pijn na infecties

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

pijn na infecties

Bericht door tavy »

Na een verkoudhuid/infectie houd ik altijd zoveel restverschijnselen over die jaren blijven aan slepen en steeds opflakkeren.

Ik vraag me af hoe dat bij ander mensen zit?

Een infectie lijkt in eerste instantie iets milder te verlopen dan bij de mensen in mijn omgeving, zij hebben een korte heftige piek en herstellen dan weer.
Ik heb een mindere piek, maar herstel niet echt. Het komt steeds terug en lijkt zich dan uit te breiden. Ik krijg pijn over mijn hoofd, als het dan weer terug opflakkert niet alleen over mijn hoofd maar ook mijn rug. En zo blijft dat jaren doorgaan. Ik voel me er erg beroerd en ziek bij.
Ik kan het ook niet goed aan artsen uitleggen. Ik ben niet zo bang dat ik iets oploop , maar dat het nooit meer echt weggaat.

Tavy
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

pijn na infecties

Bericht door Feniks »

Ik ben juist nooit verkouden meer. Dus bij mij zit 'het' anders Tavy.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

pijn na infecties

Bericht door asje »

Nooit een verkoudheid of echte griep meer, of altijd bezig ermee - het komt beide voor bij ME. Je kunt het beter bij artsen houden die wèl van ME weten. Er valt niets aan uit te leggen, het is heel simpel toch, als een arts dat niet 'begrijpt' ben je bij de verkeerde.
Life smells...
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Begrijpen wil nog niet zeggen dat het te verklaren is. Mijn dokter herkent het wel, omdat hij het ook ziet bij andere patiënten. Maar de verklaring ligt in een slecht functionerend immuunsysteem, dat hij de "zwarte doos" van het lichaam noemt, een uitdrukking die ik treffend vind.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

Ik heb nog geen arts ontmoet die het echt begrijpt, wel artsen die het aannemelijk vinden.
Ik heb nu ook weer veel pijn en druk in mijn hoofd en ben ziek. Ik vind het ook lastig om er mee om te gaan en een stabiel leven op te bouwen hiermee. Je kunt er niet altijd maar mee in bed blijven , maar doorgaan lukt ook niet altijd. Dan heb je zon midden weg waarbij je een beetje doet en je er ook nog eens niet goed bij voelt. :( :(
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Herkenbaar Tavy...
Ik ben ook één van die mensen die ieder griepje/virusje krijgt.
Ben vaak wel langer ziek dan gezonde mensen, maar dat komt ook doordat ik na ieder virus acute bronchitis krijg.
Maar als ik weer beter ben, ben ik ook écht beter en lijk dan zelfs geen last van ME te hebben.
Dat duurt helaas vaak maar enkele dagen, dan begin ik weer te kwakkelen, en krijg het volgende virus (of hetzelfde?)
De huisarts kan zeggen dat ik er ziek uit zie, maar veel verder dan dat kom ik niet, er komt nooit iets uit het standaard bloedonderzoek.
Dit jaar ga ik bezig met het verbeteren van mijn immuunsysteem, via dr. Visser en een homeopaat.
Het immuunsysteem is al jaren mijn grootste probleem.

Suc6 en beterschap! ;)
Plaats reactie