperventilatie is het te veel inademen van lucht. Dat kan ook met kleine beetjes de hele dag door. Dat is lichte chronische hyperventilatie. Deze laatste komt volgens mij veel voor bij mensen met M.E.
Volgens Buteyko ( www.buteyko-instituut.nl > Buteyko methode > theorie) werkt het grofweg als volgt:
Je krijgt teveel lucht binnen maar door het Bohr-effect in het lichaam komt er dan juist te weinig zuurstof uit het bloed in de cellen en heb je toch een zuurstof tekort.
(Bij teveel inademen krijg je meestal ook slijmvorming. Want het lichaam wil minder lucht binnen krijgen).
Hartelijke groet van Henny

PS 1 Volgens mij is dit een puzzelstukje van de oplossing en niet de oplossing voor ME.
PS 2 Het artikel van pilliewillie is verplaatst, maar waarheen?
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Klikken op de woorden 'dit artikel is verplaatst' Hennie, dan kom je automatisch weer bij het artikel terecht.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Reuze bedankt. Wat een simpele oplossing. :oops:
Ik had het al wel een keer gelezen, maar nu was ik het artikel kwijt.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

http://www.immunesupport.com/library/sh ... fm/ID/8833
...
In conclusion, the present study provides preliminary evidence supportive of an asynchronous breathing pattern in a subgroup of CFS patients, and breathing retraining might be useful for improving tidal volume and respiratory rate in CFS patients presenting with an asynchronous breathing motion.


Als ik het goed heb, is een asynchronous breathing pattern dat je buik en borst niet tegelijkertijd op en neer gaan en dat zou wel moeten.
Plaats reactie