Diëtist Amsterdam

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi, ik weet niet of Christine Tobback telefonisch te benaderen is?
Of via de NL ver. van diëtisten een oproep doen voor iemand met kennis over en affiniteit met patienten met ernstige ME?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja .....zij is inderdaad goed. Stom. Ga direkt even bellen. Maar misschien is het net zo als met DML dat je alleen bij haar terecht kan als je afspraak minder dan 2 jaar geleden was.
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Als iemand star overkomt zou ik er zeker niet naar toe gaan als ME-patiënt - wij hebben tenslotte altijd van die rare dingen en klachten en zo. Elise Kuipers vond ik juist niet star. Ik weet niet of ze meer ME'ers behandeld heeft afgezien van mijzelf. Destijds in de Boerhave kliniek werd er domweg geen naam aan de ziekte gegeven, maar werd je wel serieus genomen en behandeld.

Grigor, heb je haar door de telefoon al hebt verteld dat je ME hebt ? Zo ja ben ben ik benieuwd wat haar reactie daarop was.

Wordt Christine Tobback vergoed voor Nederlanders?
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

En wellicht eens kijken naar het GAPS dieet.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ha, ik was de eerste die Gea info gaf over ME. Ben er niet gebleven, kon zelf wel anti-hypo en -candida diëeten.

Verschillende diëtistes hebben verschillende ideeën. Ik zou eerst besluiten welke richting je uit wil wat dat betreft.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Klopt. Heb opzich wel vertrouwen in Christine van DML. Maar ga morgen even bellen wat die zeggen of ik daar nog telefonisch terecht kan.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, lijkt me zinnig.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Heb eerste gesprek gehad met Elise. Heerlijk rustig en duidelijk. Iemand die ook luisterd.
Vroeg me hoe ik financieel er voor stond hoe het met energie was met koken. En daar het eten ook aan aan te passen.
Ik hoorde geen oh of Ah wat raar. Vond haar heel goed passen voor een ME patiënt. Dus nu even heel blij met haar. Dus dank je wel.

Ik weet niet of Christine vergoed wordt. Maar ze is gewoon diëtiste dus misschien wel? Met verwijzingen?
Plaats reactie